دولت سرگردان و ناهماهنگ است/ رئیسی در انتخاب افراد دقت ندارد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
منصور آرامی نماینده بندرعباس می‌گوید: تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان اصلی دولت، اشکال و ایراداتی می‌بینند که مدام در حال جابجایی و تغییر افراد هستند. به باور من، دولت سرگردان است و هماهنگی‌های لازم در مجموعه‌های دولتی وجود ندارد.

منصور آرامی نماینده بندرعباس با انتقاد از رویه‌های دولت در حوزه اقتصاد، به رویداد۲۴ می‌گوید: بخش عمده مشکلات در حوزه اقتصادی است و بیشتر نگرانی مردم هم همین مشکلات اقتصادی و معیشتی است زیرا در این حدود دو سالی که دولت از عمرش را پشت سر گذاشته، جدیتی که باید در تحقق شعار‌های سال و توجه به حوزه اقتصادی می‌داشت، انجام نداده است. دولت در بخش تولید و سرمایه‌گذاری و در کنترل تورم و ایجاد اشتغال و تسهیل فضای کسب و کار، زحمت‌هایی کشیده شده و منکر این نیستیم، ولی باید این زحمات نتیجه می‌داد که به تبع آن، رضایت توده‌های مردم را می‌دیدیم.

 

او می‌گوید: مردم باید نتیجه کار‌های دولت را در ثبات و کاهش قیمت مرغ، تخم مرغ، گوشت، برنج و... ببینند. در بحث تولید مسکن قرار بر این بود که هر سال، یک میلیون واحد ساخته شود، ولی مدت زیادی در این حوزه کوتاهی شد که اگر کار درست پیش می‌رفت، می‌توانست در بحث کنترل تورم تاثیر زیادی داشته باشد.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس می‌گوید: در بحث هماهنگی بین دستگاه‌های اقتصادی نیز خیلی از این دستگاه‌ها می‌توانستند با هم هماهنگ‌تر باشند که این هماهنگی را خیلی ندیدیم. اگر دولت در این زمینه توجهش را بیشتر کند، قرارگاه اقتصادی می‌تواند با یکپارچه کردن تصمیمات، در حد قابل ملاحظه‌ای، وضع را به نفع مردم تغییر دهد.

 

آرامی می‌گوید: شما ببینید رییس سازمان برنامه و بودجه کشور باید بعد از گذشت ۱۸ ماه از عمر دولت تغییر پیدا کرد؟ خب اگر اشکال و ایراد اساسی بود، چرا همان ماه‌های اول این کار اتفاق نیفتاد؟ فقط ببینید که رییس جمهور و مشاورانش تاکنون چقدر افراد را در حوزه اقتصادی تغییر داده‌اند. تغییر در مدیریت مناطق آزاد، وزارت کار، وزارت صمت، سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی حکایت از این موضوع دارد. پس تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان اصلی دولت، اشکال و ایراداتی می‌بینند که مدام در حال جابجایی و تغییر افراد هستند. به باور من، دولت سرگردان است و هماهنگی‌های لازم در مجموعه‌های دولتی وجود ندارد. رئیس دولت در انتخاب افراد دقت نکرد زیرا باید هماهنگی بهتری به وجود می‌آورد که اگر این‌طور می‌شد، خیلی کمک‌کننده به حال و روز کشور بود.

 

وی می‌گوید: قبول دارم که یکسری مشکلات اقتصادی ریشه‌ای در کشور داریم که ناشی از تحریم‌ها و مشکلات گذشته است و این‌ها در روند امروز کشور، بی‌تاثیر نیستند، ولی باز هم حدود دو سال از عمر دولت گذشته و خروجی مفیدی نداشته‌ایم.

 

نماینده بندرعباس می‌گوید: امکان دارد در سال آخر مجلس، شاهد برخورد‌های جدی‌تری با دولت باشیم. البته ما در مورد وزارت صمت، هیچ مراعاتی نکردیم و کار را به وقتش انجام دادیم، یعنی نمی‌توانستیم وقتی هنوز یک ماه از کار دولت گذشته، روی به برخورد بیاوریم. از این‌رو اگر لازم باشد، مجلس روی به سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص خواهد آورد، بالاخره مجلس از طرف مردم حرف خودش را می‌زند و دنبال ایجاد رضایت حداکثری در جامعه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------