اخطار سازمان جهانی بهداشت نسبت به ترکیب واکسن‌های مختلف کرونا



واکسن‌های مختلف کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
دانشمند ارشد سازمان ملل روز دوشنبه نسبت به ترکیب واکسن‌های مختلف کرونا از شرکتهای مختلف اخطار داد و آن را یک "روند خطرناک" دانست زیرا داده‌های کمی در مورد تاثیر آن بر سلامت وجود دارد. 

به گزارش  ایرنا از "رویترز"، سومیا سوامیناتان در یک جلسه مطبوعاتی مجازی گفت: ترکیب واکسن‌ها یک روند خطرناک است. ما درشرایطی هستیم که داده و مدرکی در این خصوص وجود ندارد.  

 

وی افزود: اگر شهروندان تصمیم بگیرند چه زمانی واکسن‌های دوم، سوم یا چهارم را تزریق کنند، در کشورها وضعیت آشفته‌ای ایجاد خواهد شد.  

 

این درحالی است که نتایج انجام شده در ماه تیر نشان داده بود که ترکیب و تطبیق واکسن‌های کرونا، محافظت بالاتری در برابر ویروس کرونا ایجاد می‌کند.  

 

این مطالعه نشان داد افرادی که ابتدا یک دوز واکسن کرونای «آسترازنکا» دریافت کرده بودند و در نوبت دوم یک دوز واکسن فایزر دریافت کردند، ۹ برابر بیشتر از افرادی که دو دوز واکسن آسترازنکا تزریق کرده بودند، آنتی بادی داشتند.  

 

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.  ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

 

اولین بار، شرکت داروسازی فایزر آمریکا آبان ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل کرده است.  

 

علاوه بر این کشورهای زیادی همچون ایران، هند، روسیه، چین، انگلیس و کوبا وارد عرصه تولید واکسن کرونا شده‌اند و موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه کسب کرده‌اند. در حال حاضر در بسیاری از کشورها واکسیناسیون علیه ویروس کووید ۱۹ در حال انجام است.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------