آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صدیقه وسمقی آزاد شد

صدیقه وسمقی آزاد شد. در پی تشدید بیماری صدیقه وسمقی که پیشتر منجر به نابینایی او شده بود ساعتی قبل با آزادی وی موافقت و او از زندان اوین…

نطق تند یک نماینده علیه دستگاه قضایی



اخبار,سیاسی,احمدبخشایش اردستانی،نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در بسیاری از علوم مانند نانو، هسته‌ای، هوافضا الگویی را به جامعه معرفی کردیم اما چرا هنوز در بحث اقتصاد الگوی قابل قبولی را معرفی نکردیم و چرا در شرایطی که خود صادرکننده محصولات نفتی هستیم شاهد افزایش قیمت بنزین هستیم در حالیکه قیمت جهانی این محصول متاثر از کاهش قیمت نفت در جهان کاهش یافته است؟

احمد بخشایش اردستانی طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: ما در ایران دو جریان فکری داریم یک جریان معتقد است برای حل معضلات اقتصادی و کاهش تورم باید اقتصاد ایران را در اقتصاد جهانی همگن کنیم و با جهانی‌سازی اقتصاد به عنوان یک پروسه پیش ببریم و جریان دوم نیز معتقد به تعامل است و به نظر می‌رسد گران کردن حامل‌های انرژی با هدف از بین بردن یارانه و سهمیه بنزین و تک نرخی نمودن آن را باید نوعی فشار بر مردم تعبیر نمود تا این فشار بر گروه‌هایی که مانع همگن سازی هستند وارد شود.

وی افزود: مجلس نیز در این موضوع مقصر است و مجلس نیز در گران شدن اداره کشور تاثیرگذار است. وقتی از بودجه 6000 و 12 میلیارد تومانی بخش فرهنگ بی‌حساب و کتاب و بدون هیچ نظارتی حدود 300 میلیارد تومان به بنیادهایی همچون بنیاد دعبل خزایی و بنیاد سعدی، حافظ و مولانا از جدول شماره 17 می‌دهیم که فقط حامی آنها نمایندگانی پرقدرت و پرنفوذ هستند اختصاص می‌دهیم، آیا مجلس مقصر نیست؟

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم انجام وظایف نظارتی از سوی مجلس گفت: مجلس در انجام نظارت مصلحت‌اندیشی می‌کند و رودربایستی می‌کند و با پدیده‌های ناصحیح برخورد نمی‌کند و اجازه می‌دهد کشور گران اداره شود و دولت هم‌ از این سیاست پیروی می‌کند و گرانی را بر مردم تحمیل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی از ما می‌پرسند در رژیم صهیونیستی مسئولی به دلیل دریافت رشوه محکوم می‌شود اما در ایران که مدعی پیروی از مولای عدل و عدالت هستیم از یک قضایا خبری نیست و معمولا در ایران به متخلفان مالی جایزه هم می‌دهند و آنها را سفیر می‌کنند تا آب از آسیاب بیفتد.

بخشایش ادامه داد: هنوز از استیضاح شهردار اصفهان به دلیل تخلفات مختلف چند روزی نگذشته است که به واسطه ارتباط جناحی و سیاسی به سمت شهرداری قم منصوب می‌شوند و آیا این کار دهن‌کجی به افکار عمومی نیست؟ و چرا در قوه قضاییه مشهور شده است که تا رشوه ندهی و پارتی نداشته باشی کار پیش نمی‌رود و چرا وقتی آیت‌الله شاهرودی در قوه قضاییه آمدند گفتند ویرانه تحویل گرفتم و وقتی آیت‌الله آملی آمدند گفتند خرابه تحویل گرفتم و چرا باید روسای دادگستری‌ها هشت سال در بالاترین سمت بمانند تا دچار اتهام و ناکارآمدی شوند؟

وی تصریح کرد: آب راکد هم می‌گندد پس چرا برخی از مدیران در مقام قضایی سال‌های جا خود می‌مانند و مگر نمی‌گویند امیر مومنان صبح هنگام به ابواسود حکم قضاوت داد و ظهر هنگام این حکم را لغو کرد پس چرا در کشور ما این اتفاق رخ نمی‌دهد؟ و علمای ما نیز مردم را از مرگ نمی‌ترسانند و از خطاهای خود برحذر نمی‌دارند و گورستان را با نام آرامستان تلطیف می‌کنند در حالیکه مرگ تنها حقیقتی است که مغرورین را به تواضع می‌کشاند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه، گفت: اردستان محروم و کویری مشکلات گسترده‌ای دارد و مردم می‌گویند اگر اصحاب کهف در اردستان به خواب می‌رفتند و 700 سال بعد بیدار می‌شدند مسیر را گم نمی‌کردند و تعجبی نداشتند چرا که این منطقه هیچ تغییری نمی‌کند و آسفالت‌های آن نیز مربوط به عهد دقیانوس است و این منطقه هیچ بویی از توسعه صنعتی نبرده است و به لحاظ رشد کشاورزی محروم است و از مسئولین می‌خواهم بیشتر و بیشتر به آن توجه کنند.

 

اخبار سیاسی - تابناک

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------