آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

معاون سیاسی سپاه: به جوان ۲۰ ساله القا می‌کنند که رهبری مقصر مشکلات است



معاون سیاسی سپاه،اخبار سیاسی،خبرهای سیاس
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: راهبرد مقابله با دشمن در جنگ شناختی، جهاد تبیین و بیان حرف به موقع است. هنر این است که بشناسیم. البته باید به درستی حرف زد و هر حرف زدنی جهاد تبیین نیست. این که چه حرفی بزنیم و چگونه حرف بزنیم بسیار مهم است.

به گزارش فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در همایش جهاد تبیین و در جمع فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج ادارت مشهد اظهار کرد: جهاد تبیین از مهمترین موضوعاتی است که در جامعه ما در مورد آن سخن گفته شود.

 

وی افزود: از روزی که ملت ما به امام (ره) لبیک گفت، وارد صحنه جهاد و مبارزه با دشمن شد.

 

سردار جوانی خاطرنشان کرد: معنای ساده برای همگان از جهاد، مبارزه با دشمن است. هر کار و تلاشی جهاد نیست. جهاد اقدامی است که حالت و جوهره آن مبارزه و مقابله و ایستادگی در برابر دشمن باشد.

 

وی افزود: بر خلاف آنچه که در جنگ شناختی و جنگ نرم القا می شود ما بی جهت برای خودمان دشمن تراشی می کنیم، حرکت در مسیر خدا دشمن دارد و وجود این دشمن هم یک سنت الهی است. وجود دشمن برای کسانی که در راه خدا به حرکت در می آیند یک سنت الهی است و آیات قرآن هم بر این موضوع تصریح دارند. اصل جهاد در جامعه ای که می خواهد در مسیر عبودیت و بندگی و رشد و اعتلا حرکت کند، یک امر قطعی است.

 

اگر ملت ما اهل جهاد نبود انقلاب ما به ۴۴ سالگی نمی رسید

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: اگر ملت ما بخواهد عزت و استقلال و هویت دینی و اسلامی و انقلابی داشته باشد و آن را حفظ کند، باید ملتی انقلابی و مجاهد باشد. اگر ملت ما اهل جهاد نبود انقلاب ما به ۴۴ سالگی نمی رسید. از زمانی که انقلاب به پیروزی رسید قدرت های شیطانی شرق و غرب برای شکست انقلاب صف آرایی کردند و دلیل مقابله آنان هم اساسا نیازی به توضیح ندارد. وقتی که بر دنیا قدرت های شیطانی حاکم است و ملتی پشت سر یک رهبر دینی و الهی به حرکت در می آید و برای اقامه عدل و مبارزه با ظلم به پا برمی خیزد، طبیعی است کسانی که این حرکت را خلاف منافع خود می بینند، تصمیم بگیرند آن را خاموش کنند. لذا اگر قرار باشد این حرکت به ثمر بنشیند با دشمن باید مبارزه کرد.

 

وی تاکید کرد: جهاد از ارکان ایمان است و یک فریضه تعطیل ناپذیر برای یک مسلمان و جامعه اسلامی است. جهاد امری قطعی، مستمر و همیشگی است. چون دشمن همواره دشمنی می کند.

 

سردار جوانی خاطرنشان کرد: کیفیت و کمیت مبارزه با دشمن به نوع دشمنی برمی گردد. دشمن نظام ما، نظام سلطه است و خوشا به حال ملتی که دشمنان او، دشمنان دین خدا باشند. ما با بر سر زمین و ذخایر و منابع دشمنی نداریم. دشمنان امروز ما دشمنان بشریت هستند.

 

وی افزود: دشمن در هر مقطعی بر امری متمرکز شد. در دفاع مقدس که ملت ما حق جهاد و شهادت را ادا کرد. جنگ تحمیلی دفاع مقدس نشد، مگر در پرتو جهاد. سالیان اخیر هم دشمن در منطقه و در جنگ های نیابتی شکست خورد.

 

این هنر ما است که بدانیم در لحظه چگونه باید با دشمن مقابله کنیم

سردار جوانی در ادامه گفت: دشمن برای مبارزه از هر شیوه و ابزاری استفاده می کند و در هر مقطع در موضوعی متمرکز می شود. اما این هنر ما است که بدانیم در آن لحظه چگونه باید با دشمن مقابله کنیم. این که رهبر معظم انقلاب فرمودند جهاد تبیین یک فریضه قطعی فوری است، به این معنی است که دشمن در این جنگ ترکیبی همه جانبه، با همه ابزار، در یک جنگ شناختی و با هدف تسخیر ذهن ها تمرکز کرده است. دشمنان ما در این زورآزمایی ۴۴ ساله در نقطه ای قرار گرفته اند که بسیاری از ابزارهای آنان و از جمله ابزار نظامی آنان ناکارآمد شده است. دشمن امروز جرات اقدام نظامی به خود راه نمی دهد و می داند هر نوع اقدام نظامی علیه ملت ایران با پاسخ قاطع و کوبنده مواجه می شود. برآورد دشمنان این است که جنگ اقتصادی آنان نیز در حال ناکارآمد شدن است. اما این بار دشمن با حیله و نیرنگ و فریب، با تاکتیک تحریف حقیقت ها، به خصوص با تحلیل های غلط، گمراهی ایجاد کند. اینجا است که شکل و ماهیت مبارزه با این دشمن می شود تبیین.

