اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

آیا استفاده همزمان از دو ماسک محافظت بیشتری ایجاد می‌کند؟



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ماسک
در همه گیری کرونا استفاده از دو ماسک به صورت همزمان، نسبت به یک ماسک محافظت بیشتری ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابر گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و به نقل از CNBC، ماسک‌ها پوشش‌ها فیزیکی هستند که جلوی گسترش قطره‌های تنفسی به سایر افراد را می‌گیرند و درجه‌ای از محافظت به فرد استفاده‌کننده می‌دهند.

 

بنابراین اگر شما یک پوشش فیزیکی با یک لایه دارید، لایه دیگری بر روی آن بگذارید، این کاملا منطقی است که محافظت بیشتر ایجاد شود.

 

با وجود اینکه مرکز پیشگیری و کنترل بیماری CDC هنوز پیشنهاد استفاده از دو ماسک همزمان را ارایه نداده است، استفاده از این روش یعنی پوشش دو ماسک همزمان توسط برخی از شرکت‌کنندگان مراسم تحلیف جو بایدن رییس جمهور امریکا، سرو صدا ایجاد کرد. به گونه ای که برخی از شرکت‌کنندگان ماسک‌های جراحی را در زیر ماسک‌های پارچه‌ای استفاده کردند.

 

پژوهشگران می‌گویند که استفاده از ماسک‌های جراحی زیر ماسک پارچه‌ای بیشترین محافظت را ایجاد خواهد کرد، زیرا ماسک جراحی به عنوان یک فیلتر کار می‌کند و ماسک پارچه‌ای یک لایه مازاد می‌افزاید و به تناسب آن کمک می‌کند.

 

در مکان‌هایی که رعایت فاصله اجتماعی دشوار است، مانند هواپیما یا در فروشگاه‌ها، دو ماسک محافظت مازاد ایجاد می‌کند.

 

پژوهش‌ها نشان داده‌اند که ماسک‌های پارچه‌ای چندلایه می‌توانند ۵۰ تا ۷۰ درصد از قطره‌ها و ذره‌های ریز را مسدود کرده و گسترش کووید را محدود کنند.

 

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری  CDC پیشنهاد می‌کند که مردم ماسک‌هایی را استفاده کنند که حداقل دو لایه پارچه نخی محکم بافته‌شده باشند، مانند پارچه لحافی یا ملافه‌های پنبه‌ای.

 

ماسک‌های جراحی یکبار مصرف که از یک ماده مشتق‌شده از پلاستیک به نام پلی‌پروپیلن ساخته شدند، در فیلتر کردن ذره‌ها از یک ماسک پارچه‌ای موثرتر هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------