تلاش محققان برای درمان کرونا با رمدسیویر



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,درمان کرونا
مطالعات اخیر محققان دانشگاه وندربیلت آمریکا نشان می‌دهد داروی ضدویروس رمدسیویر که بارها اثرات مثبت آن بر کرونا تایید یا رد شده، آزمایش‌های حیوانی را در مورد مهار SARS-CoV-۲ با موفقیت پشت سر گذاشته است و محققان امیدوارند در درمان کووید ۱۹ نیز موثر باشد. 

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، از زمان شیوع ویروس جدید کرونا این دارو بارها مورد تایید و عدم تایید قرار گرفت؛ ولی با توجه به اینکه داروهای کووید۱۹ بسیار محدود هستند، این دارو از گزینه‌های درمان حذف نشد و مورد بررسی‌های بیشتر قرار گرفت.

 

مطالعات اخیر نشان می‌دهد داروی رمدسیویر قادر به مهار ویروس SARS-CoV-۲ (عامل کووید ۱۹) است و عملکرد ریه موش‌های مبتلا به کرونا را بهبود بخشیده است. محققان در تلاشند اثربخشی این دارو را به تنهایی و در ترکیب با روش‌های دیگر در آزمایشات بالینی بررسی کنند.

 

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

 

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد، نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

 

بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت، تاکنون ۱۲ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۱۵۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند، هفت میلیون و ۳۶۱ هزار و ۴۵۴ نفر بهبود یافته‌اند و ۵۶۲ هزار و  ۷۶۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

دانشمندان بسیاری در سراسر جهان به دنبال ساخت واکسن این پاندمی هستند.

 

نتایج این مطالعه در نشریه Cell Reports منتشر شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------