تعطیلی تهران موج سنگین سوم کرونا را کنترل می کند / واکسن ایرانی؛ یک تا دو سال آینده



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
عضو کمیته علمی مقابله با کرونای کشور می گوید تعطیلی تهران واجب است و این تعطیلی تا حدودی به کنترل همه گیری این بیماری خطرناک کمک می کند. 

دکتر محمدرضا صالحی، عضو کمیته علمی مقابله با کرونا در گفت و گو با جام جم آنلاین در رابطه با طرح تعطیلی دو هفته ای تهران عنوان کرد: همه ما به شدت موافق تعطیلی کامل تهران هستیم. این تعطیلی پیک سنگین کنونی را کنترل خواهد کرد. البته اعمال تعطیلی دو هفته ای بدان معنا نیست که ما به طور کامل از بیماری رهایی پیدا می کنیم ولی به مفهوم این است که ما می توانیم تا حدودی این ابتلای بسیار بالا و این شرایط سنگین را کنترل کنیم.

 

صالحی گفت: این تعطیلی تهران نیز قطعا با محدودیت های شدید رفت و آمدهای بین شهری توام خواهد بود. این شرایط به طور جدی پیگیری خواهد شد. جلوگیری از مسافرت های بین استانی منجر به کاهش تماس های مردم با یکدیگر و در نتیجه شیوع کمتر بیماری خواهد شد.

 

عضو کمیته علمی مقابله با کرونای کشور افزود: هم از سوی وزارت بهداشت و هم از سوی شورای شهر تهران تصمیمات مبنی بر دو هفته ای کامل تهران در حال پیگیری است.

 

وی ادامه داد: نوع تعطیلی تهران باید بسیار سخت گیرانه باشد؛ به حدی که فرد از خانه هم خارج نشود و درست آن هم همین است. باید محدودیت بسیار قابل توجهی اعمال شود و تاکید می کنم که در این بین ممانعت از سفرهای بین شهری از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

صالحی بیان داشت: اعمال تعطیلی در مراکزی که واقعا لزومی ندارد فعلا فعالیتی داشته باشد حتمی است. البته با توجه به امکاناتی که در سطح شهر تهران وجود دارد اعمال این قانون که شهروندان نباید از خانه های خود بیرون بیایند امکان پذیر نیست ولی به هر حال این تعطیلی دو هفته ای کم شدن میزان تماس های افراد را به همراه خواهد داشت که این خود منجر به پایین آمدن نرخ سرایت می شود.

 

عضو کمیته علمی مقابله با کرونای کشور یادآور شد: ویروس کرونا جهشی را پشت سر گذاشته است. در اروپا این جهش در ایتالیا رخ داد. اما در ایران آنچه که موجب شد نرخ سرایت به شدت افزایش پیدا کند ابتدا جهش ویروس و سپس کم کردن محدودیت ها بود.

 

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای اروپایی و به خصوص نقاط شمالی و غربی محدودیت های مختلف شروع به کاهش گذاشت و محدودیت های رفت و آمد نیز در بسیاری از نقاط برداشته شد. با افزایش تماس ها بین مردم موج دوم آغاز شد این در حالی است که ما وارد موج سوم بیماری شده بودیم.     

 

صالحی در پایان گفت: واکسن کرونای ساخت ایران را می توان جدی گرفت اما اینکه بگوییم این اتفاق یعنی عرضه شدن آن به مردم به زودی و به سرعت رخ می دهد درست نیست. روی واکسن کرونای ساخت ایران می توان روی یکی دو سال آینده حساب کرد.         

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------