آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

روحانی: گاهی وقت‌ها آدم می‌خواهد کاری را انجام دهد اما دستش برای این کار باز نیست



روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
رییس جمهوری گفت: امروز باید به این پرسش پاسخ دهیم که آیا کاری که خانمی انجام می‌دهد به ارزش و فعالیتش بدون هیچ تبعیضی نگاه می‌کنیم یا اینکه بین مرد و زن تبعیض قائل می‌شویم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در نشست فعالان امور زنان و خانواده با بیان اینکه یکی از معیارهایی که ما در دولت مدنظر قرار دادیم ایجاد فرصت و شرایط فعالیت زنان، جوانان، اقوام و اقلیت‌های مذهبی در این دولت بود، اظهار کرد: شاید امروز یکی از شاخص‌هایی که برای هر حکومتی ذکر شود، این است که زنان در آن جامعه چگونه هستند؟ این یک سوال جهانی است، پس ما وقتی می‌خواهیم درباره یک تمدن، کشور، نظام و انقلاب بحث کنیم یکی از سوالات ما این است که در این جامعه زنان دارای چه شرایطی هستند؟ آیا فعالیت خانم‌ها آزاد است و فرصت لازم برای اینکه در جامعه استعداد، دانش و هنر خود را بروز دهند، دارند؟

 

وی افزود: ممکن است در جامعه‌ای خانمی هم باسواد و استعداد و هنرمند باشد و هم مفید، اما این فرصت به او داده نشود. گاهی فرصت یادگیری به آنها داده نمی‌شود. زمانی فرصت رفتن خانم‌ها به مدرسه و دبیرستان وجود نداشت.

 

رییس جمهوری با یادآوری اینکه اگر بخواهیم در انقلاب اسلامی معیاری عرضه کنیم، این است که این انقلاب برای بانوان چه کار کرد، ادامه داد: آیا بانوان جامعه ما امروز امنیت بیشتری برای شغل دارند؟ آیا فرصت بیشتری برای فعالیت دارند؟ آیا ارزش کار آنها همانند ارزش کار مردان است، مساوی یا پایین‌تر است؟

 

روحانی با بیان اینکه در سابق بعضی کارها بود که از خانم‌ها دعوت می‌شد تا انجامش دهند و مزد کمتری پرداخت کنند، اظهار کرد: آن زمان می‌گفتند اگر آقایی این کار را انجام دهد، مزد آن بالاتر است اما خانم‌ها مزد کمتری می‌خواهند. مهم است که آیا کاری که خانمی انجام می‌دهد به ارزش و فعالیتش بدون هیچ تبعیضی نگاه می‌کنیم یا اینکه بین مرد و زن تبعیض قائل می‌شویم.

 

وی با اشاره به جایگاه زن در اسلام و رفتار پیامبر با زنان، ادامه داد: یکی از نکاتی که از همان ابتدای دولت، همواره بر آن تاکید می‌کردم و درباره آن به وزیران و مدیران سفارش می‌کردم این بود که از خانم‌ها در وزارتخانه‌ها استفاده و حداقل یک خانم و یک جوان را به عنوان معاون و مشاور انتخاب کنید.

 

رییس جمهوری با اشاره به حضورنداشتن وزیر زن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، تصریح کرد: ممکن است کسی بگوید اگر شما این همه اهتمام برای دادن جایگاه به زنان داشتید، چرا یک خانم را وزیر نکردید؟ در پاسخ به این سئوال باید بگویم من خیلی علاقمند بودم این اتفاق هم در دولت یازدهم و هم در دولت دوازدهم رخ دهد اما توان ما محدود است.

 

روحانی با تاکید بر اینکه اگر دست من باز بود، جایگاه‌های بالاتری به زنان می‌دادم، اظهار کرد: ما الان در هیات دولت دو خانم داریم و قبلا هم سه خانم داشتیم و از نظرتشان استفاده می‌کردیم و بهره مند می‌شدیم و اگر در پیشگاه خداوند بخواهیم قضاوت کنیم مردی بالاتر از آنها نمی‌بینیم.

