فاجعه کرونا مشهد را با کمبود تابوت و آمبولانس مواجه کرد | تهران: همه آمار و شاخص های کرونا در حال افزایش است



 کرونا ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
فرماندار مشهد گفت: افزایش آمار فوت‌شدگان ناشی از فاجعه کرونا در مشهد منجر به کمبود تابوت و آمبولانس در این کلان‌شهر شده است. 

 محمدرضا هاشمی در گفت‌و‌گو با فارس پس از بازدید از بهشت رضوان مشهد (غسالخانه‌ی قبرستان بهشت رضای این شهر)، در خصوص وضعیت حاکم بر این مکان اظهار کرد: نگرانی‌هایی برای مردم در خصوص امکانات اولیه در این مجموعه وجود دارد که شاید از نگاه برخی افراد سطحی، اما برای مردم مهم است.

 

فرماندار مشهد بابیان اینکه کسانی که برای گرفتن پیکر عزیزانشان به این آرامستان مراجعه می‌کنند چند ساعت معطل می‌شوند، افزود: بر همین اساس نیاز به سایبان، صندلی و آب شرب برای آن‌ها بود که با برنامه‌ریزی انجام‌شده این ادوات برای استفاده مراجعه‌کنندگان تأمین شد.

 

وی بابیان اینکه افزایش آمار فوت‌شدگان ناشی از فاجعه کرونا در مشهد منجر به کمبود تابوت و آمبولانس در این کلان‌شهر شده است، ابراز کرد: با تدابیر اتخاذشده کمبود آمبولانس و تابوت تا حدودی برطرف شده است.

 

هاشمی یادآور شد:  در خصوص انباشت اجساد در بیمارستان‌ها نگرانی‌هایی وجود داشت که با هماهنگی‌های انجام‌شده اجساد شب گذشته جهت تغسیل به بهشت رضوان منتقل شدند.

 

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۲ درصد بستری‌شدگان کرونا در مشهد مربوط به خارج از استان و بیشتر از استان‌های جنوب شرقی کشور است، افزود: بیماران کرونایی خارج از استان که در بیمارستان‌های مشهد فوت می‌کنند، باید با رعایت پروتکل‌ها در بهشت رضوان مشهد شست‌وشو و سپس برای اعزام به شهرستان محل سکونتشان تحویل خانواده آنان شود.

 

درحالی‌که آمارهای غیررسمی حکایت از سه‌رقمی شدن فوتی‌های ناشی از کرونا در مشهد دارد، اما فرماندار این شهر اذعان کرد: روز گذشته ۴۲ نفر در مشهد براثر کرونا فوت کردند که مهم‌ترین علت افزایش تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان در مشهد مربوط به دورهمی، رعایت نکردن پروتکل‌ها و سفرهای ماه ذی‌الحجه بوده است.

 

فرماندار مشهد بابیان اینکه تاکنون تعدادی از دفاتر رسمی ازدواج و طلاق به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند، تأکید کرد: باکسانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند برخورد قضایی انجام می‌دهیم.

 

وی عنوان کرد: در حوزه سفر  به مشهد از طریق خطوط ریلی کاهش ۵۲ درصدی و در خطوط هوایی نیز کاهش داشتیم.

 

همه آمار و شاخص های کرونا در حال افزایش است 

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه همچنان در اوج بیماری کرونا هستیم، گفت: همه آمارها و شاخص‌های کرونا روبه افزایش است.

 کرونا ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

 

به گزارش مهر، نادر توکلی، در گفتگو با شبکه خبر در پاسخ به این سوال که به اوج خیز پنجم نرسیده ایم و آیا هنوز شیب بیماری کرونا صعودی است، افزود: تا حد زیادی این مطلب درست است.

 

وی ادامه داد: متأسفانه اگر یک نفر در خانواده درگیر بیماری کرونا شود، سایر اعضای خانواده هم به احتمال زیاد مبتلا به این بیماری می‌شوند.

 

توکلی اظهار داشت: تا زمانی که ایمنی در جامعه بالای ۷۰ درصد نرسد، می‌تواند عوارض جدی به همراه داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون کرونا در کاهش مرگ و میر مؤثر است، گفت: کاهش مرگ و میر در افراد بالای ۶۰ سال که واکسینه شده‌اند، مشاهده می‌کنیم.

 

توکلی از افراد واجد شرایط تقاضا کرد که نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند و آن را به دلایل مختلف به تأخیر نیاندازند.

 

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: کسانی که واکسن را تزریق کردند، همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن مرتب دست‌ها را به دقت رعایت کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------