عدم فعالیت ورزشی خطر ابتلا به کووید ۱۹ شدید را افزایش می دهد



کووید ۱۹ ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
تحقیقات اخیر نشان می دهد که رعایت مستمر دستورالعمل های فعالیت بدنی ممکن است خطر پیامدهای شدید کووید ۱۹ مانند بستری شدن در بیمارستان، بستری در بخش مراقبت های ویژه و مرگ را کاهش دهد.

به گزارش مهر به نقل از مدیکال اکسپرس، به گفته محققان، این یافته‌ها باید پزشکان و سایر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در سراسر جهان را تشویق کند تا در مورد فعالیت بدنی با بیماران صحبت کنند.

 

آمار داده‌های مربوط به مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ کانادا در سال ۲۰۲۰، حداقل وجود یک بیماری را در ۹۰ درصد از کل مرگ‌های کرونایی (از جمله گروه‌های سنی جوان‌تر) گزارش کرده است. همبودی یک بیماری، شرایطی است که بیمار همزمان یک بیماری دیگر هم دارد. بسیاری از شایع‌ترین بیماری‌های همراه در این فهرست شامل فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و دیابت هستند که با بی تحرکی فیزیکی مرتبط است.

 

عوامل تعیین کننده اجتماعی سلامت به ویژه وضعیت اقتصادی و اجتماعی، توانایی افراد را برای فعالیت بدنی تعیین می‌کند. افراد پردرآمد دارای منابع لازم برای داشتن سبک زندگی فعال‌تر و بهره مندی از مزایای فعالیت بدنی هستند در حالی که افراد کم درآمد اینگونه نیستند.

 

با توجه به موانع و محدودیت‌های بیشتر اعمال شده در طول پاندمی، فعالیت بدنی برای جوامع کم درآمد بسیار غیرقابل دسترس تر شده است. این مسئله ممکن است به نوبه خود، افراد آسیب پذیر را در معرض خطر بیشتر عوارض شدید ناشی از کووید ۱۹ قرار دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------