آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

سرلشکر رحیم صفوی: آمریکا اگر به فکر توطئه باشد از مدیترانه تا اقیانوس هند به آنها پاسخ خواهیم داد



اخبار,اخبار سیاسی,رحیم صفوی
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها اگر به فکر توطئه باشند از مدیترانه تا دریای سرخ و اقیانوس هند به آنها پاسخ خواهیم داد.

به گزارش تسنیم، سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، امروز(29 شهریور) در  سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران، به‌مناسبت ایام هفته دفاع مقدس با طرح این پرسش که بعد از گذشت سی سال از پایان دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی، آیا جبهه مقاومت قوی‌تر شده یا جبهه دوستان آمریکا و صهیونیست‌ها و وابستگان منطقه‌ای آمریکا، گفت: واقعیت این است که متحدان انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت با داشتن ظرفیت‌های عظیم مردمی و انسان‌هایی که هوشمند و شجاع و باانگیزه هستند و اهداف حق‌طلبانه را دنبال می‌کنند، از متحدان آمریکا قوی تر شده‌اند.

 

وی افزود: آمریکایی‌ها یک جریان سلطه‌گر شیطانی هستند و یک جریان سرکوبگر، باطل و تجاوزگر هستند اما متحدان انقلاب اسلامی به دنبال اهداف حق‌طلبانه در منطقه هستند، از حمایت مردم برخوردارند و خداوند به آنها وعده پیروزی داده است. این وعده اسلامی است که "الاسلام یعلو و لا یعلی علیه".

 

سرلشکر رحیم‌صفوی با اشاره به اینکه  طی سی سال گذشته راهبرد انقلاب اسلامی در غرب آسیا توانسته اهداف آمریکا را با شکست مواجه کند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها بعد از 18 سال از اشغال افغانستان نتواسته‌اند امنیت و رفاه را فراهم کنند. راهبرد آنها در افغانستان و عراق با شکست مواجه شد. تلاش‌ آنها برای سرنگونی دولت قانونی بشار اسد و راه انداختن داعش و کشتار شیعیان و اهل سنت، با شکست مواجه شد. جورج بوش پسر که به افغانستان و عراق لشکر کشی کرد نتوانست محبوبیت کسب کند.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه ترامپ بنظر می‌رسد از تعادل رفتاری، عقلانیت و خردمندی یک رئیس‌جمهور خارج شده است، گفت: مردم آمریکا دچار بدترین رئیس‌جمهور شدند و همه آگاهان سیاسی می‌دانند هم طرح خاورمیانه بزرگ بوش و هم معامله قرن ترامپ با شکست مواجه شده است. جبهه متحدان آمریکا امروز مجبور به عقب نشینی از غرب‌ آسیا شدند. همانطور که ارتش سرخ شوروی در طی ده سال مجبور شد از افغانستان عقب نشینی کند، امروز هم بعد 18 سال مردم افغانستان می‌توانند آمریکا را بیرون کنند. قدرت آمریکا رو به افول است و رژیم صهیونیستی که زمانی شعار "از نیل تا فرات" می‌داد ببینید به چه روزی افتاده است و شکست‌های پیاپی را متحمل شده است. 

 

وی با بیان اینکه آیا دولت عربستان و امارات با 5 سال کشتار مردم مظلوم یمن و محاصره همه راه‌های الحدیده و عدن و نرسیدن مواد غذایی و دارو پیروز شدند؟ اظهار داشت: آنها هیچ دستاوردی در این 5 سال نداشتند. خردمندان کشورهای عربی تاریخ یمن و ایثارگری‌شان را بخوانند. آنها چند هزار نیروی مصری را که زمان عبدالناصر و ملک فیصل یمن را به اشغال درآورده بودند، بیرون نمودند. هم مصری‌ها و هم عربستانی‌ها تاریخ یمن را می‌دانند. متحدان آمریکا و متجاوزان به فلسطین و یمن فرسوده و خسته شدند و سیاست‌ها و راهبردهایشان غلط بوده و شکست خورده است.

