ادعای رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین: اغلب پزشکان درآمد خوبی ندارند!



پزشکان,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ممکن است پزشکان انگشت‌شماری درآمد خوبی داشته باشند اما اغلب پزشکان درآمد خوبی ندارند به طوری که حتی حاضر نیستند در دوره‌های تخصصی تحصیل کنند، درگذشته برای جذب در تخصص رادیولوژی، قلب و داخلی باید در آزمون‌های سختی شرکت می‌کردیم اما امروز می‌گویند بدون آزمون وارد شوید اما تقاضایی وجود ندارد. 

 عبدالله دیدبان در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۲۳ اسفندماه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در حال حاضر شیوع کرونا در استان و کشور رو به کاهش است؛ باتوجه‌به آمار ابتلا می‌توانیم بگوییم که در حال عبور کامل از موج ششم بیماری هستیم.

 

وی افزود: در حال حاضر ۱۵۳ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ مورد ابتلای جدید به کرونا داشتیم، همچنین ۱۹ بیمار در آی‌سی‌یو بستری هستند و ۳ فوتی داشتیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: رشد بیماران بستری در هفته جاری نسبت به دوهفته اخیر کاهش چشمگیری داشته است، میزان فوتی‌های کرونایی در اسفند سال جاری نسبت به بهمن‌ماه افزایش‌یافته است، در شهرستان قزوین و تاکستان میزان فوتی و بستری نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است، در شهرستان البرز نیز میزان بستری کاهش پیدا کرده اما میزان فوتی تغییری نکرده است، همچنین در شهرستان بوئین‌زهرا و آبیک نیز میزان ابتلا کاهش چشمگیری داشته است.

 

وی تاکید کرد: آلوده‌ترین مناطق نسبت به جمعیت نیز شامل زاغه آبیک، شاخ‌دار آوج، شاکین تاکستان و بکندی قزوین است، همچنین بیشتر موارد فوتی مربوط به افراد ۸۰ سال به بالا بوده است، بیش از نیمی از بیمارانی که به دلیل کرونا در بیمارستان بستری هستند هیچ نوع واکسنی دریافت نکردند و مابقی واکسن دریافت کردند.

 

دیدبان با اشاره به واکسیناسیون انجام شده، بیان کرد: روند واکسیناسیون در حال انجام است و تمام مراکز خدمات در تمام شهرستان‌ها آمادگی واکسیناسیون را دارند، در شهرستان قزوین سه مرکز در سه‌نقطه شهر فعال است.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر ۹۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال واکسن دریافت کردند که از این میزان بیش از ۸۸ درصد ۲ دز واکسن و بیش از ۴۰ درصد سه دز واکسن دریافت کردند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه این جلسه با اشاره به مالیات پزشکان بیان کرد: مالیات باید توسط همه اقشار پرداخت شود، گاهی فشار صرفاً بر روی پزشکان است، مجلس مالیات پزشکان دولتی را ۳۵ درصد و مالیات پزشکان بخش خصوصی را ۲۰ درصد تصویب کرده است، قابل‌قبول نیست پزشکان خصوصی باتوجه‌به درآمدشان مالیات کمتری پرداخت کنند.

 

وی افزود: ممکن است پزشکان انگشت‌شماری درآمد خوبی داشته باشند اما اکثر پزشکان درآمد خوبی ندارند به‌طوری‌که حتی حاضر نیستند در دوره‌های تخصصی تحصیل کنند، درگذشته برای جذب در تخصص رادیولوژی، قلب و داخلی باید در آزمون‌های سختی شرکت می‌کردیم اما امروز می‌گویند بدون آزمون وارد شوید اما تقاضایی وجود ندارد.

 

دیدبان تاکید کرد: عرصه به‌قدری بر پزشکان سخت شده است که دیگر حاضر به دریافت تخصص نیستند، مالیات و داشتن کارتخوان امری قانونی و باید از آن تبعیت کنیم اما فشار بیش از حد به پزشکان آثار خوبی ندارد، باید توجه شود که آسیب به پزشکان باعث می‌شود که مردم نیز آسیب ببینند و بهتر است فشار کمتری به پزشکان وارد شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------