اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

استفاده از داروی آسم برای درمان آلزایمر



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,داروی آسم
مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد داروی آسم salbutamol از تشکیل گره های پروتئین فیبروز که نشانه بیماری آلزایمر هستند پیشگیری می کند. 

به گزارش مهر، طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به زوال عقل هستند و هر ساله حدود ۱۰ میلیون مورد جدید ابتلا به این بیماری تشخیص داده می‌شود. همچنین شایع‌ترین نوع زوال عقل، بیماری آلزایمر است که ۶۰ تا ۷۰ درصد تمامی موارد را تشکیل می‌دهد.

 

این بیماری، یک اختلال نورولوژیکی است که مرگ سلول‌های مغزی منجر به زوال پیشرونده حافظه و زوال شناختی می‌شود.

 

درحالیکه درمان‌های دارویی فعلی به کاهش علائم بیماری آلزایمر کمک کرده و کیفیت زندگی فرد را بهبود می‌بخشند اما نه روند بیماری را کُند می‌کنند و نه آن را درمان می‌نمایند.

 

محققان معتقدند پاکسازی بتاآمیلوئید از مغز تاثیر چندانی در کُندشدن روند پیشرفت بیماری ندارد و تبدیل آن به تائو، درمان تاثیرگذارتری است.

 

محققان دانشگاه لنکستر انگلستان معتقدند تائو می‌تواند داروی بسیار امیدبخشی در درمان بیماری آلزایمر باشد.

 

در سلول‌های سالم مغز، پروتئین‌های تاو به تثبیت شبکه داخلی لوله‌های میکروسکوپی یا "میکروتوبول ها" کمک می‌کند که مواد مغذی و سایر مولکول‌ها را به سلول‌های عصبی منتقل می‌کنند.

 

در بیماری آلزایمر، این مولکول‌های تائو از میکروتوبول ها جدا می‌شوند و برای تشکیل گره‌ها به هم می‌چسبند. به نوبه خود، این حالت، شبکه حمل و نقل میکروتوبول را مختل می‌کنند.

 

محققان در تحقیق بر روی داروی آسم موسوم به salbutamol دریافتند این دارو به مولکول‌های تائو چسبیده و مانع از تشکیل هسته‌های پیرامون مولکول‌های پروتئین دیگر می‌شود.

 

محققان عنوان می‌کنند این آزمایش در مراحل بسیار ابتدایی قرار دارد و نیاز به تحقیقات بیشتری در زمینه تاثیرگذاری دارو salbutamol در درمان آلزایمر است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------