شرط ورود مسافران خارجی به ایران/منع تردد برای شهرهای زرد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کرونا
.سخنگوی ستاد ملی کرونا در ارتباط با تازه ترین تصمیمات ستاد برای مقابله با کرونا و اعمال محدودیت ها توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مهر، علیرضا رئیسی، روز شنبه در پایان پنجاه و پنجمین جلسه ستاد ملی کرونا، به تشریح تازه‌ترین تصمیمات ستاد برای مدیریت بیماری کرونا در کشور پرداخت.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در سطح دنیا گفت: در کشورهای اروپایی و امریکایی میزان ابتلاء در حال افزایش است و اکثر تخت‌های بیمارستانی پر شده که دلیل اصلی آن نیز افزایش موارد ابتلاء و میزان سرایت بالا، مرگ و میر و بستری به دلیل ویروس انگلیسی است.

 

وی افزود: برای جلوگیری از ورود ویروس انگلیسی باید از مرزهای کشور حفاظت، کنیم و مردم نیز در رعایت پروتکل‌ها، مشارکت جدی داشته باشند. در همین راستا برنامه‌هایی که وزارت راه و مسکن و شهرسازی ارائه شده و همچنین ابلاغیه‌ای به سازمان هواپیمایی ارسال شده است. سازوکارهای بین المللی در مرزهای زمینی و هوایی در نظر گرفته شده به طوری که این مرزها به شدت کنترل خواهند شد و در مجموع پروتکل‌های سخت گیرانه ای مصوب و ابلاغ شده است.

 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: تمامی افرادی که به کشور وارد می‌شوند، باید تست PCR منفی به همراه داشته باشند و علاوه بر آن در مبادی ورودی تست مجدد از آنها گرفته می‌شود و مسافرینی که از کشورهای اروپایی وارد ایران می‌شوند، علاوه بر موارد مطرح شده، ۱۴ روز باید در قرنطینه بمانند.

 

رئیسی گفت: در خصوص هموطنانمان که در انگلستان مانده اند و منتظر ورود به کشور هستند بحث شد تا ببینیم این افراد چگونه می‌توانند وارد کشور شوند و طی روزهای آینده اعلام می‌کنیم این افراد به چه صورت می‌توانند در صورت منفی بودن تست کرونا یشان و ماندن در قرنطینه وارد کشور شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: مجبوریم پروتکل‌های سخت گیرانه ای را اعمال کنیم تا از ورود ویروس به کشور جلوگیری نمائیم.

 

رئیسی به آخرین وضعیت روند بیماری کرونا در کشور اشاره و تصریح کرد: تقریباً روند ما با ثبات است اما آمارها نشان می‌دهد در برخی از استان‌ها، تعداد بیماران سرپایی در حال افزایش است و در برخی دیگر علاوه بر موارد سرپایی، تعداد بیماران بستری شده در حال افزایش است.

 

وی تأکید کرد: با توجه به رویکرد جدیدی که حدود یک ماه است اعمال می‌شود، کوچک‌ترین موارد سرپایی و بستری رصد می‌شود و ویروس در اولین مراحل شناسایی خواهد شد و سعی کنیم زنجیره را قطع کنیم.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در استان مازندران بیشترین آمار بیماری را در سطح کشور داریم، گفت: در این استان آمار مبتلایان بستری روزانه بالاست و البته با رعایت پروتکل‌ها به نظر می‌رسد روند صعودی بیماری متوقف شده و امیدواریم در آینده این روند نزولی شود.

 

به گفته وی، در استان گیلان و گلستان نیز وضعیت به سمت نزولی پیش می‌رود که امیدواریم ادامه یابد.

 

رئیسی اظهار داشت: در حال حاضر هیچ شهر قرمزی در کشور نداریم. ۱۸ استان نارنجی هستند که سه شهرستان در استان گیلان و ۱۵ شهر در استان مازندران است. همچنین ۱۲۴ شهر زرد و ۳۰۶ شهر نیز در وضعیت آبی قرار دارد که در این جلسه هشدارهایی برای کنترل بیماری و رعایت بیشتر پروتکل‌ها و تشدید رعایت پروتکل‌ها داده شد.

 

به گفته وی، در استان هرمزگان (قشم، بندرلنگه و جاسک) باید از تشدید روند بیماری جلوگیری کرد و در استان یزد نیز نیاز به دقت بیشتری وجود دارد. همچنین در خراسان شمالی، بیماری خیز برداشته که ملزم به رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی هستند.

 

رئیسی به مصوبات جلسه امروز اشاره و تصریح کرد: یکی از مصوبات این بود که منع تردد را در برخی از شهرهای زرد که مسافرپذیر هستند اعمال کنیم مانند حالتی که قبلاً در شهرهای نارنجی اعمال می‌شد. همچنین ۶ هفته باقیمانده تا پایان سال اگر پروتکل‌ها خوب رعایت شد، در بحث گردشگری نیز با رعایت گردشگری در هتل‌ها، در جاهایی که وضعیت مناسب و پروتکل‌ها رعایت می‌شوند، تسهیلاتی فراهم کنیم تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند و تورها تحت کنترل و نظارت فعالیت کنند و امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها، شب عید آرام و تعطیلات خوبی داشته باشیم. البته تمامی آنها مشروط به این است که در یک ماه و نیم باقی مانده تا پایان سال، پروتکل‌ها رعایت شود.

 

وی گفت: در برخی از استان‌ها متأسفانه عادی انگاری پیش آمده و تجمعاتی در مشاغل صورت گرفته که اگر رعایت نشود، باعث افزایش آمار بیماری خواهد بود.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد تولید واکسن کرونا نیز افزود: در این رابطه هم امیدوارم روند تولید داخل که با شرایط خوبی ادامه دارد همچنان طی شود. در رابطه با مجور واردات واکسن نیز در جلسه امروز صحبت‌هایی شد که متعاقبا به اطلاع می‌رسد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------