آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

مجید انصاری: اگر مصلحی دروغ گفته چرا کاندیدای خبرگان است؟!/ چرا شورای نگهبان به قانون عمل نمی‌کند؟



مجید انصاری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
مجید انصاری گفت: محتشمی پور هشت سال پیش در مورد نفوذ جریان حجتیه هشدار داده بود. امام هم به شورای نگهبان هشدار داده بودند که مبادا ببینید روزی انجمن حجتیه همه چیز را برده است. آقای محتشمی پور به نفوذ آن جریان به نام جریان انقلابی در مراکز حساس هشدار داده بود.

به گزارش جماران، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جمهوری اسلامی بدون انتخابات آزاد بی معنا است، گفت: من توقع داشتم بعد از استقبال سرد مردم از انتخابات مجلس تمهید کنند انتخابات ریاست جمهوری پر شور شود و خوب تمهید کردند! مردم عزیز ایران انتخابات روز جمعه را علی رغم همه مشکلات و گلایه ها به عنوان یک امر ملی و انقلابی نگاه کنید و ولو با دل پر خون کنار صندوق های رأی حاضر شوید. امام وصیت کرده در انتخابات شرکت کنید و شرکت می کنیم و می خواهیم آقایان به بخش های دیگر وصیتنامه امام هم عمل کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در مراسم هفتمین روز درگذشت سید علی اکبر محتشمی پور، ایشان را سرباز همیشه در سنگر اسلام و انقلاب دانست و گفت: اگر محدودیت ها و توصیه های لازم الرعایه مربوط به کرونا و مشکلاتی که این روزها جامعه ما گریبان گیر آن است نبود اقشار وسیعی از وفاداران به راه امام، نیروهای انقلاب اسلامی، رزمندگان اسلام، خاندان معظم شهیدان و روحانیون عالی قدر از تهران و دیگر شهرها علاقمند به حضور در این مجلس و ادای احترام به روح آن مجاهد بزرگ بودند اما بنا به ضرورت و محدودیت و رعایت توصیه ها مجلس با شکوه و با عظمت برگزار گردیده است.

 

محتشمی پور محصول مکتب فکری، سیاسی، علمی و اخلاقی امام بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این روزها در متن پیام های مختلفی که از سوی شخصیت های بزرگ کشور و جریانات مختلف سیاسی در تسلیت این مصیبت صادر شده است به گوشه هایی از ویژگی ها و خدمات ارزنده این عالم مجاهد اشاره شده و در فضای مجازی هم کم و بیش به گوشه ای از خدمات بزرگ این مرد انقلابی پرداخته اند. من در این فرصت کوتاه عرض می کنم جناب محتشمی پور اگر در یک جمله توصیف شود، او محصول مکتب فکری، سیاسی، علمی و اخلاقی امام بود.

 

وی یادآور شد: از دوران نوجوانی با تقدیر الهی جذب تابش خورشید وجود امام در قم شد و از همان آغاز ورودش به قم در سال 1340 و با فراصت و هوشمندی که داشت قبل از اینکه توفیق بهره برداری از مکتب علمی و عرفانی امام داشته باشد جذب مکتب فکری و سیاسی امام شد. چون آن سنوات همزمان بود با جرقه اولیه انقلاب توسط بنیانگذار این نظام در سال 41 و بعد هم حوادث سال 42 طلاب جوانی همچون مرحوم محتشمی در آن فضای پر هیجان و خطیر مسیر درست را انتخاب کردند و با بصیر نافذ دخود راه زندگی آینده خویش را در ساحل دریایی یافتند که امواج آرام بخش او روح جست و جو گر و تشنه معارف اسلامی و دفاع از حق را سیراب می کرد.

 

انصاری تأکید کرد: از آن تاریخ تا چند روز قبل که چراغ زندگی مادی این ستاره درخشان در عرصه روحانیت و جهاد به خاموشی گرایید ما محتشمی را ثابت قدم، سایه وار در مسیر امام و آرمان های امام و انقلاب اسلامی پر تلاش دیدیم. او فضیلت مهاجرت و هجرت در راه خدا را به پیروی از امام در کارنامه خویش ثبت کرد. عشق وافر به امام منجر شد که سال 45 در نجف به امام ملحق شود و در حلقه یاران امام قرار بگیرد.

