اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

ابتلای ۳۲۰۰ تن به تب مالت در چین، نگرانی نسبت به شیوع بیماری



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,تب مالت
مقامات بهداشتی چین اعلام کردند در پی نشت باکتری تب مالت در یک کارخانه واکسن سازی در استان لانجو واقع در شمال غرب چین، افزون بر سه هزار و ۲۰۰ تن به بیماری تب مالت مبتلا شده اند.

 به گزارش ایرنا از گلوبال تایمز، بیش از ۲۱ هزار نفر از روز دوشنبه تا کنون در این استان مسلمان نشین چین مورد آزمایش تب مالت قرار گرفته اند که از این تعداد در مرحله اول آزمایش چهار هزار و ۶۴۶ نفر مثبت شده بود که در نهایت ابتلای سه هزار و ۲۴۵ تن مورد تایید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های استان گانسو قرار گرفته است.

 

کمیسیون بهداشت و درمان شهر لانجو مرکز استان گانسو با بیان اینکه تعداد مبتلایان بسیار بیشتر از حد انتظار است که نگرانی گسترده ای را در مورد شیوع بیماری و عواقب آن ایجاد کرده است اعلام کرد به بیماران غرامت پرداخت می شود.

 

بر اساس این گزارش، ۱۱ موسسه پزشکی عمومی دارای کلینیک های تخصصی در استان گانسو به عنوان بیمارستان جهت انجام آزمایش رایگان و درمان استاندارد به بیماران معرفی شده اند.

 

گلوبال تایمز در مورد دلیل وقوع این حادثه گزارش کرده است کارخانه داروسازی «جونگمو لانجو» بین تیر و مرداد سال گذشته از ضد عفونی منقضی شده در تولید واکسن ثب مالت استفاده کرده که  منجر به نشت مواد آئروسل حاوی باکتری در منطقه شده است.

 

در این گزارش آمده است که نخستین مبتلایان به این بیماری آبان سال گذشته شناسایی شدند که اکنون افزایش یافته است.

 

تب مالت نوعی بیماری باکتریایی عفونی است که توسط بروسلا ایجاد می شود بر اساس گزارشی که از سوی سازمان بهداشت جهانی منتشر شده، این بیماری می تواند از طریق تماس با دامهای آلوده از جمله گاو و گوسفند منتقل شود، در حالی که احتمال انتقال از انسان به انسان نادر است.

 

این بیماری می تواند باعث تب مداوم، خستگی و درد مفاصل و عضلات شود. بعضی از بیماران دیگر نمی توانند به کارهای سنگین جسمی بپردازند، به همین دلیل معمولاً به عنوان "بیماری انسان تنبل" شناخته می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------