کرونا جان ۲۱۳ نفر دیگر را در ایران گرفت/ نمکی: مبادا گرفتار شب یلدا شویم



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سیما سادات لاری
سخنگوی وزارت بهداشت، تازه ترین آمار کرونا در کشور را اعلام کرد و گفت: در شبانه روز گذشته ۷۶۰۳ بیمار جدید شناسایی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۱۳ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۲ هزار و ۸۸۳ نفر رسید.

 

 به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری روز چهارشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۶ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هفت هزار و ۶۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۱۵۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۷۷ نفر رسید.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۸۴۴ هزار و ۴۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۶۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۷۸۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

 

لاری افزود: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

به گفته وی، شهرستان های زرین دشت در استان فارس، بافت در استان کرمان، گمیشان در استان گلستان، آستارا، بندرانزلی، رودسر و تالش در استان گیلان و آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

وزیر بهداشت اعلام کرد؛سیر نزولی آمار کرونا در کشور/مبادا گرفتار شب یلدا شویم

 وزیر بهداشت با اشاره به اینکه آمار ابتلا و مرگ و میرهای کرونایی در کشور سیر نزولی داشته است، گفت: ۸۱۰۰ تیم مراقبت در منزل در طرح شهید سلیمانی همکاری می کنند.

 

به گزارش مهر، سعید نمکی، در خصوص آخرین وضعیت کرونا، افزود: هفته‌ای که گذشت روزهای طوفانی کرونا در سطح جهان بود و بدترین شرایط در آمریکا رخ داده به طوری که این کشور در رده نخست مرگ‌های تجمعی قرار دارد و بعد از آن نیز کشورهای اروپایی هستند و ایران در رتبه‌های پایین‌تری قرار دارد.

 

وی در خصوص آخرین وضعیت ابتلاء به بیماری کرونا در ایران، گفت: میزان ابتلاء و مرگ و میر در ایران طی دو هفته اخیر کاهش پیدا کرده و تاکنون ۵۲ هزار و ۶۷۰ فوتی و بیش از یک میلیون نفر مبتلا به کرونا در کشور ثبت شده است.

 

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه روزهای سختی را گذرانده‌ایم، ادامه داد: تعداد مرگ‌های تجمعی در کشور ما نشان می‌دهد سختی که در پیک سوم وجود داشت سر به فرود آورده است.

 

نمکی در مورد طرح شهید سلیمانی، افزود: در این طرح حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ تیم برای مراقبت و رهگیری تست‌های فراگیر تشکیل شده است و همچنین ۷۳ هزار و ۵۰۰ نفر در این تیم‌ها از همکاران ما در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه ۸ هزار و ۱۰۰ تیم برای مراقبت در منزل فعال هستند، گفت: ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر به بحث مراقبت از بیماران کرونایی در منزل مشغول هستند.

 

نمکی تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار تیم مراقبتی متشکل از ۳۳ هزار نفر در امر نظارت با کمک دستگاه‌های مختلف بر اجرای پروتکل‌ها نظارت می‌کنند و تیم حمایتی ما به افرادی که در منزل و قرنطینه خانگی هستند، کمک می‌کنند به طوری که بیش از ۲۰ هزار تیم هستند که بیشتر این افراد از همکاران ما در بسیج، خیرین و سازمان‌های مردم نهاد هستند.

 

به گفته وزیر بهداشت، ۵۵ هزار نفر از مردم نیز به صورت شبانه روز در طرح محله محور در خدمت افراد مبتلا به کرونا هستند.

 

وی در خصوص وضعیت کلی کشور در موارد ابتلاء به کرونا افزود: امروز آتش سرخِ التهاب به نارنجی و زرد تبدیل شده و برآورد ما این است که با همدلی، همراهی و همسویی مردم در رعایت پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی بتوانیم وضعیت ابتلاء و مرگ را به شدت پایین بیاوریم.

 

نمکی تصریح کرد: در کنار هم و با کمک سازمان بسیج، هلال احمر، صدا و سیما، ناجا، دستگاه‌های مردم نهاد و همکاران ما در شبکه بهداشت و درمان توانستیم منحنی ابتلاء و مرگ بر اثر کرونا را به سمت پایین خم کنیم و تقاضای عاجزانه ما از مردم این است که اگر به روزهای بی خیالی گذشته برگردیم، دوباره این آمار افزایش پیدا می‌کند و ویروس با قدرت بیشتر ظاهر می‌شود و آتش دامن همه را در بر می‌گیرد.

 

وزیر بهداشت با اظهار نگرانی از مراسم‌های شب یلدا گفت: برای ایام خوش گذر، به دام روزهای سخت و سنگین گذشته نیافتیم و دورهمی های خانوادگی شب یلدا را نداشته باشیم و همان طور که سیزده بدر را در خانه نشستیم، شب یلدا را نیز در خانه بمانیم تا هم هموطنان در سلامت باشند و هم همکاران ما در آرامش خیال فرصتی برای نفس کشیدن داشته باشند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------