اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

آی‌سی‌یو در خانه ۱۴۰ میلیون تومان! / ویزیت پزشک متخصص ۳.۵ میلیون



کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
نه تخت خالی پیدا می‌شود و نه دارو و نه دستگاه اکسیژن. بسیاری از بیماران در حیاط بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و برخی در راهرو و صندلی‌های انتظار. امکانات نیست. اما اگر ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلیون هزینه کنید می‌توانید حتی در منزل آی‌سی‌یو داشته باشید. 

به گزارش تجارت‌نیوز، شرایط بحرانی کرونا در کشور برای برخی سودهای چند صد میلیونی دارد. در بیمارستان‌ها تخت خالی نیست اما برخی بیمارستان‌های خصوصی بیمار را راحت بستری می‌کنند، هر شب بستری ۸ میلیون تومان. اما برخی از این بیمارستان‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات درمانی پیشنهاد بهتری برای بیماران دارند، بیمارستان در منزل آن هم با شبی ۵ میلیون تومان.

 

این یک بازی دو سر برد است. هم برای بیماری که هزینه کمتری می‌دهد و هم برای بیمارستان‌هایی که تخت خالی ندارند اما حالا می‌توانند خدماتشان را به خانه بیماران ببرند. البته نه برای همه. تنها برای آنهایی که می‌توانند برای درمان کرونا ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کنند.

 

هزینه ۱۰۰ میلیونی بستری

بیمارستان‌های دولتی جای سوزن انداختن نیست. اما در بیمارستان‌های خصوصی به سختی می‌شود تخت خالی پیدا کرد. اما با سه برابر قیمت مصوب! محمد می‌گوید: «برای بستری بیمار کرونایی در بخش آی سی‌یو گفتند ۱۰۰ میلیون تومان باید پرداخت کنید. ما فقط می‌خواهیم بیمارمان زنده بماند. پس پول را سریع پرداخت کردیم.»

 

پذیرش یکی از بیمارستان‌های خصوصی می‌گوید: هزینه هر شب بستری در بخش ICU  هشت میلیون تومان است. این در حالی است که براساس تعرفه‌های درمانی امسال، هزینه هر شب بستری در بخش ICU بیمارستان خصوصی، حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است! اما حالا قیمت‌ها سه برابر شده است.

 

اما ظرفیت تخت‌های بیمارستان خصوصی هم پر می‌شود. اینجاست که بیمارستان‌های خصوصی پیشنهاد دیگری برای بیماران دارند، «می‌توانید بیمار کرونایی خود را در خانه نگهدارید.» بستری در خانه با همان شرایط بیمارستان شبی ۵ میلیون. ۱۰روز بستری در خانه حدود ۵۰ میلیون تومان می‌شود.

 

شلوغی بیمارستان‌ها و نبود تخت خالی تنها یک راه پیش پای برخی بیماران می‌گذارد، تماس با برخی شرکت‌ها که آگهی مراقبت ویژه از بیماران کرونایی در خانه داده‌اند. چون زمان انتظار برای پذیرش در بیمارستان مشخص نیست. شاید یک روز شاید هم چند روز. در این مدت اما ممکن است پیشرفت بیماری ریه را درگیر کند.

ویزیت ۳٫۵ میلیونی پزشک مختصص در منزل!

 

این شرکت‌ها مدعی‌اند که بیمارستان را به خانه می‌آورند با همه امکانات و تجهیزات. مسئول یکی از این شرکت‌ها به تجارت‌نیوز می‌گوید هرچه در بیمارستان هست، ما در خانه برایتان فراهم می‌کنیم. «چند پزشک لازم است که بیمار را ویزیت کنند. هزینه یکبار ویزیت پزشک متخصص عفونی دو میلیون تومان است. ویزیت متخصص قلب ۳.۵ میلیون تومان است و پزشک بیهوشی هم ۱.۵ تا دو میلیون تومان.»

