اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

توانایی راه رفتن به موش های معلول بازگشت



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,جراحت نخاع
گروهی از محققان آلمانی پروتئینی ابداع کرده اند که پس از تزریق به موش های دچار آسیب نخاعی به آنان کمک کرد دوباره با پاهای عقبی شان راه بروند.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، محققان آلمانی در تحقیقی جدید توانسته‌اند توانایی راه رفتن در موش‌های معلول (به دلیل جراحت نخاع) را احیا کنند. این محققان یک پروتئین سیگنال دهنده ابداع و آن را به مغز حیوان تزریق کردند تا سلول‌های عصبی را تحریک کند تا دستورالعمل ساخت پروتئین را باز تولید کنند و به اشتراک بگذارند.

 

جراحت‌های نخاعی معلول کننده هستند. فیبرهای عصبی (آکسون یا آسه) آسیب دیده نمی‌توانند سیگنال‌ها را بین مغز و ماهیچه منتقل کنند که این امر بیشتر اوقات به معلولیت اعضای پایینی بدن منجر می‌شود. علاوه بر آن فیبرهای عصبی نیز باز تولید نمی‌شوند.

 

محققان دانشگاهRUB آلمان سعی کردند فیبرهای عصبی آسیب دیده را با پروتئینی درمان کنند که hIL-6 نامیده می‌شود. همانطور که نام پروتئین نشان می‌دهد این یک نسخه مصنوعی از یک پپتید طبیعی است که برای تحریک بازتولید سلول‌های عصبی دستکاری شده است.

 

دیتمار فیشر یکی از مؤلفان این پژوهش می‌گوید: این یک سیاتوکین طراحی شده است یعنی به طور طبیعی در طبیعت وجود ندارد و باید با مهندسی ژنتیک تولید شود.

 

محققان این پروتئین را روی موش‌هایی آزمایش کردند که دچار آسیب نخاعی بودند و قابلیت‌های پاهای عقبی آنها از بین رفته بود.

 

چند هفته پس از تنها یک تزریق، موش‌ها قابلیت راه رفتن با پاهای عقبی خود را یافتند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------