چین: ویروس کرونا از اروپا وارد پکن شده است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ویروس کرونا
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین امروز شنبه سرانجام بعد از کلی حدس و گمان به صورت رسمی اعلام کرد که علت شروع موج دوم همه گیری کرونا در پکن پایتخت چین، انتقال ویروس از اروپا بوده است. 

به گزارش ایرنا روز یازدهم ژوئن /۲۲ خرداد/  اعلام شد که پس از ۵۵ روز مواردی از ابتلا به کرونا در بازار «شین فادی» پکن بزرگترین بازار میوه و سبزیجات چین و منطقه خاورمیانه شناسایی شده است که واکنش فوری چین را برای مهار آن به دنبال داشت.

 

این مرکز در اطلاعیه ای آورده که پس از اقدامات بموقع و سریع، همه گیری در پایتخت کنترل شده است و آمارها نشان می دهد در ۶ روز گذشته هیچ موردی از ابتلا به کرونا در چین به ویژه پکن بجز موارد وارداتی ثبت نشده است.

 

این مرکز خاطر نشان کرد که ویروس از طریق اروپا و به شیوه های مختلف چون آلودگی های زیست محیطی و مواد غذایی وارد پکن شده ولی اکنون تحت کنترل درامده است.

 

البته مرکز این موضوع را که در همین دوره بیماری از حیوان به انسان منتقل شده باشد مورد بررسی قرار داده و به نتیجه رسیده که شیوع ربطی به این موضوع نداشته است و الان روی این تمرکز دارد که ویروس تحت چه ساختاری در این بازار شیوع پیدا کرده است.

 

ویروس شناسان در چین تحقیقاتی صورت داده اند که نشان می دهد شاخه شیوع ویروس کرونا از نوع ژنتیکی «ال» بوده که مختص اروپا است ضمنا تایید شده که ویروس از طریق اجسام،  انسان و محیط زیست انتقال پیدا کرده است.

 

آنچه در ابتدا باعث نگرانی شدید شده بود اینکه این نوع از ویروس کرونا خیلی سریعتر از استان های دیگر در پکن جابجا و منتقل می شود به گونه ای که بجز این بازار خیلی سریع در ۲۹ محله و بازار و مجتمع مسکونی پایتخت شایع شد.

 

مقام های شهر گفته اند که ویروس به طور کلی تحت کنترل قرار گرفته است و بعید است دوباره شاهد شیوع باشیم ولی به هر حال تدابیر بهداشتی و پروتکل ها با دقت اجرا می شود.  

 

گزارش ها حاکی است که اگر تا دو هفته شرایط به همین شکل باقی بماند و موردی از ابتلا گزارش نشود اوضاع در پکن به حالت کاملا عادی بازگردد.  

 

گزارش روزنامه گلوبال تایمز چین حاکی است که به غیر از مورد پکن محموله های آلوده به ویروس کرونا شامل میگوهای سفید منجمد وارداتی از اکوادور در شهرهای دالیان و شیامن در شمال و جنوب چین هم کشف شده و سپس واردات از اکوادور متوقف شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------