آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

مرعشی: می‌خواهند روحانی را عصبانی کنند، این رویه خطرناکی است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
سخنگوی حزب کارگزاران گفت: ما در جامعه با بد اخلاقی‌هایی مواجه هستیم که احترام رییس جمهور، منتخب مردم و دومین مقام رسمی کشور حفظ نمی‌شود. این رویه‌ خطرناکی است. مادامی که کسی در کسوت ریاست جمهوری است، باید شئونات او حفظ و رعایت شود.

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به هجمه های اخیر به رئیس جمهور بعد از سخنرانی در یزد و تاکید بر مبارزه با فساد، به خبرآنلاین گفت: درمورد مباحثی که درباره سخنرانی رئیس جمهور در یزد مطرح می شود و حواشی که ایجاد شده دو نکته باید مدنظر قرار گیرد، از یک طرف عده‌ای نباید آقای رییس جمهور را عصبانی می‌کردند و از طرف دیگر وقتی رییس جمهور عصبانی می‌شود نباید کارها و حرف هایی که باید در جلسات خصوصی عنوان شوند را علنی کنند و تن و بدن مردم را بلرزانند. البته معترضین در آن اجتماع مردم نبودند. اما وقتی مردم می فهمند که در مملکت اختلاس های بزرگ انجام شده است بدنشان می لرزد.

 

روسای قوا زانو به زانوی هم نشسته و معضل فساد را حل کنند

 وی با بیان اینکه توقع این است  که سران قوا با هم مشکلات مملکت را حل کنند، خاطرنشان کرد: هم قوه قضاییه هم رییس جمهور نباید به هم حمله کنند. باید زانو به زانوی هم نشسته و چهارتا از مشکلات مملکت را با هم حل کنند. هم فساد دانه درشت ها  و هم فساد  دانه ریزها همه باید پیگیر شود. ما با هر نوع فساد مخالف هستیم. همه مفسدان را بازداشت کنند ما هیچ مشکلی با مبارزه با مفسدان نداریم. 

 

رئیس جمهور باید پول های ناشی از کشف فساد را به خزانه بازگرداند

 مرعشی با بیان آنکه رییس جمهور باید این پول‌ها را به خزانه مملکت بازگردانده و مملکت را با آن اداره کند، گفت: ما نمی دانیم چطور می خواهد این پول ها را بازگرداند، مربوط به تدبیر ایشان است. اگر این سخنرانی برنامه‌ای باشد که در نتیجه این پول ها به صندوق ارزی مملکت باز گردد خوب است. اگر پول ها باز نگردد و منجر به اختلافات بیشتر شود مناسب نیست. 

 

این عضو شاخص حزب کارگزاران تاکید کرد: سخنرانی کردن تنها یک  اقدام از اقداماتی است که رییس جمهور می تواند انجام دهد، یعنی حرف زدن با مردم یکی از برگه‌های رییس جمهور است که در وقت مقتضی و مناسب باید رو کند. آقای روحانی باید برنامه جامعی داشته باشد که یک برگ از این برنامه ها، سخن گفتن با مردم است. تا الان آقای روحانی سخنرانی های خوبی کرده‌اند، اما بعد از آن برنامه‌ای نداشته‌اند . ما از رییس جمهور می خواهیم این سخنان را به نتیجه برساند؛ یعنی پول های به یغما رفته را  به خزانه باز گرداند.

 

سخنگوی حزب کارگزارن با اشاره به ارزیابی موقعیت و متحوای سخنرانی رئیس جمهور، خاطر نشان کرد: در واقع سخنرانی و سکوت در جای خود خوب است و برنامه نداشتن و تدبیر نداشتن در امور بد. برای مقابله با فساد باید یک برنامه وجود داشته باشد. سال‌ها است که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شده و آقای رییس جمهور و معاون اول ایشان، قوه قضاییه و وزارت اطلاعات در آن حضور دارند. این ها باید با سرپنجه تدبیر کشور را اداره کرده و به این مفاسد رسیدگی کنند.

 

با دعوا نمی شود کشور را اداره کرد

 مرعشی تصریح کرد: با دعوا نمی شود کشور را اداره کرد. در همین راستا یکی از ابزارهای رییس جمهور حرف زدن با مردم است . مثلا آقای رییس جمهور بگویند که مردم حق انتخاب دارند و مشخصا این یک سخن خوب است. اگر این سخن خوب رییس جمهور را شورای نگهبان کمک نکند و  نپذیرد، اگر فضا باز نشود که به نتیجه نمی‌رسد. سخنرانی کافی نیست. همه ابزارها و راه ها به سخنرانی ختم نمی‌شود . 

 

قوه قضاییه از حیثیت رئیس جمهور دفاع کند

 وی ادامه داد: ما در جامعه با بد اخلاقی‌هایی مواجه هستیم که شئونات و احترام رییس جمهور، منتخب مردم و دومین مقام رسمی کشور حفظ نمی‌شود. این رویه‌ خطرناکی است. مادامی که کسی در کسوت ریاست جمهوری است، باید شئونات و احترام او حفظ و رعایت شود. 

 

این چهره اصلاح طلب گفت: من همه این حرکت‌های سازمان یافته‌ای که در یزد علیه اقای رییس جمهور و برای جسارت به ایشان شده را محکوم می کنم و امیدوارم که مقامات قضایی مسول و دادستان محل برخورد لازم را صورت دهند و از حیثیت رییس جمهور که حیثیت شخصی نبوده و حیثیت نظام است دفاع کنند . 

 

وی در پاسخ به این سوال که برخی مخالفان بگونه ای برخورد می کنند که گویی رئیس جمهور فقط باید چند جمله رسمی بیان کند و به عبارتی حق اظهار نظر در بسیاری از مسائل ندارد، گفت: سخنان رییس جمهور حق طبیعی ایشان بود، منتها رییس جمهور فقط نباید به حقوق خود فکر کند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------