آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

پزشکیان خطاب به مسئولان: اگر مشکلی ندارید پس چرا از فضای مجازی می‌ترسید؟



مسعود پزشکیان،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
مسعود پزشکیان گفت: مشکل زمانی است که من تخلفی می‌کنم و فضای مجازی آن را منتشر می‌کند. برای اینکه تخلف ما شفاف نشود، فضای مجازی را فیلتر می‌کنیم. «آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است». اگر مشکلی نداریم پس نباید از فضای مجازی بترسیم و اگر ما خوب هستیم، پس باید به بقیه نشان دهیم تاکنون چه کارهایی انجام دادیم اما چون نمی‌توانیم برتری خود را نشان دهیم برای همین اجازه نمی‌دهیم عیب‌های ما هم گفته شود.

"مسعود پزشکیان" نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با شفقنا با بیان اینکه مطالبه جامعه دانشگاهی و نخبگان می‌تواند بر توقف روند فیلترینگ فضای مجازی تاثیر بگذارد، گفت: دنیا در حال تغییر است و این تغییرات بیشتر از راه هوش مصنوعی، ارتباطات بین المللی، اینترنت و سرعت آن امکان‌پذیر است اما وقتی خودمان را از این امر محروم می کنیم، یعنی خودمان را از توسعه دور کردیم.

 

در رابطه با فیلترینگ فضای مجازی و کندی اینترنت گفت: اگر ما کار درست را انجام می‌دهیم و اگر برای مردم تلاش می‌کنیم و به آنچه خدا گفته عمل می کنیم، پس چه ترسی از این داریم که چه کسی چه چیزی را می گوید.

 

وی ادامه داد: مشکل زمانی است که من تخلفی می‌کنم و فضای مجازی آن را منتشر می‌کند. برای اینکه تخلف ما شفاف نشود، فضای مجازی را فیلتر می‌کنیم. « آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است». اگر مشکلی نداریم پس نباید از فضای مجازی بترسیم و اگر ما خوب هستیم، پس باید به بقیه نشان دهیم تاکنون چه کارهایی انجام دادیم اما چون نمی‌توانیم برتری خود را نشان دهیم برای همین اجازه نمی‌دهیم عیب‌های ما هم گفته شود.

 

پزشکیان تصریح کرد: مجلس، دولت و قوه قضاییه در زمینه فیلترینگ، با هم هماهنگ هستند ولی مسأله مهم این است که همین مجلس و دولت هماهنگ، نقشه عملیاتی برای جهت‌گیری‌هایی که رهبر انقلاب اسلامی در چشم انداز ۱۴۰۴ که دو سال به آن مانده است مطرح کردند، طراحی کنند و افرادی را روی کار بیاورند که حداقل بتوانند این نقشه را اجرا کنند. چراکه طراحی نقشه و کسانی که برای اجرای این نقشه انتخاب می‌شود، دو بحث جدای از هم هستند. در دنیا هم برای ورزشی که می‌خواهند عملکرد بهتری از خود نشان دهد، بهترین مربی را انتخاب می‌کنند.

 

وی با اشاره به تاثیر فیلترینگ فضای مجازی بر مهاجرت نخبگان گفت: دنیا در حال تغییر است و این تغییرات بیشتر وابسته به هوش مصنوعی، ارتباطات بین المللی، اینترنت و سرعت آن است; اما وقتی خودمان را از این امر محروم می کنیم، یعنی خودمان را از توسعه دور کردیم. اگر می خواهیم رشد کنیم نباید از علم، نوآوری و خلاقیتی که در دنیا اتفاق می افتد، عقب بمانیم. برای اینکه عقب نمانیم نیاز است از ورود به صحنه و طوفان نهراسیم. هر ریسکی هزینه‌هایی دارد و کسی که می تواند از این طوفان عبور کند، به آن مدینه ای می‌رسد که مناسب تر است.

 

پزشکیان در پایان در پاسخ به اینکه فیلترینگ فضای مجازی به نظر شما تا چه زمانی ادامه دارد گفت: این مسئله بستگی به تقاضا و مطالبات جامعه دارد؛ یعنی اگر مراکز دانشگاهی، نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان که از فضای مجازی استفاده زیادی می‌کنند، مطالبات منطقی و در چارچوب قانونی پیگیری شود، می‌توانند مسئولین را برای توقف این روند مجبور کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------