چاقی در درمان بهتر سرطان موثر است



چاقی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
در مطالعات انجام شده بر روی نوع جدید داروی ایمونوتراپی موسوم به بازدارنده چک پوینت، به نظر می رسد بیماران چاق در برخی از سرطان ها در مقایسه با افراد لاغرتر، واکنش بهتری نشان می دهند. 

به گزارش مهر به نقل از مدیکال اکسپرس، «لیزا ماکووسکی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تنسی آمریکا، در این باره می‌گوید: «مدتهاست ما به بررسی این موضوع پرداختیم که چگونه سیستم ایمنی بواسطه چاقی تغییر کرده و چقدر این تغییر بر خطر سرطان و درمان آن تأثیر می‌گذارد.»

 

وی در ادامه می‌افزاید: «چاقی پدیده‌ای پیچیده است، زیرا می‌تواند باعث التهاب شود و هم مسیرهای ضد التهابی را که منجر به سرکوب سیستم ایمنی می‌شود، فعال کند. تاکنون چگونگی تأثیر چاقی در درمان سرطان مورد بررسی قرار نگرفته است.»

 

تحقیقات نشان داد چاقی در مدل‌های موش باعث رشد سریع تومور در مقایسه با نمونه‌های لاغر می‌شود. اما داروهای بازدارنده سیستم ایمنی موسوم به Anti-PD-۱ از پیشرفت سرطان ناشی از چاقی جلوگیری کرد. Anti-PD-۱ باعث افزایش تعداد سلول‌های ایمنی و نشانگرهای مؤثر ضد تومور می‌شود.

 

خوشبختانه، این «سلول‌های خواب آلود» می‌توانند با وجود چاقی مداوم، برای تقویت مجدد ایمنی ضد تومور با anti-PD-۱ دوباره برنامه ریزی شوند.

 

به نظر می‌رسد بیماران چاق در برخی از سرطان‌ها مانند سرطان پوست، تخمدان، برخی از سرطان‌های ریه و کلیه در مقایسه با افراد لاغرتر، واکنش بهتری نشان می‌دهند.

 

به گفته محققان، روده ما محل زندگی میکروب‌هایی نظیر باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها است که ممکن است بر سلول‌های ایمنی بدن و توانایی ذاتی ما در مبارزه با سرطان تأثیر بگذارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------