آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

آیت الله نوری همدانی: گرانی و بیکاری کمر مردم را خم کرده است/ دولت چاره اندیشی کند



آیت الله نوری همدانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی گفتند: دولت باید برای رفع مشکلات معیشتی مردم چاره ای بیندیشد؛ فقر و بیکاری از یکسو و گرانی ارزاق عمومی و اجناس از سوی دیگر، کمر مردم را خم کرده است.

به گزارش شفقنا، مرجع تقلید شیعیان در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشتند: فقاهت و تفقه در دین، مهمترین موضوع در اسلام است چون تا انسان فقیه نباشد، نمی تواند آموزه های قرآن کریم و اهل بیت (علیه السلام) را درک و سپس برای مردم تبیین کند.

 

ایشان بعثت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در سرزمین جاهلیت را معجزه دانستند و با اشاره به کتاب جرج جرداق مسیحی درباره پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) افزودند: او در این کتاب، از بعثت رسول خدا(صلی الله علیه و آله) در حجاز، با عنوان «معجزه صحرا» تعبیر می کند چون در آن زمان فرهنگ جاهلی بر حجاز حاکم بود درحالیکه در ایران و روم، علم و دانش رواج داشت.

 

آیت الله نوری همدانی با اشاره به مناظره امام رضا (علیه السلام) با علمای ادیان در خراسان بیان داشتند: امام رضا (علیه السلام) در پاسخ به سئوالی درباره اثبات حقانیت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند: او فردی یتیم بود، از نظر مالی هم فقیر بود و هیچگاه نزد معلم درس نخوانده بود. درجوانی هم چوپانی و تجارت را درپیش گرفت. چنین شخصی قرآن را دریافت کرد و خداوند اینگونه حکمت و قدرت خود را نشان می دهد.

 

ایشان با بیان اینکه برانگیخته شدن رسول امّی از بین مردم نوعی تمدن سازی است، بیان داشتند: دانشگاه مهد تمدن سازی است و باید تلاش کنید که اسلام را به عنوان یک تمدن در جهان معرفی کنید چراکه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) از این جهت «رحمه للعالمین» خوانده شده است که توانست مطالب علمی و اخلاقی فراوانی برای مردم بیان و حتی در عمل پیاده کند و دانشمندان به نامی چون خواجه نصیرالدین طوسی ها را تربیت نماید و تمدن اسلامی را بنیان گذارد.

 

مرجع تقلید شیعیان تصریح کردند: باید ثابت کنید در دنیای تاریک آن روز، اسلام توانست دانشمندانی را تربیت کند و لذا اصل علوم به زبان عربی است اما در جنگ های صلیبی و براثر غفلت مسلمانان، کتابهای دانشمندان مسلمان را از کتابخانه ها ربودند و به اروپا بردند، ترجمه کرده و دوباره به کشورهای اسلامی بازفرستادند و سعی کردند مسلمانان را عقب نگاه دارند درحالیکه همه علوم امروزی برگرفته از کتاب های مسلمانان است.

 

ایشان با بیان اینکه اسلام دین تمدن سازی است، گفتند: امروز جهان هرآنچه از علم و دانش دارد مرهون تمدن اصیل اسلامی است چون زمانیکه اروپا غرق ظلمت و تاریکی بود، دانشمندان مسلمان کتابهای فراوانی در علوم مختلف نوشتند و کسانی چون ابوریحان، خواجه نصیرالدین طوسی، ابن سینا، جابربن حیان و… در مکتب اهل بیت (علیهم السلام) تربیت شدند.

 

آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان سرمایه گذاری می کند، بیان کردند: دشمن دنبال این است که به گونه ای بین مسلمانان اختلاف ایجاد کند که براثر تشدید اختلافات، مسلمانان به جان هم افتاده و دشمن هم منابع کشورها را غارت و تسلط خود را بر جهان حفظ کند.

 

ایشان با انتقاد از گرانی های سرسام آور در کشور گفتند: دولت باید برای رفع مشکلات معیشتی مردم چاره ای بیندیشد؛ فقر و بیکاری از یکسو و گرانی ارزاق عمومی و اجناس از سوی دیگر، کمر مردم را خم کرده است. اگر سابقاً سرپرست خانواده کار می کرد و خانواده ۵ نفره را سیر می نمود، امروز باید همه ۵ نفر کار کنند تا شب گرسنه نخوابند.

 

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه فقر در جامعه نتیجه بی عدالتی است، بیان کردند: در کشور منابع زیادی داریم که با بهره برداری و توزیع عادلانه آنها می توان فقرزدایی کرد.

 

ایشان در ادامه با اشاره به استعدادها و امکانات کشور افزودند: توجه و سرمایه گذاری بر روی نیروهای جوان کشور و پرورش نخبگان علمی در کنار برنامه ریزی صحیح در استفاده از سرمایه های داخلی بهترین راه مقابله با تحریم ها و زیاده خواهی های استکبار جهانی است و باید از تمام ظرفیت های موجود بهترین استفاده را نمود.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------