آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صدیقه وسمقی آزاد شد

صدیقه وسمقی آزاد شد. در پی تشدید بیماری صدیقه وسمقی که پیشتر منجر به نابینایی او شده بود ساعتی قبل با آزادی وی موافقت و او از زندان اوین…

وزیرکشور: مشکل کشور تولید و اشتغال است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,وزیرکشور

وزیرکشور گفت: مشکل کشور موضوعات اقتصادی، تولید و اشتغال است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای اداری لرستان، اظهار کرد: در سالیان سال به لطف خدا، با رهبری امام راحل و مقام رهبری مردم توفیق پیدا کردند سرنوشت خود را خود تعیین کنند و این کار مهمی است.

 

وی افزود: انتخابات در شرایط کاملاً قانونی و در سلامت کامل با همکاری همه مسئولان اجرایی برگزار شد و با وحدت و انسجام و البته سرعت و دقت بیشتر در پی عملیاتی شدن برنامه‌های دولت در بخش‌های مختلف به ویژه اشتغال، اقتصاد و تولید حرکت می‌کنیم.

 

وزیرکشور تصریح کرد: در منطقه شاهد بحران‌های متعدد سوریه، لبنان، یمن و عراق بودیم و دولت‌های منطقه وابستگی شان آشکارتر و حمایت شان از وهابیت، تکفیر و گروه‌های تند تروریستی مثل داعش، القاعده و طالبان روشن بود و ایران تنها کشوری بود که حامی مردم، ملت‌ها و مبارزه اصلی با تروریست بود.

 

رحمانی فضلی اضافه کرد: جلوه های دموکراسی در انتخابات ایران یک بار دیگر تجلی یافت، رئیس جمهور آمریکا به عربستان رفت و کشورهایی که حامی تروریسم هستند و بویی از دموکراسی نبردند را مورد تفقد و حمایت قرار دادند و به ایران حمله می‌کردند.

 

وی بیان کرد: اولویت دولت در ۴ سال پیش رو تولید، اشتغال، وحدت و همدلی در کشور خواهد بود و در عرصه سیاست داخلی باید روی وحدت و همدلی تاکید داشته باشیم تا انسجام ملی موجب شود اقتدار ملی ما افزایش یابد.

 

وزیرکشور خاطرنشان کرد: باید با رشد تولید، ایجاد اشتغال و تامین منابع لازم بتوانیم پایه‌های قدرت ملی را در حوزه اقتصاد محکم کنیم.

 

رحمانی فضل افزود: فعلا موضوع کشور ما اقتصاد، تولید و اشتغال است و باید تلاش کنیم این مقوله و موضع به عنوان اولویت یک دولت و کشور در دستور کار باشد.

 

وی اظهار کرد: سالانه یک‌میلیون و 350 هزار نفر وارد بازار کار می‌شوند و رشد جمعیت بسیار بالا به سن کار رسیده و اگر بخواهیم به این میزان سالانه شغل ایجاد کنیم فقط برای آن‌هایی که امسال به بازار کار می‌رسند نسبت به آن‌هایی که وارد بازار کار می‌شوند و انباشتگی‌های  قبلی کمبود شغل داریم بنابراین با روش‌های فعلی نمی‌توانیم این نیاز را پاسخ دهیم.

 

وزیرکشور تصریح کرد: نباید منتظر بودجه‌های دولتی ماند چراکه همه این بودجه‌ها را که به‌کل کشور تقسیم کنند نمی‌تواند رشد اقتصادی برای استان ایجاد کند بنابراین باید به سمت بخش خصوصی و سرمایه‌های مردم و بهره‌وری و صرفه‌جویی و جذب سرمایه‌های خارجی حرکت کنیم.

 

رحمانی فضلی گفت: پیشرفت علم و تکنولوژی با سرعت اتفاق می‌افتد لذا برای ایجاد شرایط مطلوب رقابتی باید با ایده‌های نو و جلب ظرفیت‌های متفاوت مردمی وارد عرصه‌های اقتصادی شد .

 

وی افزود: ما در برابر مردم، شهدا و رهبر متعهد و مسئول هستیم و باید به لباس علم و تجربه و تلاش و نکنولوژی مزین باشیم و پیش رویم.

 

وزیر کشور تصریح کرد: برای تقویت حوزه اقتصاد باید از ورود کالای خارجی جلوگیری کنیم و باید قیمت‌های تمام شده را پایین و کیفیت را افزایش دهیم.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------