رئیس نظام پزشکی: واکسن برکت با مشکل مواجه شده | ستاد اجرایی فرمان امام: خبر بروز مشکل در تولید واکسن «برکت» کذب است



 واکسن,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
محمدرضا ظفرقندی رئیس کل نظام پزشکی کشور در گفت‌وگوی شب گذشته در کلاب‌هاوس به سوالاتی پیرامون موج چهارم کرونا و واکسن پاسخ داد. 

 به گزارش انتخاب، نکات زیر از جمله سخنان او در این گفت‌وگو با طیف متکثری از حاضران بود:

 

* اگر زودتر واکسیناسیون با سرعت انجام شود و یک سومِ جمعیت را بتوانیم واکسینه کنیم، مرگ و میر کشور قطعاً یک رقمی خواهد شد. اگر افراد دارای ریسک بالا را هرچه سریع‌تر واکسینه کنیم، قطعاً مرگ و میر در کشور یک رقمی خواهد شد.

 

* از سه روز پیش توزیعِ واکسن کرونا درمیان کادر درمان بخش خصوصی به نظام پزشکی واگذار شده و خوشبختانه با رضایتمندی بالای کادر درمان همراه بوده است. اما متاسفانه فشارها برای این‌که نظام پزشک متولی واکسیناسیون کادر درمان نماند افزایش یافته است. واکسیناسیون بیماران خاص در اختیار ما نیست.

 

* واردات واکسن کرونا در این ایام نتیجه مذاکرات آقای عراقچی در حاشیه مذاکرات برجام است. پیش از آن حتی ثبت سفارش‌های بخش خصوصی به نتیجه نمی‌رسید.

 

* بهترین واکسن واکسنی است که زودتر بتوان زد، چون ریسک تمام واکسن‌های موجود بسیار بسیار کمتر از ریسک ابتلا به خود کرونا است.

 

* اگر بخش دولتی هزار بار بگوید واکسنی خوب است، آن اعتماد را ایجاد نمی‌کند که انجمن‌های علمی و افراد برجسته علمی می‌توانند ایجاد کنند. نه انجمن‌های علمی و نه نمایندهٔ نظام پزشکی به ستاد ملی کرونا دعوت نشدند. از این ظرفیت‌ها باید استفاده کرد.

 

* واکسن تولید داخل خیلی خوب است اما فعلا چند ماه با آن فاصله داریم. مطالبه ما از آذرماه پارسال شروع سریع‌تر واکسیناسیون با واردات بیشتر واکسن خارجی بوده. واکسن‌های ایرانی چون برکت، رازی و پاستور و کوبا همه در فرایند تولید هستند اما واکسن برکت که قرار بود تا آخر بهار آماده شود، با مشکلاتی رو به رو شده است که دیرتر آماده خواهد شد. واکسن پاستور با همکاری کوبا فاز سوم را تازه شروع کرده است.

 

* بسیاری از نمایندگان مجلس صراحتا گفتند که هیچ واکسن خارجی نزنید تا واکسن داخل تولید شود. ما اطلاعیه دادیم که واکسن آسترزنکا برای انگلیس نیست و تولید سوئد است بلکه مسیرها باز شود. فوری جمعیتی از نهادها شروع کردند به بیانیه جمع کردن که چرا ما این حرف را زده‌ایم.

 

ستاد اجرایی فرمان امام: خبر بروز مشکل در تولید واکسن «برکت» کذب است / اطلاعات رئیس نظام پزشکی نادرست است / به تولید ۱۵ میلیون دز در ماه خواهیم رسید

 

رییس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام خبر بروز مشکل در تولید واکسن کوو ایران برکت را تکذیب کرد.

 

حجت نیکی ملکی، رییس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام در توییتر خود نوشت: ‏ریاست محترم سازمان نظام پزشکی اعلام کرده‌اند واکسن برکت با مشکل مواجه شده است.

 

وی افزود: متاسفانه اطلاعات ایشان از واکسن برکت نادرست است. خوشبختانه روز‌های گذشته روز‌های درخشانی برای واکسن برکت بوده و به لطف خدا و تلاش شبانه روزی دانشمندانمان ظرفیت خط نیمه صنعتی به ۳ میلیون دوز در ماه رسیده ‏و با اضافه شدن خط تولید صنعتی ظرفیت مجموع به بیش از ۱۵ میلیون دز در ماه خواهد رسید.

 

نیکی ملکی ادامه داد: از جناب آقای دکتر ظفرقندی دعوت میکنیم تا از کارخانه تولید واکسن کووایران برکت بازدید کنند و از نزدیک در جریان تلاش‌های مجاهدانه جوانان کشور عزیزمان قرار بگیرند.

 

یکشنبه ۲۲ فروردین محمدرضا ظفرقندی رئیس کل نظام پزشکی کشور در کلاب‌هاوس گفته بود «واکسن تولید داخل خیلی خوب است اما فعلا چند ماه با آن فاصله داریم».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------