آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

پورمختار: متهمان امنیتی تا 20 روزحق دسترسی به وکیل را ندارند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سرپرست وزارت دفاع آمریکا جمعه با برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از منابع این وزارتخانه برای ساخت دیوار حائل در مرز مکزیک موافقت کرد.

به گزارش خانه ملت، محمدعلی پورمختار در تشریح دستور کار یکشنبه، 22 اردیبهشت کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح اصلاح تبصره ماده 48 قانون آئین دادرسی در نشست امروز با حضور مصدق، معاون حقوقی قوه قضائیه خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون سه دسته از متهمان امنیتی تا 20 روز در اختیار دستگاه قضائی قرار می گیرند و حق دسترسی به وکیل را ندارند.

 

وی در تشریح دسته اول از این گروه گفت: این دسته از متهمان به جرایمی که مجازات قانونی آنها به عنوان قصاص، حد یا محاربه باشد و در واقع این جرائم سازمان یافته هستند نه معمولی.

 

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، افزود: دسته دوم متهمان جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی و سوم جرائم اقتصادی از یک میلیارد تومان به بالا هستند.

 

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس دهم، ادامه داد: اگر فردی به جرایم مورد نظر متهم و با مستندات بازداشت شود تا 20 روز در اختیار قوه قضائیه قرار می گیرد و پس از گذشت این مدت می تواند وکیل بگیرد.

 

**تمامی وکلا می توانند وکالت متهمان را بر عهده بگیرند

وی یادآور شد: لازم به ذکر است که تمامی وکلا می توانند وکالت متهمان را بر عهده بگیرند و دیگر منحصر به وکیل خاص، انتخابی و معین از سوی قوه قضائیه نمی شود.

 

پورمختار افزود: البته در این رابطه استثنایی قائل شدیم که بر اساس آن اگر پرونده ها حاوی اسناد مهم یا طبقه بندی بالا باشد با تشخیص قاضی مربوطه امر وکالت و ملاقات وکیل با متهم زیر نظر قاضی انجام می شود در واقع این به معنای منع وکالت نیست بلکه ملاقات با موکل و متهم زیر نظر قاضی انجام می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------