 

وی افزود: عضو ثابت و همراه همیشه بیدار بیت امام بود. او هر آنچه آموخت از این مکتب بود و چون از عمق جان به آن مؤمن بود در مقام عمل به آن پایبند بود. او در این مسیر حیات طیبه ای یافت و قدم ثابتی پیدا کرد. می خواهم به مکتب انسان ساز امام اشاره کنم. در مجلس مرحوم محتشمی باید از مراد و راه او گفت. اگر او با همه وجود دنبال آرمان آزادی قدس و دفاع از مردم فلسطین بود و از نجف به لبنان و سوریه رفت، در ارتباط با جریان مقاومت، برگرفته از مکتب سیاسی امام بود.

 

انقلابی گری مثل امروز نبود که نان و آب داشته باشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: مثل امروز نبود که انقلابی گری نان و آب داشته باشد و شعار انقلابی گری نه تنها هزینه نداشته باشد بلکه سکوی پرش و جهش به مواهب و مقامات دنیایی داشته باشد. بلافاصله بعد از اینکه امام ناگزیر به هجرت به پاریس محتشمی هم به امام ملحق شد. بعد از پیروزی انقلاب و بازگشت امام درست در مسئولیتی قرار می گیرد که عاشق آن بود. سفارت ظرفی برای برنامه ریزی آینده نگر در ایجاد بنیانی مقاوم در برابر رژیم صهیونیستی از خود مردم منطقه بود. او به آموزش جوانان لبنان در جوار رژیم صهیونیستی همت گماشت و لذا باید او از بنیانگذاران مقاومت دانست.

 

وی تأکید کرد: هوش سیاسی آقای محتشمی مسأله مهمی است که ما در مجمع روحانیون به خوبی می دیدیم. در انتخابات سال 88 مسئولیتی که در صیانت از آراء مردم پذیرفتند و هشدارهایی که نسبت به نفوذ می دادند را امروز می دیدیم. مصاحبه هشت سال ایشان را ببینید که نسبت به نفوذ بازمانده های انجمن حجتیه هشدار دادند. محتشمی محصول مکتب هوشمندی سیاسی، عرفان، ساده زیستی، اخلاق و مناعت طبع امام بود. آن روزی که کوته فکران به خاطر ایستادگی بر مواضع امام دارالزهرا(س) آشوب کردند او جانباز انقلاب بود.

 

همچنان تنگ نظری ها هست

انصاری افزود: من متأسفم همچنان تنگ نظری ها هست. آیا 30 شبکه سراسری صدا و سیما و 30 شبکه استانی و ده ها شبکه رادیویی حق آقای محتشمی نیست که ویژه ای نامه ای ارائه دهد. مگر نمی خواهید به جوانان الگوی انقلابی ارائه کنید؟! کجایند یاران امام در صدا و سیما و مردان مردی که انقلاب را بنیان نهادند؟! چرا وجود هاشمی رفسنجانی باید در صدا و سیما قاچاق باشد؟! امام سلسله ای از یاران داشتند که تا پای شهادت جلو رفتند. دو دست محتشمی را اسرائیل قطع کرده است. اگر این افتخار را یکی از همفکران آقایان داشت هر روز برای او برنامه می ساختند.

 

وی گفت: در مکتب سیاسی امام تکیه به مردم بعد از ایمان به خدا اساس و رکن این نظام است. نظام جمهوری اسلامی ایران بدون حضور، اراده، خواست و انتخاب مردم به هیچ وجه نمی تواند نظام اسلامی باشد. اگر جنگ و توطئه های اول انقلاب و روزهای دشوار و تحریم ها را پشت سر گذاشته ایم با تکیه بر مردم بوده است. مردم مشکلات داشته اند اما این مردم لحظه ای از حمایت امام و انقلاب دست برنداشتند. چون به امام و راه و انقلاب امام ایمان و امید به آینده داشتند.