 

وی تاکید کرد: جهاد تبیین برای مقابله با دروغ ها و تحریف ها و سیاه نمایی های دشمن و هر آن چیزی است که دشمن وارونه و تحریف می کند و جهادگر تبیین باید دشمن و چگونگی تحریف او را بشناسد. باید این هنرمندی را داشته باشد که به موقع با ترفند دشمن مقابله کند.

 

سردار جوانی خاطرنشان کرد: امروز دشمن جرات نمی کند موشکی به سمت ما شلیک کند. اما موشکهایی را با در فضای مجازی برای ادراک سازی و تغییر اذهان به صورت مستمر شلیک می کند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری ۲۶ سال قبل موضوع عبرت های عاشورا را بیان کردند. عاشورا محصول جنگ شناختی دستگاه اموی علیه امام حسین (ع) است که حجت خدا را در ذهن جامعه مسلمانان به عنوان ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی معرفی کردند. این موضوع را باید جدی بگیریم. اگر از عاشورا عبرت نگیریم، عاشورا تکرار می شود.

 

دشمن می خواهد چگونگی فهمیدن جامعه را مدیریت کند

سردار جوانی در ادامه گفت: بخش عمده ای از نسل اول انقلاب امروز از دنیا رفته است. دشمن می خواهد چگونگی فهمیدن جامعه را مدیریت کند. این مکانیزم جنگ دشمن است. دشمن در حال تصرف ذهن و دل و اندیشه جوانان است تا از این طریق احساسات و رفتار را مدیریت کند.

 

وی افزود: وقتی حکم جهاد صادر می شود کسی نباید در خانه آرام بنشیند. در این جهاد باید با دلها و قلبها مواجه شد و نباید گذاشت کسی در برابر القائات دشمن فریب بخورد. جهاد تبیین برای مقابله با جنگ شناختی است. دشمن با به کار گیری عوامل مختلف می خواهد تحریف کند هر چیزی را که به اسلام ناب و نظام ولایی برمی گردد. این دایره بسیار وسیعی را شامل می شود. حتی در حوزه مبانی با ادبیات دینی تحریف انجام می دهد.

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس علوم شناختی، قضاوتها و تشخیص ها و در نهایت رفتارهای انسانها بر اساس تصویری است که از یک واقعیت دارند. دشمن می گوید ما باید تصویرها را به گونه ای بسازیم که نسل جوان نسبت به انقلاب احساس تنفر کند. انقلاب را عامل مشکلات معرفی می کنند و اینگونه تبیین می کنند که قبل از انقلاب مردم در اوج نعمت بودند. به جوان ۲۰ ساله امروزی که گذشته ایران را ندیده است، القا می کنند که قبل از انقلاب مردم در رفاه بودند و کاش انقلاب نمی شد. در اغتشاشات ۹۶ جوان ما فریاد می زد «رضاشاه روحت شاد» و این خروجی آن تصویرسازی است.

 

وی افزود: می گویند مشکلات ما ناشی از دشمن تراشی ما است و کم کم می گویند مشکل کشور رهبری است که اجازه مذاکره با آمریکا را نمی دهد. انسان هم تاثیرپذیر است. این که امروز سه طلبه جهادگر مورد هجوم یک جوان واقع می شود یک واقعیت تاریخی است و این ذهنیتی است که برای او شکل می گیرد. کسی که در سیستان و بلوچستان عامل شهادت شهید شوشتری شد با همین تصور این کار را انجام داد.

 

اصل جهاد تبیین در قرآن است

سردار جوانی تاکید کرد: بیش از ۱۷۰ آیه قرآن در ارتباط با تبیین است و تبیین در قرآن به عنوان رسالت اصلی پیامبر مبارزه با جهالت است. تبیین جهاد است، چون دشمن واقعیت را وارونه جلوه می دهد. اصل جهاد تبیین در قرآن است.

 

وی در ادامه گفت: نکته دیگری که وجود دارد این است که ما کمی در فعالیت ها عقب ماندگی داریم. امام در سال ۵۹ فرمودند ملتی که ۲۰ ملیون بسیجی دارد باید ۲۰ میلیون تفنگ به دست داشته باشد. اما در سال ۶۷ که آخرین پیام را به مناسبت تشکیل بسیج دادند پیش بینی کردند که دشمن دیگر نیروی نظامی نمی فرستد. امام فرمودند دشمن از این به بعد قلم به دست می فرستد. متاسفانه ما این موضوع را جدی نگرفتیم و اینجا مقداری عقب ماندگی داریم و باید جبران کنیم.

