آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

مهرعلیزاده: رئیسی و کسانی که چوب لای چرخ مذاکرات گذاشتند مقصر وضع موجود هستند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
محسن مهرعلیزاده گفت: ابراهیم رئیسی و کسانی که چوب لای چرخ مذاکرات و FATF گذاشتند خود متهم و مقصر وضع موجود هستند، در مناظرات آنها و دوستان پوششی ایشان را مجبور به پاسخگویی می‌کنم.

به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده در کلاب هاوس گفت: بعضی ها با آمدن من با صحنه انتخابات دردشان گرفته است. آقای رئیسی خود یکی از مقصران شرایط و مشکلات موجود کشور است، نه نامزدهایی که به دنبال تغییر شرایط هستند. کسانی مثل او که چوب لای چرخ مذاکرات هسته ای و FATF گذاشته‌اند، خودشان متهم هستند.

 

وی افزود: آقای رئیسی و کاندیداهای پوششی او باید پاسخگو باشند در مناظره باید بگویند چرا این مشکلات را برای کشور درست کرده اند، آقای رئیسی و کاندیداهای پوششی را مجبور به پاسخگویی می‌کنم.

 

مهرعلیزاده یادآور شد: وظیفه خود می‌دانم تا برای آرامش مردم فعالیت کنم و در پیگیری پاسخگویی قوه قضائیه درباره موضوعات آبان ٩٨ اغماض نخواهم کرد.

 

این نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه به عنوان هدیه به مردم، به دنبال تدریس زبان اقوام هستم، توضیح داد: اصل پانزدهم قانون اساسی و تدریس زبان اقوام را دنبال خواهم کرد.

 

وی ادامه داد: در جهت حفظ رکن چهارم دموکراسی یعنی در مورد مطبوعات باید اقدام کنیم. در مورد صداوسیما از طریق نظارت از مسیر شورای نظارت می توانیم با عزم و اراده عمل کنیم. در جریان اصلاحات عقیده بر این است که صداوسیما از ریل خارج شده است. با حضور مردم می توان صداوسیما را با مردم همراه و آن را تبدیل به صدای مردم کرد.

 

مهرعلیزاده درباره موضوع اقوام و رشد اقتصادی مناطق مختلف کشور بیان کرد: دچار یک بی سر و سامانی در بسته شدن بودجه هستیم. بودجه کشور مورد اعمال نظر نمایندگان مجلس قرار می گیرد. بودجه در مجلس دچار تغییرات ۵۰تا ۶۰ درصدی می شود و این باعث توسعه های نامتوازن می شود. در برنامه حکمرانی من، ایجاد نظم نوین در بودجه بندی مورد توجه است. می توانیم با دید کلان و دادن اختیارات به مدیران مناطق، حالت رشد نامتوازن را از بین برد.

 

معاون رییس جمهوری در دولت اصلاحات گفت: آبان ۹۸ حاصل یک اقدام غیرکارشناسانه و اجرای غیرمسئولانه تصمیمات بود. ماجرای آبان حاصل عدم تشخیص دقیق اولویت ها بود من یک کمیته حقیقت یاب برای دلجویی از خانواده قربانیان اتفاقات آبان ۹۸ تشکیل خواهم داد.

 

 یک زن را معاون اول خود می‌کنم

 

وی درباره استفاده زنان در کابینه خود اظهار کرد: سه نفر از بانوان را به عنوان معاون خود معرفی خواهم کرد.مایلم یک خانم را به عنوان معاون اول منصوب کنم.زنان نیم موثرتر جامعه هستند. بدیهی ترین حقوق زنان، مثل دیه برابر و حضور در ورزشگاه، را با تقدیم لایحه به مجلس،  پیگیری خواهم کرد.

 

مهرعلیزاده تاکید کرد: اصلاح‌گری و پیگیری منش اصلاح طلبی براساس سوابق بنده، در دوران ریاست جمهوری من، پررنگ خواهد بود.

 

وی در بخشی از اظهارات و پاسخ های خود گفت: کیش را من ساختم و مذاکره به زبان انگلیسی را بلدم. مذاکرات نیروگاه اتمی بوشهر را من انجام دادم. کیش را من از صفر ساختم تا به جایی که امروز هست رسیده است.

