آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

اعتراضات در یاسوج به دلیل نتایج انتخابات شورای شهر/ دادستان: برای برقراری امنیت با احد ناسی تعارف نداریم؛ بازداشت 100 نفر



اعتراضات در یاسوج،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد از منتخبان اصلی و علی البدل انتخابات ششمین دوره شورای شهر یاسوج خواست در ایجاد آرامش و امنیت بعد از انتخابات تلاش دوچندانی کنند و اجازه ندهند کسی یا کسانی آرامش و امنیت شهر یاسوج را برهم بزنند.

به گزارش ایلنا، سیدعلی ملک حسینی در نشستی با مسئولان اجرایی برگزاری انتخابات و اعضای اصلی و علی البدل شورای شهر یاسوج گفت: در روز برگزاری انتخابات 1400 بیش از 100 نفر بازداشتی داشتیم و این افراد از همه سلایق، گروه‌ها و اقوام مختلف کاندیداها بودند.

 

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج با تاکید براینکه والله قسم برای برقراری آرامش و امنیت با احد ناسی تعارف نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: رمز موفقیت در انتخابات 98 همین بوده که سلامت اولویت اول ما بوده است بطوری که نماینده فرماندار و از اعضای صندوق را هم بازداشت کردیم.

 

ملک حسینی با بیان اینکه در انتخابات 98 بعد از اعلام نتیجه همه به خانه‌ها رفتند و رأی اعلام شده را پذیرفتند، یادآورشد: آن انتخابات یکی از سلامت‌ترین انتخابات بود و امسال هم عزم شورای تأمین برگزاری یک انتخابات سالم بود.

 

وی گفت: هیچ استانی همانند استان کهگیلویه و بویراحمد برخورد قانونی نداشته است.

 

این مسئول قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا ساعت شش صبح، همکاران قضایی در دادسراها ماندند و همان روز هم برای تعیین تکلیف بازداشتی‌ها در کلانتری‌ها حضور پیدا کردند، اظهارداشت: ذره‌ای از حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد.

 

ملک حسینی گفت: اینکه کسی فکر کند که انتخاباتی برگزار شود و هیچ کس ناراضی نباشد، فکر اشتباهی است و همه چیز باب میل تمام کاندیداها حاصل نمی‌شود.

 

وی به منتخبان شورای  شهر یاسوج هم گفت: در فرمایش معصوم(ع) هست که روز حساب (روز قیامت)، فردی که مسئولیت داشته را با غل و زنجیر می‌آوردند، اول حساب و کتاب می‌کنند، بعد غُل و زنجیر باز می‌شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج افزود: این فرمایش یعنی اینکه باید خیلی حواسمان باشد و البته این تذکر اول به خودم و بعد دیگران است چرا که همه ما در صحرای محشر با غل و زنجیر وارد می‌شویم و اگر کارمان درست و برای رضای خدا بود، قطعاً رضایت الهی هم فراهم می‌شود.

 

ملک حسینی با بیان اینکه سلامت انتخابات برای همه ما اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: هیچ گونه دخل و تصرفی در سیستم الکترونیکی انتخابات شورای شهر وجود ندارد و آن کسی که لیست PDF را در فضای مجازی منتشر کرده را باعث و بانی این سر و صدا برای این مردم مظلوم می دانیم.

 

وی گفت: به کسی که این لیست را منتشر کرده، برسیم، طبق قانون با او برخورد می‌کنیم.

 

این مقام قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: قانون تکلیف را مشخص کرده، هر کس اعتراض یا شکایتی دارد، باید در چارچوب قانون شکایت و اعتراض خود را ارائه دهد. نظام جمهوری اسلامی ایران ضعیف نیست و هر آشوبی را جمع کرده، اما نظام اسلامی نمی‌خواهد، خودش را مقابل مردم قرار دهد.

 

ملک حسینی گفت: اگر توضیحات مسئولان و دست اندرکاران انتخابات را قبول کرده‌اید، صادقانه به مردم اعلام کنید که فرایند انتخابات درست بوده، چرا که در غیر این صورت مسئول هستید. اعتراض حق قانونی کاندیداها هست، اما از راه قانونی.

 

وی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم که کسی بخواهد جلوی ادامه فرایند انتخابات را بگیرد.

 

***

 

درگیری در یاسوج/ تجمع معترضان به نتیجه انتخابات شورای شهر در مقابل فرمانداری

ایلنا نوشت: برخی از رأی‌دهندگان ششمین دوره انتخابات شورای شهر در یاسوج به دلیل نارضایتی از نتیجه آرا ،مقابل ساختمان فرمانداری بویر احمد تجمع و اعتراض کردند.

 

این اعتراضات که از شب گذشته در یاسوج آغاز شد به زد و خورد میان حامیان دو نامزد در یاسوج انجامید که منجر به دخالت پلیس‌ شد.

 

براساس گفته شاهدان عینی، دلیل اصلی درگیری حامیان این دو منتخب، بر سر نتیجه شمارش آرای نامزدهای شورای شهر بود.

 

هنوز از حوادث احتمالی این زد و خوردها گزارشی منتشر نشد‌ه است اما پلیس یاسوج در منطقه حضور دارد تا بتواند فضا را آرام کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------