 

سرلشکر رحیم صفوی با اشاره به اینکه بازیگران منطقه یکی جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی است و جبهه دیگری متحدان آمریکا، گفت: رهبری شجاعانه سید حسن نصرالله را با رهبری نخست وزیر رژیم صهیونیستی مقایسه کنید و بیینید کدام یک شجاعت بیشتری دارند. آیا رهبران این کشورها قابل مقایسه هستند؟ یکی از صحنه‌های اقتدار ملت ایران این است که دولت و ملت ایران در دل معادله و توازن منطقه‌ای قرار گرفتند و در پیروزی‌های منطقه حرف اول را می‌زنند.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: ملت شجاع و صبور ایران همواره به دنیال صلح و امنیت پایدار هستند. البته نه آن صلحی که پمپئو هفته گذشته از‌ آن حرف زد و می‌خواست افکار منطقه را فریب دهد. کار امثال پمپئو فریب دادن و خدعه کردن است. آمریکایی‌ها در غرب آسیا  با شکست مواجه شده‌اند و در مقیاس جهانی در هژمونی قدرت دچار شکست شدند .

 

وی افزود: آقای ترامپ به سرنوشت شش رئیس جمهور قبل خودش که نتوانستند اراده سیاسی خود را به ملت ایران تحمیل کنند دچار شد. ترامپ هم به تاریخ خواهد پیوست و رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب سد تحریم‌های ظالمانه را خواهد شکست و غرور و تکبر سیاستمداران آمریکا را لگدمال می‌کند. 

 

سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه ملت ایران فشارهای اقتصادی و سیاسی را پشت سر خواهد گذاشت و از آن عبور خواهد کرد و  میراث ترامپ از ریاست جمهوری جز شکست و اختلاف با متحدانش ثمری ندارد، تاکید کرد: وی تلخ‌ترین تجربه ریاست‌جمهوری‌ آمریکا خواهد شد و در نتیجه ظلم به ملت ایران دچار بدعاقبتی خواهد شد. ملت بزرگ ایران پس از گذشت سی سال از دوران عزتمند دفاع مقدس با روحیه صبورانه و شجاعانه و رهبری خردمند و حفظ انسجام قوا و ائتلاف با جبهه مقاومت اسلامی قادر است از کشور، امنیت آن و منافع ملی و منطقه‌ای دفاع کند.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: به حول و قوه الهی و توجهات حضرت ولیعصر(عج) ملت ایران با عبور افتخار‌آمیز از مشکلات کنونی از این تنگنا عبور می‌کند و پیروزی را به آغوش می‌گیرد. هم یک کشور مستقل و آباد و پیشرفته برای تحقق تمدن نوین اسلامی را شکل خواهد داد که مقام معظم رهبری این بشارت را دادند. ایجاد تغییر در ساختار و شاکله قدرت‌ها در دهه‌های آینده بدون پشتوانه فکری و فلسفی شدنی نیست. انقلاب اسلامی و مجموعه ملت‌ها و کشورهای اسلامی مشتمل بر 57 کشور و مسلمانان ساکن در کشورهای غیر اسلامی، دارای آنچنان ظرفیت بی نظیری هستند که می‌تواند با الهام‌گیری از اسلام ناب محمدی و الگوگیری از انقلاب اسلامی و دولت جمهوری اسلامی با همکاری و همگرایی نزدیک، تمدن نوین اسلامی را تحقق بخشند و تشکیل یک قطب قدرت تمدنی در قرن حاضر براساس عدالت را رقم بزنند. 

 

وی افزود: ملت و دولت ایران یک الگویی برای سایر ملت‌های اسلامی است. آمریکا و اسرائیل و انگلیس تلاش کردند دو دولت جعلی یکی داعش را در عراق و دیگری را در افغانستان برای رویارویی با جمهوری اسلامی روی کار بیاورند اما‌ شکست خوردند و آنچه ماند  نظام برآمده از اراده ملت ایران بود.

 

سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه به فضل الهی و با هوشمندی و صبوری ملت بزرگ ایران و مجاهدت‌های فراموش نشدنی 200 هزار شهید، 300 هزار جانبار و 40 هزار آزاده، ملت ایران و انقلاب اسلامی به یک قدرت منطقه‌ای در غرب‌ آسیا تبدل شده و شکست ناپذیر است، گفت: آمریکایی‌ها اگر به فکر توطئه باشند از دریای مدیترانه تا دریای سرخ و اقیانوس هند به آنها پاسخ خواهیم داد.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: هر حرکت ضد ایرانی منطقه را دگرگون می‌کند. آمریکایی ها خوب می‌دانند ما از رهبری شجاع و نیروهای مسلح قدرتمند برخورداریم. سیاست ما ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه و خروج نیروهای بیگانه است و امیدواریم دشمنان فرامنطقه‌ای ما بدانند ایران قصد تهاجم و کشورگشایی ندارد بلکه به دنبال صلح و امنیت پایدار است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------