 

دوستان من، نامزد اصلاح‌طلب خود را تنها نخواهند گذاشت

 

وی در پاسخ به این پرسش که نهاد اجماع ساز شما را به عنوان کاندیدای خود معرفی نکرد، پس چگونه انتظار دارید امروز از شما حمایت کنند، گفت: توافق‌هایی از قبل شده بود که کسانی که به جبهه اصلاحات پیشنهاد نشوند، حضور یابند ولی در نهایت به یک قائده‌ای پایبند باشند. من و دیگر دوستان که آمدند به این قائده پایبند هستیم. که در انتها نظرسنجی شود و بعد از آن هر کدام که شانس بیشتری داشتند، بمانند. نامه‌ای به جبهه اصلاحات نوشتم و صحبت‌هایی هم شده است‌. گرچه فضای انتخابات سرد است ولی به آن معنا نیست که همدلی بین اصلاح‌طلبان وجود نداشته باشد. قطعا دوستان من هیچ وقت نامزد اصلاح‌طلب خود را در این مسیر تنها نخواهند گذاشت.

 

مهرعلیزاده گفت: قانون اساسی ظرفیت‌های خوبی دارد که اختیارات ریاست جمهوری را جاری کند و از وظایف خود دفاع کند. حتی به دو قوه دیگر هم نظم و انضباط هایی ببخشد. رئیس جمهور این اختیار را دارد که بر مبنای قانون اساسی تذکر دهد. اگر شجاعت لازم و شناخت دقیق از اختیارات رئیس جمهوری داشته باشیم، می‌تواند موازی کاری ها را به حداقل برساند. در این زمینه تجربه دارم.

 

این نامزد ریاست جمهوری یادآور شد: خود را نیروی اصلاح طلب می‌دانم. از ۲۵ سالگی که وارد اجرا شدم، با جمعی کار کردم که امروز بزرگان اصلاح‌طلب هستند. با بهزاد نبوی، دولت مرحوم هاشمی، دولت مهندس موسوی، به عنوان استاندار و معاون دولت اصلاحات و در نهایت به عنوان استاندار در دولت حسن روحانی کار کردم.

 

وی با بیان اینکه تمام هویت کاری، عقیدتی و اجرایی من اصلاح طلبانه است، اظهار کرد: من به مسیر اصلاحات افتخار می‌کنم. 

 

او در باره عملکرد خود در سازمان تربیت بدنی نسبت به زنان بیان کرد: وقتی در سازمان تربیت بدنی مسئولیت گرفتم، خانم طاهریان معاون امور بانوان رئیس سازمان بود، از او رقم بودجه آن بخش را پرسیدم، گفت ۸ میلیارد تومان. گفتم چقدر سهم بانوان است. گفت امسال ۸۰۰ میلیون تومان یعنی ۱۰ درصد کل بودجه سهم بانوان است. فدراسیون بانوان در کیوسک های یک متر در دو متری در نظر گرفته شده بود. تحت عناوینی چون انجمن سوارکاری زنان و غیره. من هر فدراسیون را مکلف کردم که یک نایب رئیس زن و یک نائب رئیس زن داشته باشد و از بودجه سازمان عادلانه در اختیار زنان قرار گیرد.

 

این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: این اقدام من باعث شد بعد از این کمتر از سه سال در دوحه خانم‌ها، بهترین مدال‌ها را دریافت کردند. در حالی که قبل از مسئولیت من فدراسیون‌ها کاملا مردانه بودند. 

 

وی عنوان کرد: در همه مسئولیت‌ها، بخش زیادی از انتصاب هایم از میان جوانان و در سنین ۲۵ تا ۳۵ ساله بودند که اکنون از مدیران مجرب کشور هستند. ۹۵ درصد اعضا و مسئولان ستاد من از جوانان هستند. من جوانترین فرماندار کشور را در اصفهان منصوب کردم و به این اقدام افتخار می کنم.

 

 اگر نیامده بودم پرچم اصلاحات بر زمین می‌ماند

 

مهرعلیزاده اظهار کرد: در پاسخ به این پرسش که شما دائم از جریان اصلاحات دفاع می کنید ولی نام شما در میان افراد معرفی شده جبهه اصلاحات نبود، چرا ثبت نام کردید، گفت: تشخیص جبهه اصلاحات قابل احترام است‌. البته چند مرتبه با بهزاد نبوی رئیس جبهه اصلاحات حتی یک روز قبل از معرفی ۱۴ نفر صحبت‌هایی داشتم. صحبت این بود هر اصلاح طلبی که می‌تواند ثبت نام کند که بعد از مسئله صلاحیت‌ها با رقیب رقابت کنند. من با مشورت جمعی از دوستان که با جبهه اصلاحات در ارتباط بودند ثبت نام کردم. اگر نیامده بودم، امروز پرچم اصلاحات بر زمین می‌ ماند. 

 

معاون رئیس جمهوری در دولت اصلاحات درباره توسعه سیاسی در دولت خود یادآور شد: همیشه اعتقاد به توسعه همه جانبه اعتقاد داشتم. توسعه سیاسی باید در کنار دیگر موارد پیش برود. کنش گری احزاب از ملزومات اولیه جمهوریت است‌.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------