ابداع سیستمی که احتمال برخورد نابینایان با موانع را کاهش می دهد



افراد کم بینا و نابینا,اخبار علمی ,خبرهای علمی
یک سیستم جدید شامل دوربین ویدئویی که روی سینه قرار می‌گیرد و یک جفت دستبند جدید احتمال برخورد افراد کم بینا یا نابینا با موانع را تا ۳۷ درصد کاهش می‌دهد. 

به گزارش مهر به نقل از گاردین، محققان آمریکایی یک سیستم کمکی برای افراد کم بینا و نابینا ساخته‌اند که از برخورد آنها با موانع جلوگیری می‌کند. این سیستم شامل یک دوربین ویدئویی است که روی سینه قرار می‌گیرد و به واحد پردازشی دارای الگوریتم بصری رایانشی متصل و همچنین ۲ دستبند مخصوص متصل است.

 

هنگامیکه این سیستم خطری را ردیابی می‌کند، دستبند کاربر در سمتی که مانع ردیابی شده، مرتعش می‌شود. اگر مانع در جلوی کاربر باشد، هر دو دستبند مرتعش می‌شوند.

 

افراد کم بینا و نابینا,اخبار علمی ,خبرهای علمی

محققان ادعا می‌کنند این دستگاه جایگزینی برای عصای سفید یا سگ‌های راهنما نیست بلکه مزایایی جانبی فراهم می‌کند. تحقیق مذکور در نشریه Jama Opthamology منتشر شده است.

 

در این گزارش اشاره شده بررسی ۳۶۸ ساعت اطلاعات مربوط به ۳۱ فرد نابینا یا کم بینا نشان می‌دهد این روش کارآمد است. طی این بازه آزمایشی بدون اطلاع شرکت کننده، سیستم در وضعیت فعال و خاموش قرار می‌گرفت.

 

هریک از شرکت کنندگان در تحقیق پس از دوره آموزشی در کنار عصا یا سگ راهنما به مدت چهار هفته از این سیستم استفاده کرد. محققان اطلاعات به دست آمده را بررسی کردند تا نرخ تماس میان بدن کاربر یا عصا با موانع ردیابی شده توسط سیستم در هنگام فعال یا خاموش بودن آن، مشخص شود.

 

هنگامیکه آنان نمونه‌ای تصادفی از هشدارهای برخورد برای هر شرکت کننده را بررسی کردند و متوجه شدند هنگام فعال بودن سیستم، میزان چنین برخوردهایی ۳۷ درصد کاهش یافته است.

 

شرینیواس پوندلیک یکی از مؤلفان ارشد این تحقیق از بیمارستان چشم و گوش ماساچوست می‌گوید: شرکت کنندگان در تحقیق در بازخورد خود اعلام کردند این سیستم هنگام قدم زدن در فروشگاه، برداشتن کالا از قفسه یا قراردادن آنها در جای خود، هشدار درباره عابرانی که به کاربر نزدیک می‌شوند، شاخه‌های درختان و همچنین در مناطق شلوغ و ناآشنا کارآمد بوده است.

 

البته این تحقیق محدودیت‌هایی نیز داشته است. به عنوان مثال مؤلفان اشاره کرده‌اند سیستم احتمالاً قادر به شناسایی تمام خطرات پیش روی کاربر نیست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------