پای کرونای انگلیسی به مازندران باز شد/ افزایش ۱۱ درصدی بیماران کرونایی در خوزستان کرونای جهش یافته در خوزستان و مازندران,کرونای جهش یافته



کرونای انگلیسی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تایید ابتلای دو فرد به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در استان خبر داد. 

 سید عباس موسوی در گفتگو با مهر با بیان اینکه آزمایش دو نفر به ویروس جهش یافته کرونا در استان مثبت شده است، افزود: این افراد در شهرستان قائمشهر و آمل شناسایی شده است.

 

وی با اظهار اینکه این افراد و خانواده‌هایشان در قرنطینه خانگی هستند، بر لزوم توجه بیشتر به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: سرعت شیوع ویروس جدید نسبت به قبلی بیشتر است.

 

موسوی با تاکید بر پرهیز از دورهمی ها و تجمعات اظهار داشت: دو فرد مبتلای به کرونا ویروس یک مرد و یک زن هستند که تحت مراقبت هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شمار بیماران شناسایی شده کرونایی را طی شبانه روز گذشته در استان ۷۹ نفر اعلام کردو گفت: در حال حاضر ۴۱۹ بیمار در حوزه این دانشگاه و ۱۵۹ بیمار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند.

 

موسوی اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته چهار بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند.

 

افزایش ۱۱ درصدی بیماران کرونایی در خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش ۱۱ درصدی بیماران کرونایی در استان خوزستان خبر داد.

 

به گزارش ایرنا، دکتر فرهاد ابول نژادیان شنبه شب در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان اظهار داشت: در هفته منتهی به ۱۵ اسفند ماه موارد بیماری کووید ۱۹ در خوزستان ۲۲ درصد نسبت به هفته قبل آن افزایش داشت همچنین موارد بستری و فوت به ترتیب ۱۶/۹ و ۴۹/۶ درصد افزایش یافته بود.

 

وی افزود: در هفته منتهی به ۲۲ اسفندماه نیز موارد بیماری و بستری نسبت به هفته قبل به ترتیب ۱۱ و ۱۴ درصد افزایش داشت اما موارد فوت یک درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافته است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در هفته جاری چهارشنبه سوری را در پیش داریم که نگران این موضوع هستیم اگر چه تمهیداتی لحاظ شده اما از مردم انتظار داریم در خانه بمانند و از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

 

وی با بیان اینکه در هفته گذشته در شهرستان اهواز موارد بیماری ۱۸ درصد افزایش داشته است گفت: در شهرستان های ماهشهر، آبادان، شوشتر، دزفول و رامهرمز موارد بیماری به ترتیب ۳۰، ۲۹،۶، چهار و ۱۶ درصد افزایش یافته است اما موارد بیماری در شهرستان کارون هشت درصد روند کاهشی داشته است. 

 

ابول نژادیان گفت: موارد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در اسفند ماه در استان خوزستان پنج هزار و ۶۲۲ مورد بوده است که یک هزار و ۳۸۲ مورد آن قطعی بود همچنین ۲۵ هزار بیمار در خانه قرنطینه هستند.

 

وی افزود: ۴۴درصد بیماران کرونایی خوزستان زن و ۵۶ درصد جمعیت بیماران را مردان تشکیل می دهند همچنین ۸۶ درصد بیماران در مناطق شهری و ۱۴ درصد در مناطق روستایی هستند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در خوزستان ۴۰ کودک در قرنطینه خانگی و هشت کودک بیمار بستری هستند همچنین ۵۷۹ سالمند مبتلا به کرونا در خانه قرنطینه شده و ۲۸۷ سالمند بستری هستند. هشت مادر باردار در مراکز درمانی بستری و ۱۴۰ مادر باردار قرنطینه هستند.

 

وی همچنین به بازرسی صورت گرفته از واحدهای صنفی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته  پنج هزار و ۸۰۰ مورد بازدید مشترک از واحدهای صنفی انجام شد. به سه هزار و ۵۰۰ واحد صنفی اخطار داده شد و ۴۳۴ واحد متخلف نیز پلمب شدند.

 

ابول نژادیان گفت: از آغاز اسفند ماه افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی  در دستور کار قرار گرفت که تخت های عادی در استان خوزستان ۳۹ درصد و تخت های ویژه ۱۷/۶ درصد افزایش یافت.

 

در حال حاضر هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و مابقی مناطق این استان زرد هستند.

 

کرونای جهش یافته انگلیسی در ۴ شهر استان سمنان

 استاندار سمنان با اشاره به شناسایی مواردی از کرونای جهش یافته موسوم به انگلیسی در این استان گفت: مواردی از ابتلا به این ویروس در چهار شهرستان استان شناسایی شده است.

 

علیرضا آشناگر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار کرد: مواردی از گونه جهش یافته کرونای انگلیسی در استان و در شهرستان های سمنان، مهدیشهر، شاهرود و گرمسار شناسایی شده است.

 

 رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه خوشبختانه وضعیت استان در شرایط فعلی در وضعیت با ثباتی قرار داشته و موقعیت نزولی است، گفت: مقابله با بیماری کرونا در شرایط موجود و ایجاد آرامش در بین مردم، یکی از دلایلی است که نیاز است در ایام تعطیلات پیش رو آمادگی کامل در بین مدیران استان وجود داشته باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------