استفاده از اشعه برای از بین بردن ویروس کرونا در چین



اشعه,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
شرکت ملی هسته ای چین اعلام کرد دانشمندان این کشور آزمایش هایی را آغاز کرده اند تا ببینند آیا می توان از اشعه برای از بین بردن ویروس کرونا در زنجیره غذایی سرد استفاده کرد. 

به گزارش ایرنا، روزنامه ساوث چاینا روز شنبه در گزارشی نوشت: این تحقیق توسط شرکت ملی هسته ای چین (CNNC) و با همکاری شرکت های تابعه آن از جمله شرکت ایزوتوپ و تشعشع چین که تجهیزات تابشی را طراحی می کند انجام می شود.

 

پژوهشگران می گویند نتایج این آزمایش ها برای ضدعفونی کردن غذای سرد وارداتی و جلوگیری از عفونت های ویروسی در هنگام رویدادهای بزرگ ورزشی بسیار مهم خواهد بود.

 

در طی سه ماه گذشته ، محققان آزمایش های تابش اشعه را بر روی دو نوع ویروس کرونا شبیه سازی شده انجام داده اند نتایج این آزمایش ها نشان می دهد که مقدار کمی تابش می تواند عوامل بیماری زا را از بین ببرد بدون اینکه بر ایمنی غذا تأثیر بگذارد.

 

گزارش می افزاید: علیرغم تحقیقات انجام شده ، طبق گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده، هنوز شواهد کافی برای اثبات اینکه غذا و بسته بندی های مواد غذایی منبع انتقال ویروس کرونا باشند وجود ندارد.

 

ساوث چاینا می گوید: از فن آوری تابشی به طور گسترده در ضد عفونی و استریل لوازم پزشکی استفاده شده است. بیش از ۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی در اروپا و ایالات متحده توسط اشعه ضد عفونی می شود ، اما این رقم در چین فقط ۱۰ درصد است.

 

چین سال گذشته استفاده از فناوری تابشی برای ضد عفونی لباس های محافظ پزشکی یکبار مصرف استفاده می کرد زیرا زمان آن نسبت به فرآیند سنتی استفاده از اکسید اتیلن که تا دو هفته به طول می انجامد ، زمان کمتری داشت.

 

گزارش اورده است اصلی ترین فناوری هایی که برای جلوگیری از آلودگی مواد غذایی به ویروس کرونا استفاده شده بود ، ضد عفونی شیمیایی و اشعه ماورا بنفش بود ، اگرچه اولی می توانست باقیمانده های شیمیایی را روی مواد غذایی به جا بگذارد ولی دومی فقط روی بسته بندی مواد غذایی با سطح صاف اثر می کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------