 

امام صادقانه با مردم رفتار کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امام صادقانه با مردم رفتار کرد و مردم در خوبی و بدی با امام رفتار بودند و امام را در کنار خودشان می دیدند و امام را در کنار صندوق های رأی دوره سوم در دفاع از خودشان محکم دیدند. امام به نه به عنوان حاکم از موضع بالا بلکه به عنوان پشتیان خود دیدند. همه دلسوزان نظام باید به داد نظام برسند. جریانات سیاسی وفادار به خط امام از اصولگرا و اصلاح طلب و عامه مردم میراث امام جمهوری اسلامی است و جمهوری اسلامی بدون انتخابات آزاد بی معنا است.

 

وی تأکید کرد: روزی که خبر رد صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی را دادند آسمان بر سر مردم خراب شد. البته در جریانات تحلیل می دانستیم یک جریان از دید من نفوذ یافته سعی کرده نقطه اقتدار مردم را هدف قرار دهد و با اطلاع رسانی ناقص پرونده سازی را برای یاران امام بسازد و متأسفانه نهادهایی که باید بیشتر توجه نشان دهند هم بعضا در این دام افتادند. تو چه کسی هستی که مصحلت ندانستی آقای هاشمی رئیس جمهور شود؟! جریانی که تو را فرستاد سر در آخور که دارد؟

 

انصاری یادآور شد: البته اولین بار نبود. مگر آقایان شگفتی های عجیب نیافریدند. مگر چهره هایی که می توانستند افتخار علمی خبرگان باشند را رد نکردند. در مجلس گذشته گفتم اگر مشکلی دارند به من بگویید و وسط صحبت یکی از ما بهترها نجوایی کرد و مسأله تمام شد. مردم و انقلاب از آقای هاشمی محروم شدند و در انتخابات اخیر هم به تأیید مقام معظم رهبری رسید که به افرادی ظلم شده است. ما چه کار باید کنیم؟ شورای نگهبان برای حفظ جمهوریت نظام و دفاع از حق رأی مردم تأسیس شده است. ما دفاع می کنیم اما نباید این شورا موجب تضعیف خود شود.

 

آقای سخنگوی شورای نگهبان تکذیب کردن مشکلی را حل نمی کند

وی افزود: اف ای تی اف نزدیک دو سال است به بهانه مغایرت با بعضی سیاست ها گیر کرده که از دید من مغایر نیست. چرا به قانون عمل نمی کنید؟ آقای سخنگو تکذیب کردن مشکلی را حل نمی کند. چه چیزی را تکذیب می کنید؟ سخنگو برای روشنگری است. آقای هاشمی سال ها است در جوار مراد خود آرمیده، مشروح مذاکرات را منتشر کنید. مردم با این تعارضات چه کار کنند؟ با باور مردم بازی نکنیم. کاندیداها گفتند دلایل رد ما را مکتوب اعلام کنید؛ چرا اعلام نمی کنید؟

 

شورای نگهبان و دستگاه های مختلف نظام از نفوذ خانه تکانی کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: این انقلاب محصول خون شهدا است و ما نمی توانیم در برابر انقلاب بی تفاوت باشیم. من از شورای نگهبان و دستگاه های مختلف نظام خواهش می کنم از نفوذ خانه تکانی کنید و بعد دور هم بنشینیم آسیب هایی که به این نظام وارد شده است در حوزه انتخابات و حوزه های مختلف چیست و تا وقت به طور کلی نگذشته علاج کنیم.

 

وی در پایان گفت: من توقع داشتم بعد از استقبال سرد مردم از انتخابات مجلس تمهید کنند انتخابات ریاست جمهوری پر شور شود و خوب تمهید کردند! مردم عزیز ایران انتخابات روز جمعه را علی رغم همه مشکلات و گلایه ها به عنوان یک امر ملی و انقلابی نگاه کنید و ولو با دل پر خون کنار صندوق های رأی حاضر شوید. امام وصیت کرده در انتخابات شرکت کنید و شرکت می کنیم و می خواهیم آقایان به بخش های دیگر وصیتنامه امام هم عمل کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------