برخی مبتلایان به کرونا بر اثر استرس دچار دیابت شدند



کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
رئیس انجمن دیابت ایران گفت: برخی از مبتلایان به کرونا به دلیل استرس‌های فراوان در حین بیماری، به بیماری دیابت دچار شدند. 

اسدالله رجب روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از یک سال است که کرونا مهمان ما شده و برخی از افرادی که دچار این ویروس شدند، به دلیل افزایش قند خون ناشی از استرس به بیماری دیابت مبتلا شده اند که تاثیر بسیار منفی بر آنها گذاشته و باید همواره تحت درمان قرار گیرند.

 

وی اظهار داشت: همچنین از زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، تاثیر زیادی روی عملکرد بیماران دیابتی گذاشت و آنهایی که به عوارض قلبی و عروقی، فشار خون و چاقی ناشی از این بیماری دچار بودند، صدمات زیادی در ابتلا به کرونا دیدند که جبران پذیر نیست.

 

رجب با بیان اینکه مراجعات و معاینه های دوره ای بیماران مبتلا به دیابت در شرایط کرونایی به مراکز درمانی بسیار کم شده است، ادامه داد: این بیماران باید قند خون خود را در حد طبیعی کنترل کنند، رعایت نکات بهداشتی، شستشوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و ممانعت از سفرهای غیرضرور برای این بیماران بسیار حیاتی است و باید این نکات را مورد توجه قرار دهند.

 

وی تصریح کرد: همچنین بیماران دیابتی با توجه به وضعیت اخیر کرونا در کشور، بهتر است دارو و وسایل مورد نظر برای کنترل قند خون را در دسترس داشته باشند تا کمتر به داروخانه ها مراجعه کنند، کرونا همچنان هست و باقی خواهد ماند، ما باید شیوه های رفتار زندگی خود را تغییر دهیم و مراقب سلامتی خود باشیم.

 

رجب خاطرنشان کرد: فرد مبتلا به دیابت باید دستگاه تست قند داشته باشد و دفعات بیشتری قند خون خود را اندازه گیری کند و در صورت قرنطینه خانگی، علاوه بر تیم درمانی کرونا با پزشک معالج خود نیز در ارتباط باشد تا از نظر کنترل دیابت راهنمایی های مناسب را دریافت کند.

 

به گزارش ایرنا، اکنون حدود ۴۱۵ میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا هستند. همچنین ۸.۸، درصد جمعیت بزرگسال دنیا به این بیماری گرفتار است.

 

پیش‌بینی می شود که تا سال ۱۴۱۹ تعداد مبتلایان به این بیماری به ۶۴۲ میلیون نفر برسد. بیماری دیابت در ایران نیز به سرعت در حال رشد بوده و تا سال ۱۴۱۹ بیش از ۹ میلیون ایرانی به این بیماری مبتلا خواهند بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------