جان باختن ۲۱۳ نفر دیگر بر اثر کرونا | اعمال محدودیت برای برخی مشاغل در پی شدت یافتن شیوع کرونا



 کرونا ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه روز گذشته را اعلام کرد که بر همین اساس ۲۵ هزار و ۴۴۱ بیمار جدید کرونایی شناسایی و ۲۱۳ نفر دیگر فوت شدند. 

به گزارش مهر، از دیروز تا امروز ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۴۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۴۰ نفر از آنها بستری شدند.

 

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۵۴۸ هزار و ۷۰۴ نفر رسید.

 

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۷ هزار و ۳۷۴ نفر رسید.

 

تا کنون سه میلیون ۱۵۲ هزار و ۶۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

 

چهار هزار و ۳۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

 

تا کنون ۲۵ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۴۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

 

در حال حاضر ۱۶۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۶۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

 

اعمال محدودیت برای برخی مشاغل در پی شدت یافتن شیوع کرونا

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی روزهای آینده محدودیت‌هایی برای برخی مشاغل اعمال خواهد شد، اما بقیه مشاغل به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت خواهند بود. 

 

به گزارش ایرنا از اتاق اصناف ایران، این نهاد اطلاعیه‌ای مبنی بر تشدید نظارت‌ها بر برخی از مشاغل و بلامانع بودن فعالیت سایر مشاغل مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی منتشر کرد.

 

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس تصمیمات نشست مشترک روز ۲۷ تیر ماه، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد که به ریاست وزیر کشور و فرمانده قرارگاه برگزار شد، مقرر شد که با توجه به تأثیر شناخته شده برخی از مشاغل و فعالیت‌ها در گسترش بیماری و لزوم جلوگیری از تجمعات به ویژه در اماکن سرپوشیده، در شهرهای قرمز به صورت قاطع و دقیق نسبت به مشاغل اعلام شده و در فضای سربسته اعمال محدودیت شود.

 

رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها، به صورت پذیرایی در فضای بسته، تالارهای پذیرایی، سالن های سینما و تئاتر، پاساژها و بازارهای سربسته (به استثنای پاساژهای تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن‌آلات، کامپیوتر، پوشاک، کیف، کفش و موبایل)، استخرهای سرپوشیده و باشگاه های بدن سازی، شهربازی و باغ وحش ها و نمایشگاه های عمومی و تخصصی از جمله این مشاغل هستند.

 

در این اطلاعیه تاکید شده است: با توجه به کاهش چشمگیر میانگین رعایت دستورالعمل های بهداشتی درسطح کشور و تنزل آن به ۴٨ درصد مقرر شد تا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در قالب کمیته عالی نظارت بر رعایت دستورات بهداشتی (در سطوح ملی و استانی) و با همکاری کامل وزارت صنعت، معدن و تجارت، دادستانی کل کشور، نیروی انتظامی و اتاق اصناف ایران درسطح ملی و رده‌های متناظر آنها در سطح استان های کشور، در چارچوب «طرح جامع مدیریت تجمع و تردد عمومی متناسب با وضعیت و روند بیماری کؤوید ١٩ در شهرهای کشور» اقدامات لازم را اجرایی کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------