اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

کشف ویروس کرونا در خفاش‌های انگلیسی



کرونا در خفاش‌ها,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
یک تحقیق جدید که در انگلیس انجام شده نشان می‌دهد ویروس عامل ایجاد بیماری کرونا در انسان‌ها در گونه‌ای از خفاش‌های انگلیسی موسوم به خفاش‌های نعل اسبی وجود دارد.

به گزارش مهر به نقل از سی جی تی ان، بررسی یادشده حاکیست که خفاش‌های نعل اسبی، ویروس کرونا را از مدت‌ها قبل و برای مدت زمان طولانی در بدنشان دارند و علت تازه کشف شدن این ویروس آن است که به تازگی و تنها بعد از شیوع ویروس کرونا بدن خفاش‌ها برای شناسایی ویروس مذکور آزمایش شده است.

 

محققان این طرح می‌گویند شواهدی وجود ندارد که نشان دهد این ویروس در گذشته و حال به بدن انسان‌ها منتقل شده باشد یا در آینده چنین چیزی رخ دهد، مگر اینکه جهش در ویروس مذکور موجب چنین رویدادی شود.

 

پژوهشگران انگلیسی نمونه‌های مدفوع بیش از ۵۰ خفاش نعل اسبی را در نقاط مختلف انگلیس برای تجزیه و تحلیل جمع‌آوری کرده‌اند و در یکی از این نمونه‌ها ویروس کرونا را شناسایی کرده و برای آن عنوان RhGB۰۱ را انتخاب کرده‌اند.

 

همین یافته جدید نشان می‌دهد که باید بررسی‌های گسترده‌ای به منظور یافتن انواع ویروس کرونا در خفاش‌های سراسر جهان انجام شود. از سوی دیگر باید توجه داشت که ممکن است خفاش‌ها حامل ویروس‌های خطرناک دیگری برای انسان‌ها باشند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------