افزایش موارد بستری کرونا/ بیشترین مرگ و میر در ۳ استان



 کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
سخنگوی وزارت بهداشت، از افزایش میزان مراجعات سرپایی بیماران کرونایی و همچنین موارد بستری و فوتی های این بیماری در کشور خبر داد. 

به گزارش مهر، سیما سادات لاری، گفت: در هفته گذشته تعداد مراجعان سرپایی کرونا مثبت در کشور حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

 

وی با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی موارد مثبت بستری، افزود: همچنین شاهد افزایش ۱۰ درصدی فوتی‌ها نسبت به هفته قبل‌تر بودیم.

 

لاری ادامه داد: استان‌های ایلام، یزد، کرمان، مازندران و بوشهر به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز موارد بستری کرونا مثبت در کشور بودند. ضمن اینکه استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد و بوشهر دارای بیشترین میزان موارد مرگ و میر کرونا هستند.

 

وی گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور با حد مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد و استان‌های یزد و هرمزگان دارای پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور هستند.

 

لاری اظهار کرد: ویروس جهش یافته نوع دلتا سرعت تکثیر و شیوع بالاتری نسبت به جهش‌های قبلی ویروس کرونا دارد و با توجه به شیوع گسترده آن در بسیاری از نقاط کشور، لزوم پایبندی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و در صورت تداوم روند کاهشی عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی، شرایط بیماری در کشور به مراتب سخت‌تر خواهد شد.

 

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: از همه مردم می‌خواهیم که حتی در صورت تزریق واکسن کرونا نیز موارد بهداشتی مانند استفاده از ماسک و عدم حضور در محل‌های سربسته و پرتجمع را رعایت کنند.

 

وی تاکید کرد: امیدواریم در روزهای آتی با رسیدن محموله‌های جدید واکسن کرونا، فرآیند واکسیناسیون کووید ۱۹ سرعت بیشتری بگیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------