جزییات آغاز پیک ششم کرونا | پیشنهاد لغو منع تردد شبانه و سفر بین استانی برای واکسن زده‌ها



پیک ششم کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
براساس آخرین آمار رنگ‌بندی کرونایی در کشور، به تعداد شهرهای قرمز کرونا افزوده شده و اکنون ۱۶ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

 به گزارش خبرآنلاین، طبق آخرین آمار رنگ‌بندی کرونایی کشور (۳۰ مهر ۱۴۰۰) که در اپلیکیشن ماسک منتشر شده، شهرستان‌های جلفا، مرند (آذربایجان شرقی)، اشنویه، بوکان، پیرانشهر (آذربایجان غربی)، استهبان (فارس)، بانه، سقز (کردستان)، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب (کرمانشاه)، چرام، کهگیلویه (کهگیلویه و بویر احمد)، زرندیه (مرکزی)، مهریز (یزد) در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

 

به این ترتیب طبق آخرین آمار رنگ‌بندی کشور ۱۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۹شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

همچنین براساس اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر روز گذشته (۳۰ مهر ۱۴۰۰) مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۵۸۹ نفر رسید و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۴ هزار و ۹۲۸ نفر رسید.

 

براساس این آمار، تاکنون ۵ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۴۹۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

 

پیشنهاد لغو منع تردد شبانه و سفر بین استانی برای واکسن زده‌ها

فرهادی، معاون وزارت بهداشت:با موافقت وزارت بهداشت موضوع لغو منع تردد شبانه برای واکسن زده‌ها پیشنهاد  شده است تا در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و در صورت موافقت اعضا تصویب شود. 

 

مقرر شده است پلیس راهور از سامانه وزارت بهداشت استعلام واکسیناسیون افراد را بگیرد و بر این اساس افراد واکسن زده جریمه نشوند.

 

پیک ششم کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

همچنین لغو منع سفر بین استانی به و از شهرهای قرمز و نارنجی برای واکسن زده‌ها هم در دستور کار است.

 

در این صورت سفر بین استانی از و به شهرهای قرمز و نارنجی دیگر مشمول جریمه نخواهد بود و تنها افراد واکسن نزده ۵٠٠ هزار تومان یا یک میلیون تومان جریمه خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------