دو پرستار یزدی بعد از تزریق واکسن کووید-۱۹ دوباره به کرونا مبتلا شدند!



 کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
در این هفته، علائم کووید ۱۹ در ۲ نفر از اعضای کادر درمان یزد مشاهده و پی سی آر آنها مثبت شد، ۲ نفری که یک هفته پیش واکسن، تزریق کرده بودند و عجیب‌تر اینکه یکی از آنها در آبان و دیگری در مرداد امسال به کرونا مبتلا شده بودند و شاید تصور می کردند ایمن هستند! 

  در آخرین روزهای سال جاری و پس از طی یکسال سخت کرونایی، با مواردی به مراتب شدیدتر و بیشتر از ابتلاهای قبلی مواجه شدم که جای نگرانی دارد، مبتلاهایی که از میان کادر درمان هستند.

 

به گزارش ایرنا، در هفته‌ای که گذشت تجربه های تلخی از ابتلای همکاران کادر درمان به کووید ۱۹ را تجربه کردم، آنهایی که پیشتر هم به این بیماری مبتلا شده بودند و باور نداشتند که باز گرفتار شوند، اما شدند!

 

در این هفته، علائم کووید ۱۹ در ۲ نفر از اعضای کادر درمان یزد مشاهده و پی سی آر آنها مثبت شد، ۲ نفری که یک هفته پیش واکسن، تزریق کرده بودند و عجیب‌تر اینکه یکی از آنها در آبان و دیگری در مرداد امسال به کرونا مبتلا شده بودند و شاید تصور می کردند ایمن هستند! 

 

مورد سوم، باز هم از کادر درمان؛ خانمی از کادر بهداشت که در اردیبهشت ماه امسال به علت ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان بستر شده بود اما به تازگی و به دنبال بروز علائمی چون سردرد و گلودرد و انجام تست pcr، کرونای او هم مثبت اعلام شد. 

 

مورد چهارم، یکی دیگر از همکاران کادر درمان هست که در آذرماه کرونا گرفته بود و به دنبال علائم تب، تست pcr داد که مثبت اعلام شد و به دنبال آن سی تی اسکن شد که مشخص شد ریه وی باز درگیر کرونا شده است.

 

اما مورد پنجم، آقایی حدودا سی و چند ساله که آذرماه با درگیری وسیع ریوی، بستری شده بود و اکنون با علائم آبریزش بینی و ضعف و بی‌حالی مراجعه کرده بود که pcr او هم مثبت اعلام شد؛ بیماری او به دنبال شرکت در مراسم ترحیم، رخ نشان داد ! 

 

نکته آخر اینکه هیچکس از شر کرونا، ایمن نیست حتی اگر خودت پزشک یا پرستار باشی و قبلا به آن مبتلا شده باشی.

 

فریب ایمنی موقتی کرونا را نخوریم، بیشتر مراقبت کنیم و تصور نکنیم افرادی که قبلا مبتلا شدند ایمن هستند؛ باید همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنیم به ویژه اگر سه ماه از کرونای قبلی گذشته باشد .

 

شاید علت مشاهده ابتلای دوم کرونا، گذشت یکسال از شیوع آن است که ویروس مجددا میزبان خودش را پیدا می کند یا شاید هم جهش در ویروس با ایجاد مجدد بیماری در برخی افراد، منجر به رخنمایی آن می گردد.

 

هیچ یک از ما مصون نیستیم و هر لحظه ممکن است قرعه فال کرونا به نام ما بخورد حتی اگر قبلا به آن مبتلا شده باشیم و حتی اگر پزشک و پرستار و متخصص باشیم؛ پس بیشتر رعایت کنیم تا روزهای پایانی سال کهنه و روزهای آغازین سال نو را در کنار خانواده باشیم و نه در بیمارستان! 

 

*دکتر فاطمه سادات آقایی- فوق تخصص ریه

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------