تولید دستگاه قابل حمل تصویربرداری سه بعدی از پوست



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,تصویربرداری سه بعدی
محققان سنگاپوری از تولید دستگاهی کوچک و قابل حمل خبر داده‌اند که می‌تواند به صورت سه بعدی از پوست تصویربرداری کند تا مداوای بیماری‌های پوستی تسهیل شود.

 به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، وقتی افراد به بیماری‌های پوستی نظیر اگزما مبتلا می‌شوند مشاهده تمامی برجستگی‌ها و شیارهای کوچک در منطقه آسیب دیده به درمان چنین بیماری‌هایی کمک می‌کند. دستگاه جدید می‌تواند تمامی سطح آسیب دیده پوست را در عرض چند دقیقه به صورت سه بعدی اسکن کند.

 

این دستگاه ارزان که با باتری شارژ می‌شود تنها ۱۰۰ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۷ در ۱۰ سانتیمتر است. دستگاه‌هایی که در حال حاضر برای اسکن سه بعدی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند تا ۳۰ کیلوگرم وزن داشته و خرید آنها هزاران دلار هزینه در بردارد.

 

برای استفاده از این دستگاه ابتدا دست بر روی این دستگاه قرار می‌گیرد و سپس فیلمی با روکش طلا بر روی پوست قرار می‌گیرد. از این طریق چربی پوست به روکش یادشده منتقل می‌شود و سپس فیلم یادشده در یک مایع ویژه قرار می‌گیرد. در نهایت این مایع به صورت الکتریکی و با استفاده از دو الکترود شارژ شده و بر همین مبنا می‌توان تصویری سه بعدی از پوست را تهیه کرد. در این روند از پلیمری به نام PEDOT:PSS نیز استفاده می‌شود.

 

نقشه سه بعدی یادشده از دقت بالایی برخوردار است و پزشکان می‌توانند از آن برای تشخیص بیماری‌های مختلف استفاده کنند. کل این فرایند در حدود ده دقیقه طول می‌کشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------