مبتلایان به اُمیکرون تا چه مدت از ابتلای مجدد ایمن هستند؟/ نزدیک شدن به قله پیک ششم کرونا



 اُمیکرون ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان، میزان ایمنی بهبود یافتگان کرونایی و مدت زمان ابتلای مجدد آنها به این ویروس را تشریح کرد. 

محمدمهدی زرگران پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره آخرین وضعیت کرونا در استان گلستان اظهار کرد: متاسفانه روند ابتلا به کرونا در استان گلستان افزایشی شده و امروز نیز آمار بستری های کرونایی در مراکز درمانی گلستان به مرز ۶۰۰ نفر نزدیک شده است.

 

وی افزود: خوشبختانه آمار بستری ها در بخش های مراقبت های ویژه تغییری نداشته اما با توجه به شرایط پیشروی پیش‌بینی می‌شود هفته آینده همچنان با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان مواجه باشیم مگر آنکه پروتکل های بهداشتی فاصله اجتماعی به صورت جدی توسط مردم رعایت شود تا بتوانیم شرایط فعلی را کنترل کنیم و سریع تر از این پیک عبور کنیم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در پاسخ به این سوال که قله پیک ششم کرونا را در چه زمانی می دانید، پاسخ داد: همه این مسائل به رفتار مردم بستگی دارد البته با توجه به رفتاری که از ویروس مشاهده می‌شود به نظر می‌آید پیک قله ششم خیلی طولانی نباشد و سریعاً فروکش کند در مجموع میزان همه‌گیری این ویروس به میزان تماس‌هایی که بین افراد ایجاد می شود بستگی دارد و این شاخصه زمان رسیدن به قله پیک ششم و یا عبور از آن را تعیین می‌کند.

 

زرگران به مدت زمان ایمنی ایجاد شده پس از ابتلا به سویه امیکرون اشاره کرد و یادآور شد: در متون و مقالات علمی هر نوبت ابتلا به کرونا را مساوی با تزریق یک نوبت واکسن می دانند و معتقدند ابتلا به کرونا می‌تواند یک نوع ایمنی نسبی ایجاد کند، البته ایمنی ایجاد شده قطعی نیست و به نظر می رسد هر فرد پس از ابتلا به کرونا تا دو الی سه ماه از ابتلای مجدد ایمن باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۹۷ نفر در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این تعداد ۹۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و ۵۱ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند، همچنین هفت شهر استان گلستان گرگان علی آباد کتول بندرگز کلاله کردکو بندر ترکمن گمیشان و باقلا در شرایط قرمز کرونایی و شهرهای آزادشهر رامیان گنبد کاووس مینودشت و گالیکش در شرایط نارنجی قرار دارند و مراقبت تنها شهر استان گلستان با وضعیت زرد کرونایی است.

 

گفتنی است؛ روند افزایشی ابتلا به سویه اُمیکرون موجب تشدید نظارت ها و محدودیت های کرونایی در استان گلستان شده است و کنترل هوشمند کرونایی در بانک ها، هتل ها، مهدکودک ها، دفاتر پیشخوان، پایانه های مسافربری درون و برون شهری، مکان های ورزشی و دستگاه های اجرایی استان در دستور کار قرار گرفت.

 

 ایسنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------