۱۷۳ فوتی کرونا در شبانه روز گذشته / شناسایی ۷۱۰۷ بیمار جدید



کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند 

به گزارش مهر، ️از دیروز تا امروز ۸ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۱۰۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۲ نفر از آنها بستری شدند.

 

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به دو میلیون و ۸۹۳ هزار و ۲۱۸ نفر رسید.

 

متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۹ هزار و ۷۴۱ نفر رسید.

 

خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۴۲۵ هزار و ۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

 

چهار هزار و ۲۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

 

تا کنون ۱۹ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۷۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

 

در حال حاضر ۱۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۱۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. 

 

پای کرونای آفریقایی به جنوب فارس باز شد

 دانشکده‌های علوم پزشکی لارستان و گراش در جنوب فارس اعلام کردند که ۲ فرد مبتلابه کرونای قطعی آفریقایی تاکنون در این دو شهرستان شناسایی شده و این افراد هم اینک در قرنطینه کامل هستد. 

 

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی گراش گفت: فرد شناسایی شده مبتلا به کرونای آفریقایی از طریق مرز هوایی از طریق مرز هوایی، از امارات وارد شیراز شده بود که پس از انجام تست در فرودگاه، نتیجه  ابتلا به این ویروس جهش یافته مثبت اعلام شد و به این معاونت اعلام شد.

 

علیرضا مساح شنبه در مصاحبه با ایرنا بیان کرد: هم اینک این فرد در قرنطینه کامل خانگی است و مشکلی از نظر بروز علائم ندارد و کارشناسان بهداشتی به طور دائم پیگیر وضعیت این فرد هستند.

 

او از مردم خواست که با توجه به افزایش تعداد بستری ها در روزهای اخیر و همچنین شناسیی موارد کرونای جهش یافته آفریقایی و وضعیت شکننده ای که در استان های همجوار وجود دارد همچنان از تجمع های غیرضرور پرهیز و پروتکل های بهداشتی را به طور جد رعایت کنند.

 

وحید یگانه معاون بهداشتی دانشکده علم پزشکی لارستان نیز  گفت:‌فرد مبتلا در این شهرستان یک خانم ۶۱ ساله ساکن یکی از روستاهای لارستان است که با سابقه بیماری دیابت و علائم سردرد و سرفه به واحد واگیر معاونت بهداشتی مراجعه کرد که آزمایش پی سی آر از روی فرد مبتلا انجام گرفت و به آزمایشگاه مرجع شیراز ارسال شد.

 

او گفت: پس از پیگیری ها امروز اعلام کردند که نتیجه ابتلای این فرد به کرونای آفریقایی مثبت است که بر اساس بررسی های انجام گرفته نیز مشخص شد که فرزندان وی در شهرهای جنوبی و در استان هرمزگان و شهر قشم نیز مشغول هستند و احتمال آنکه از این طریق شخص مبتلا شده باشد ، وجود دارد.

 

یگانه بیان کرد: در حال بررسی هستیم که آیا فرزندان و خانواده این شخص به کرونای آفریقایی مبتلا شده اند یا نه که آزمایش های لازم بر روی خانواده وی انجام گرفته و منتظر نتیجه هستیم.

 

معاون دانشکده علوم پزشکی لارستان بیان کرد:  ۲۳مورد مورد مشکوک به کرونای آفریقایی از لارستان به شیراز ارسال شد که ۹ مورد کرونا (کووید ۱۹) بود و یک مورد نیز کرونای آفریقایی تشخیص داده شد.

 

بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی لارستان شمار افراد بستری در بیمارستان ها ومراکز مرجع کرونایی در شهرستان های لارستان، خنج و اوز هم اینک و تا صبح شنبه ۱۶ مورد است.

 

 همچنین تعداد بهبود یافتگان سه شهرستان لارستان، خنج و اوز و از زمان بروز کرونا تاکنون نیز ۱۰هزار و ۹۹۲ نفر و شمار جانباختگان ناشی از کویید ۱۹ در این شهرستان به ۲۰۹ نفر رسیده است.

 

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------