اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

موجودی واکسن اصفهان نزدیک به صفر است | امکان تزریق واکسن «کووپارس» به عنوان دوز دوم واکسن‌های وارداتی!



واکسن,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اعلام اینکه موجودی واکسن استان نزدیک به صفر است و به همین دلیل واکسیناسیون هیچ گروه جدیدی شروع نشده، گفت: تاکنون نزدیک به ۲۷۰ هزار نفر در استان نوبت اول واکسن و حدود ۷۰ هزار نفر دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند. 

 رضا فدایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تقریبا تمام واکسن کرونایی را که وزارت بهداشت به استان اصفهان تخصیص داده بود به گروه های هدف یعنی افراد ۷۰ سال به بالا، بیماران خاص و قبل از آن به کادر بهداشت و درمان تزریق کردیم و موجودی استان نزدیک به صفر است، به همین دلیل واکسیناسیون هیچ گروه جدیدی شروع نشده و منتظر دریافت محوله جدید واکسن از وزارت بهداشت هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه از اوایل خرداد به بعد اتفاق جدیدی در زمینه واکسیناسیون کرونا در استان نیفتاد، گفت: تاکنون نزدیک به ۲۷۰ هزار نفر نوبت اول واکسن و حدود ۷۰ هزار نفر دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند.

 

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه اگر هرچه سریع‌تر واکسن کرونا از وزارت بهداشت به استان نرسد برای تزریق دوز دوم واکسن شهروندان مشکل خواهیم داشت، گفت: از شهروندان درخواست کرده‌ایم به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند و کسانی که هنوز واکسن نزده‌اند منتظر پیامک باشند تا بعد از دریافت واکسن‌های جدید، از آنها برای تزریق واکسن دعوت کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ما دوست داریم برنامه واکسیناسیون طبق نظم پیش برود، اما تأمین نشدن واکسن در مقاطع منظم، کار را با مشکل مواجه می کند.

 

فدایی در مورد زمان تحویل واکسن جدید کرونا به اصفهان نیز گفت: ما هم از طریق رسانه‌های جمعی در جریان اخبار و منتظر دریافت واکسن های جدید هستیم تا بتوانیم واکسیناسیون گروه‌های جدید را شروع کنیم، اما هنوز خبری نیست.

 

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان همچنین با اعلام اینکه امسال موردی از سرخک اثبات شده در اصفهان نداشته ایم، گفت: چیزی که باعث نگرانی مردم شود وجود ندارد، اما مردم باید واکسیناسیون کودکان را به موقع انجام دهند تا از رخنه بیماری‌های واگیردار مثل سرخک به جامعه پیشگیری شود.

 

امکان تزریق واکسن «کووپارس» به عنوان دوز دوم واکسن‌های وارداتی

رئیس موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی گفت: واکسن «کووپارس» می تواند به عنوان دوز دوم واکسن‌های وارداتی مورد استفاده قرار بگیرد.

 

واکسن,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

به گزارش مهر، دکتر علی اسحاقی رئیس موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی امروز در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد: اکنون فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس در حال انجام است که تاکنون به ۲۴۰ نفر تزریق شده است.

 

وی افزود: این واکسن دو دوز تزریقی و یک دوز استنشاقی دارد.

 

اسحاقی در خصوص ایمنی زایی این واکسن گفت: در حال حاضر قضاوت در خصوص ایمنی زایی واکسن کووپارس زود است؛ اما در کارآزمایی حیوانی این واکسن مشخص شد که ایمنی زایی ۹ الی ۱۰ ماهه دارد.

 

رئیس موسسه رازی ادامه داد: این واکسن ایمنی همورال و ایمنی سلول ها را به دنبال دارد که ایمنی سلولی نشان از ایمنی بیشتر فرد بعد از تزریق است و این می تواند محافظت کننده باشد.

 

اسحاقی افزود: در حال حاضر مردم می‌توانند داوطلب فاز دو و سه این واکسن باشند و بعد از تایید وزارت بهداشت در پروسه تزریق قرار بگیرند.

 

وی در خصوص اینکه کووپارس می تواند دوز دوم واکسن‌های خارجی باشد، خاطر نشان کرد: این واکسن می‌تواند دوز دوم واکسنهای وارداتی باشد و به عنوان واکسن هترولوگ تزریق شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------