دردسرهای سه بیماری شایع پاییز و زمستان امسال



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کووید ۱۹
فوق تخصص بیماری های عفونی، یکی از دغدغه های شروع روزهای سرد سال را، شیوع سه بیماری سرماخوردگی، آنفلوانزا و کووید ۱۹ دانست. 

پیام طبرسی، در گفتگو با  مهر، به دغدغه این روزهای پزشکان که فرا رسیدن فصل سرما و شروع سرماخوردگی‌ها و آنفلوانزا است، اشاره کرد و گفت: شیوع ویروس آنفلوانزا، یکی از بیماری‌های شایع فصل پاییز و زمستان است که همواره با مخاطراتی همراه است.

 

وی با اشاره به وقوع مواردی از مرگ و میر در اثر ابتلاء به آنفلوانزا، افزود: امسال، نگرانی ما از همزمانی شیوع دو بیماری ویروسی کرونا و آنفلوانزا است. زیرا، تشخیص بالینی این دو بیماری از یکدیگر، خیلی سخت و دشوار است.

 

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی، با عنوان این مطلب که در حال حاضر آنفلوانزای A با سویه H۱N۱، H۳N۲ و آنفلوانزای B در حال چرخش است، گفت: آنفلوانزای B شدت کمتری دارد و محدودتر است، اما آنفلوانزای A ممکن است باعث درگیری شدید و حتی فوت بیمار شود.

 

طبرسی با اشاره به اینکه آنفلوانزا در اغلب موارد با علائم تب و لرز شدید و سردرد ناگهانی ظاهر می‌شود، افزود: تب علامت شاخصی در این بیماری است و بعد از دو یا سه روز سرفه نیز به علائم این بیماری افزوده می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به شیوع بالای سرماخوردگی در روزهای سرد پاییز و زمستان، گفت: در سرماخوردگی آبریزش بینی و عطسه، علائم غالب است و بروز تب در سرماخوردگی کمتر دیده می‌شود و اگر هم باشد، خفیف خواهد بود.

 

طبرسی با اشاره به دشواری‌های تشخیص بالینی این سه بیماری در روزهای پیش رو، افزود: در چنین شرایطی مجبوریم در مراجعات بیماران، علائم هر سه بیماری را در نظر بگیریم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------