 

سردار جوانی خاطرنشان کرد: جهاد  تبیین فریضه قطعی و فوری است و مقدمات آن هم واجب است. مقدمه آن، این است که دشمن و ابزار و روش را باید بشناسیم. نیاز به اطلاعات تاریخی و همچنین رصد داریم. امروز جوانان باید در فضای مجازی فعال باشد

 

وی افزود: جهاد تبیین یعنی درست حرف زدن و حیله دشمن را درست فاش ساختن. البته مسئولان هم باید در این زمینه تکالیف خود را انجام دهند.

 

در برنامه های دولت همه باید کمک کنند

معاون سیاسی سپاه در بخش دیگری از سخنن خود با اشاره به موضوع اصلاح یارانه ها اشاره کرد و گفت: دولت به میدان آمده برای اصلاح ساختاری تا بسترهای تولید فساد و رانت خواری را از بین ببرد. این یک اقدام جهادی برای سوزاندن ریشه رانت است.

 

وی افزود: رهبری هم فرمودند در برنامه های دولت همه کمک کنند و دولت احتیاج به کمک دارد. این فرمان رهبری است که حکم می کند به پا خیزیم.

 

سردار جوانی خاطرنشان کرد: مکتب سلیمانی را رها نکنیم. شهید سلیمانی قسم جلاله یاد می کند که از مهمترین شئون عاقبت به خیری، نسبت ما با انقلاب و جمهوری اسلامی و رابطه دلی و حقیقی با سکاندار انقلاب است. اساس و پرچم و جلودار اینجاست.

 

وی تاکید کرد: بسیار اشتباه می کنند کسانی که احساس دلسوزی دارند و برابر ولایت موضع دارند. کسی که برابر آمریکا و اسرائیل ایستاده است رهبری است.

 

سردار جوانی در ادامه گفت: رهبری فرمودند دولت احتیاج دارد و همه قوا و دستگاه ها و آحاد مردم به دولت کمک کنند و یکی از ابعاد جهاد کمک به تبیین صحیح این فعالیت دولت است. دشمن نمی خواهند اصلاحات واقعی انجام شود. دشمن این را به شکل دیگری تحریف می کند و جهادگر تبیین آن را باید به دستی تبیین کند. چون دشمن روایت غلط مطرح می کند. دشمن می گوید نباید بگذاریم جامعه آرام باشد. چون در بستر جامعه اصلاحات اساسی انجام می شود.

 

وی تاکید کرد: همه باید جهاد تبیین داشته باشند. راهبرد مقابله با دشمن در جنگ شناختی، جهاد تبیین و بیان حرف به موقع است. هنر این است که بشناسیم. البته باید به درستی حرف زد و هر حرف زدنی جهاد تبیین نیست. این که چه حرفی بزنیم و چگونه حرف بزنیم بسیار مهم است. باید مراقب باشیم در مطالبه گری ها مخرج مشترک با دشمن پیدا نکنیم. باید دلها و ذهن ها را از اسارت دشمن رها کرد. با سعه صدر دلها را قانع کرد و ذهن ها را از اسارت دشمن خارج کرد.

 

امام (ره) را تحریف می کنند

سردار جوانی خاطرنشان کرد: امروزه به شدت امام (ره) را تحریف می کنند و می گویند اگر امام بود اجازه می داد با آمریکا مذاکره کنیم. جهادگر تبیین باید بداند چگونه امام واقعی را معرفی کند.

 

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در اصول و مبانی ذره ای از امام (ره) فاصله نگرفته اند. بر این مسیر صادق بوده اند که راه ما، راه امام است.

 

سردار جوانی در ادامه گفت: نگذاریم دشمن شبهه و تاریکی ایجاد کند. در هر موضوعی دشمن تحریف می کند. حتی دفاع مقدس را تحریف می کند. طوری بیان می کند که عامل جنگ ایران بود و صدام در مقام دفاع با ایران وارد جنگ شد. امام (ره) مقصر است و صدام در مقام دفاع وارد جنگ شده است. دشمن برای ایجاد تنفر در نسل جوان همه چیز را وارونه می کند و ما باید این هنر را داشته باشیم که به هنگام و به لحظه وارد شویم.

 

وی تاکید کرد: باید این نسل را به درستی بشناسیم. جهاد زبانی و جهاد تبیین کار بسیار دشواری است و این که هر کس وارد آن شود پاداش آن بیشتر است.. در جهاد تبیین گاه باید آبرو بدهیم و حوصله به خرج بدهیم و ملامت بکشیم. با دعوا و درگیر شدن ره به جایی نمی برد. میدان جهاد تبیین هم همه جا هست.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------