 

وی افزود: معاون حقوقی ما یک خانم است و قبلا هم در مقطعی خانم دیگری معاون حقوقی بود. معاونی که هر کجا می‌رود باعث افتخار دولت است و وقتی که ژاپن و اروپا رفته بود، تعجب کرده و گفته بودند باورمان نمی‌شد که در ایران خانمی با این منزلت و سواد و قدرت بیان در دولت وجود داشته باشد. یا خانم ابتکار که هر کجا برود یا صحبت کند همین وضعیت را دارد. این موارد نشان می‌دهد که زنان جایگاه والایی در ایران دارند و ما از این جایگاه باید استفاده کنیم.

 

رییس‌جمهوری تصریح کرد: این چه ظلمی است که ۵۰ درصد جامعه ما یعنی خانم ها را خدای ناکرده به عنوان مقام پایین‌تر از مرد تلقی کنیم؟ اگر زن‌ها پایین‌تر هستند چطور است که موقع انتخابات، همه خانم‌ها را دعوت می‌کنیم که پای صندوق‌های رای حاضر شوند؟

 

وی گفت: خانم‌ها در جامعه امروز ما واقعا گاهی نقششان، نقش اصلی است. الان خانم‌های کشور ما در هر انتخاباتی اراده کنند که فردی، جناحی یا حزبی یا تفکری را در مسند قدرت قرار دهند، این قدرت و توان را دارند و ما در انتخابات دوره‌های گذشته حضور و فعالیت و نقش خانم ها را دیدیم و یکی از افتخارات انقلاب اسلامی ما همین است.

 

روحانی اظهار کرد: در آغاز این دولت تنها پنج درصد مدیران میانی و بالا در کشور ما از خانم‌ها بودند، در حالی که در پایان دولت یازدهم به رقم پنج درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

 

رییس جمهوری با اشاره به اینکه امروز این آمار بالاتر هم رفته است، تاکید کرد: هدف ما حضور ۳۰ درصدی بانوان بود که البته کار آسانی نیست ولی الان به ۲۶ درصد رسیدیم که امیدوارم تا پایان دولت به ۳۰ درصد هم برسیم.

 

وی ادامه داد: البته اینکه هدف ۳۰ درصد را تا پایان دولت بتوانیم به ۲۷ درصد هم برسانیم، قابل قبول است. امروز در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و بخشدارهای، خانم‌ها حضور دارند و برخی فرماندارها خانم هستند، خوب هم تلاش می‌کنند. هرجا خانم‌ها وظیفه‌ای را برعهده گرفتند در برخی موارد بهتر از مردان و در برخی موارد هم همپای آنان بودند.

 

رییس جمهوری افزود: اگر هم در این زمینه گاهی مقداری پایین‌تر باشند به خاطر این است که فرصت نبوده است. حالا اما فرصت ایجاد شده و از این فرصت باید استفاده کنیم.

 

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در ۱۰۰ روز اول در دولت یازدهم افتخاراتی داشتیم، یادآور شد: البته این ۱۰۰ روز را بعضی‌ها هنوز هم نفهمیدند که ما چه می‌گوییم. می‌گفتند روحانی گفته است می‌خواهم همه کارها در صد روز درست کنم. من گفتم یک برنامه ۱۰۰ روزه و یک برنامه چهارساله هم در دولت یازدهم و هم در دولت دوازدهم داریم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شیوع گسترده کرونا در کشور گفت: در گذشته در خانواده ای یک نفر به بیمارستان مراجعه می‌کرد، اکنون کل خانواده با هم به بیمارستان مراجعه می‌کنند. این معضل و مشکلی است که همه دنیا با آن مواجه است. آنهایی که در تبلیغات ضدایران حرف می‌زنند و هر وقت علیه ما، علیه ملت ما و علیه پزشکی و درمان ما حرف زدند دو هفته نگذشت که خودشان گرفتار شدند.

 

رییس جمهوری همچنین تاکید کرد: هفته آینده کادر درمان همه واکسن خود را می‌گیرند. تا الان حدود ۵۰۰ هزار نفر واکسن را دریافت کردند و تا پایان این هفته بیش از یک میلیون نفر واکسن را دریافت می کنند. کادر درمان در خط مقدم بودند تا واکسن دریافت کنند و خودشان و خانواده‌شان آرامش پیدا کنند تا با قدرت بیشتری با این بیماری مبارزه و خدمات بهتری ارائه کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------