اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حال پرستاران ایرانی، اصلا خوب نیست | پرونده‌سازی و تهدید برای پرستاران معترض

به گفته «محمد عبادی» معاونت پرستاری وزارت بهداشت ۱۵درصد از پرستاران به دلیل سختی کار، مشکلات معیشتی یا عوامل دیگر ترک کار…

رباتی که سریع تر از انسان تست کرونا را انجام می دهد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ربات
یک بازوی رباتیک ساخته شده که ۱۰دقیقه زودتر از یک پزشک تست تشخیص کرونا را به وسیله سواب بینی انجام می دهد. 

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، مهندسان یک بازوی رباتیک ساخته اند که عملیات تست سواب بینی را به طور خودکار انجام می دهد. به این ترتیب از انتقال ویروس کرونا از بیمار به پزشک جلوگیری می شود.

 

برایان ناوی این فناوری را ابداع کرده که قابلیت های آن شبیه سیستم ناوبری عمل جراحی مغز خودکار همین شرکت همراه با فناوری شناسایی صورت و تصویربرداری ۳ بعدی است.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ربات

بیماران باید یک گیره روی بینی خود قرار دهند تا ماشین بتواند نقاط خاصی را مکان یابی کند و سرشان را روی یک بست فلزی قرار دهند تا طی عملیات صورت شان را صاف نگه دارند.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ربات

در مرحله بعد ربات یک سواب بلند را وارد بینی فرد می کند تا نمونه جمع آوری کند و آن را داخل یک لوله قرار دهد. شرکت سازنده ادعا می کند این ماشین می تواند در ۵ دقیقه تست تشخیص ویروس کرونا را انجام دهد این در حالی است که پزشک چنین فرایندی را در ۱۵ دقیقه انجام می دهد.

 

ناوی که در تایوان فعالیت می کند، ربات هایی برای حوزه پزشکی طراحی می کند و با استفاده از تجربیات خود این ماشین را ابداع کرده است. او ربات مذکور را روی کارمندان شرکت آزمایش کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------