هشدار فلاحت‌پیشه درباره طرح مکرون برای شروع مذاکرات برجامی جدید با ایران



اخبار,اخبار سیاسی,فلاحت‌پیشه
عضو کمیسیون امنیت مجلس، مذاکرات فرابرجام را نوعی حرکت پیش به جلو اما به سمت دره دانست.

به گزارش خانه ملت، حشمت الله فلاحت‌پیشه با اشاره به طرح دولت مکرون برای شروع مذاکرات جدید قدرت های جهانی با ایران گفت:  فرابرجام به نوعی حرکت پیش به جلو اما به سمت دره است؛ برجام بنیاد اصولی بسیار قوی داشت چراکه یک دهه مذاکرات و گفت‌وگو پشت آن قرار بود و در نهایت یک سال و نیم مذاکره خاص برای نگارش و امضای این توافق نامه شکل گرفت. زمانی که این بنیاد توسط آمریکایی ها سست شد، امکان ندارد زیر سایه این بنیاد سست، فرابرجام صورت گیرد.

 

فرابرجام منجر به پایان دیپلماسی می شود

نماینده مردم  اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در دیپلماسی برجام شک و تردید وجود داشته باشد، فرابرجام فراتر از تهدید است و امکان دارد که به پایان دیپلماسی منجر شود؛ بنابراین طرح فرابرجام نوعی تلاش از طرف کشور فرانسه برای حفظ شرایط مذاکراتی بین اعضای برجام به ویژه ایران و آمریکا است؛ درحالیکه ارزش عملیاتی نمی توان برای آن درنظر گرفت.

 

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: زمانی که جمهوری اسلامی در قالب برجام به حقوق خود نرسید؛ دلیلی ندارد به سازوکارهای جدید تن دهد علی الخصوص موارد مبهمی از جمله مسائل و مذاکرات بی پایان منطقه ای در این طرح وجود دارد که برای طرف های گفت‌وگو به دلیل تضاد منافع امکان مذاکره سازنده وجود ندارد.

 

هدف قدرت های جهانی؛ خلع سلاح ایران

وی افزود: تجربه برجام نشان داد که آمریکا و کشورهای اروپایی هدفی جز خلع سلاح کردن جمهوری اسلامی به ویژه فناوری صلح آمیز هسته ای ندارند؛ چراکه آنها می دانستند که ایران قابلیت رسیدن به هر نوع فناوری و تولید اسلحه را دارد، اما هیچ گاه به سمت بمب حرکت نکرده است، لذا علی رغم دانستن این موضوع، فناوری هسته ای ایران را نشانه گرفتند.

 

این نماینده مجلس در دوره دهم بیان کرد: در حال حاضر آمریکا و قدرت های جهانی سایر پیشرفت های ایران را نشانه گرفته که مهم ترین آن قابلیت موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی و نفوذ منطقه ای ایران است که آنها با استفاده از حربه مذاکره تلاش دارند که ایران را از دستیابی به فناوری های روز دنیا باز دارند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه وارد این فضاسازی ها نمی شود، اما اگر برجام مجدد احیا شود و تبدیل به یک بنیاد مذاکراتی شود، آن زمان امکان دارد که برای اعتماد سازی در خصوص مسائل دیگر با شکورهای غربی مذاکره کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------