 

این یعنی ویزیت سه پزشک متخصص در منزل برای بیمار حدود ۷ میلیون تومان هزینه دارد. این در حالی که براساس تعرفه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۰ هزینه ویزیت یک متخصص یا فوق تخصص از ۸۵ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان است. البته در مطب. اما برخی از اپلیکیشن‌های سلامت هم گزینه ویزیت در منزل را دارند و هزینه ویزیت پزشک متخصص ۶۰۰هزار تومان است!

 

اما خدمات این شرکت‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود.« هزینه پرستار شبانه‌روزی شبی دو میلیون تومان است. برای ۱۰ روز حدود ۲۰ میلیون تومان می‌شود.» مسئول یکی دیگر از این موسسات می‌گوید هزینه دارو با بیمار است اما اگر بخواهید ما داروها را برایتان تهیه می‌کنیم، داروهایی مانند رمدسیویر که برای خرید آن باید ساعت‌ها در صف ماند.

 

این شرکت‌ها رمدسیویر را به راحتی تهیه می‌کنند. برخی می‌گویند قیمت هر رمدسیویر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و برخی می‌گویند قیمت آن یک میلیون تومان است. یکی از این موسسات می‌گوید حدود ۶ عدد آمپول رمدسیویر لازم است. ما هر عدد را ۹۵۰ هزار تومان می‌خریم و ۵۰۰ هزار تومان هم هزینه تزریق هر آمپول است.»

 

با این حساب هزینه خرید و تزریق ۶ عدد آمپول رمدسیویر حدود ۶ تا ۷ میلیون تومان می‌شود.

دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰ میلیون!

 

کپسول اکسیژن برای بستری بیماران کرونایی در خانه ضروری است. این شرکت‌ها کپسول اکسیژن هم دارند. اما یکی از این شرکت‌ها می‌گوید توصیه ما این است که هم کپسول اکسیژن بخرید و هم دستگاه اکسیژن‌ساز. چون تمام مدت استرس دارید که مبادا اکسیژن دستگاه تمام شود. بنابراین بهتر است دستگاه اکسیژن‌ساز داشته باشید.»

 

یک راه این است که افراد دستگاه اکسیژن‌ساز را اجاره کنند. قیمت‌ اجاره دستگاه متغیر است. «اگر دستگاه ۵ لیتری بخواهید اجاره آن شش میلیون تومان است و اگر ۱۰ لیتری بخواهید، حدود ۱۵ میلیون تومان می‌شود.»

 

این شرکت‌ها پیشنهاد مطمئن‌تری هم دارند. «اگر سختتان نیست کمی بیشتر هزینه کنید و کلا یک دستگاه اکسیژن‌ساز بخرید. قیمتش ۶۰ میلیون تومان است.» توضیحات بیشتر، نشان می‌دهد که «اجاره دستگاه اکسیژن‌ساز سخت است. چون هر کس این دستگاه را داشته تاکنون اجاره داده. اما یک راهش این است که آن را بخرید.»

 

با این حساب هزینه آی‌سیو در خانه حدود ۱۴۰ میلیون تومان می‌شود. فاکتوری شامل ۱۰ شب بستری در آی‌سی‌یو خانگی(شبی ۵ میلیون)، پرستار ۲۴ ساعته (شبی دو میلیون)، خرید و تزریق داروی رمدسیویر (۷ میلیون)، خرید دستگاه اکسیژن‌ساز (۶۰ میلیون) و ویزیت سه پزشک متخصص در منزل (۷ میلیون)!

 

البته برخی از این شرکت‌ها تخفیف کرونایی هم می‌دهند! یکی از آنها می‌گوید هزینه پرستار در واقع شبی دو میلیون تومان است ولی در حال حاضر برای شرایط بحرانی موجود ۲۰۰ هزار تومان تخفیف داده‌ایم.

 

با صف طولانی انتظار برای بستری در بیمارستان، بسیاری از بیماران راه دیگری جز پرداخت هزینه‌های گزاف ندارند. اما همه اینها می‌توانست اتفاق نیفتد اگر روند واکسیناسیون در کشور زودتر آغاز می‌شد و سریع‌تر پیش می‌رفت. اما حالا روزانه بیش از ۲۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند و برخی نیز با هزینه بسیار به زندگی برمی‌گردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------