فاجعه در جنوب غرب خوزستان و شیوع کرونای انگلیسی درایلام / ممنوعیت ورود خودرو ساکنان و گردشگران به کیش از ۲۵ اسفند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونای جهش‌یافته
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به مشاهده نمونه مثبت کرونای جهش‌یافته در جنوب غرب خوزستان، نسبت به عواقب وحشتناک این مساله هشدار جدی داد. 

 دکتر شکراله سلمان‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به جهش بیماری کووید - ۱۹ در منطقه جنوب غرب خوزستان، اگر مردم به خصوص جوانان و میانسالان از خود مراقبت نکنند باید منتظر یک فاجعه در منطقه باشیم و خطر مرگ در این شرایط حتمی می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر لزوم خودداری از حضور در دورهمی‌ها و مراسم‌، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم که هر شهروند یک مراقب سلامت باشد و ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، دیگران را نیز ملزم به رعایت آن‌ها کند.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: در صورت شیوع گسترده ویروس جهش‌یافته، حتی تمام بیمارستان‌های منطقه نیز پاسخگوی بستری بیماران نخواهند بود.

 

تایید ۲ مورد کرونای جهش یافته انگلیسی در استان ایلام

-رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از تایید ۲ مورد تست کرونای جهش یافته انگلیسی در استان خبر داد.

 

به گزارش مهر، محمد کریمیان اظهار کرد: این دو بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی، یک خانم باردار و همسرش ساکن شهرستان دهلران هستند که تست‌های گرفته شده از آنان به مرکز کشور جهت بررسی بیشتر ارسال شده است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به تایید وجود ویروس جدید جهش یافته انگلیسی در استان، امکان انتشار آن در کل استان وجود دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: از مردم تقاضا داریم که برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس جهش یافته و خطرناک، پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

 

کریمیان یادآورشد: این ویروس بسیار خطرناک است و سرعت انتشار بالایی دارد و مرگ و میر آن هم بالاتر است.

 

ممنوعیت ورود خودرو ساکنان و گردشگران به کیش از ۲۵ اسفند

طبق مصوبات دومین جلسه ستاد نوروزی کیش ورود خودروهای پلاک کیش یا سرزمین اصلی به این منطقه از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ممنوع است. 

 

سخنگوی ستاد نوروزی کیش ظهر امروز (۲۹ بهمن ماه)با اعلام این خبر افزود: در راستای حفظ ایمنی گردشگران و ساکنان جزیره کیش و بنابر تصمیم کمیته تخصصی شورای سلامت ورود هرگونه خودرو اعم از پلاک کیش یا سرزمین اصلی به این منطقه آزاد از ۲۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ممنوع خواهد بود.

 

سید علیرضاعلوی رضوی اضافه کرد: این مصوبه شامل خودروهای حامل انواع مواد غذایی، دارو، سوخت و مصالح ساختمانی نخواهد شدو این خودروها برای ورود به جزیره کیش محدودیتی ندارند.

 

سخنگوی ستاد نوروزی کیش عنوان کرد:  ورود مسافران بدون خودرو نیز از مسیر دریایی به جزیره کیش به غیر از افراد دارای مدرک مالکیت و یا اجاره سالیانه منزل مسکونی،افراد شاغل و یا دارای مدرک رزرو هتل در فاصله زمانی ۲۵ اسفند تا۱۵ فروردین ممنوع خواهد بود.

 

وی در پایان تصریح کرد: همچنین نصب چادرو برپایی کمپ های موقت در ایام نوروز ۱۴۰۰ به طور کلی ممنوع است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------