آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

تاجرنیا: اصولگرایان میرسلیم را فدای قالیباف کردند/ سوابق به جا مانده از آقای قالیباف در «شهرداری تهران» و «ناجا» نقاط تاریک زیادی دارد



 تاجرنیا,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
تاجرنیا فعال سیاسی و نماینده مجلس ششم به دیده بان ایران گفت : بررسی دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که تلاش‌ها برای ایجاد یک حاکمیت یکدست سیاسی جواب داده است. اما از سوی دیگر شاهد هستیم که ناکارآمدی این جریان نیز مشخص شده و در چنین شرایطی بخش‌هایی از اصولگرایان یکدیگر بشدت نقد می‌کنند.

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، محمدباقرقالیباف از آن دست سیاستمدارانی است که نمی‌توان اثرگذاری وی در جریان سیاسی متبوع او را نادیده گرفت. حضور پر قدرت وی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی سال ۹۶ و انصراف پر حرف حدیثش در آخرین روز تبلیغات انتخاباتی سوالات زیادی را ایجاد کرد که؛ احتمالا محمدباقر قالیباف به همان میزان که در میان اصولگرایان مقبولیت دارد، منتقدانی نیز دارد که نمی‌خواهند چنین فردی به قدرت برسد.

 

نوع ادبیات محمدباقر قالیباف در قبال رقبای سیاسی و حتی منتقدان نیز امری قابل توجه است. مواجهه تند و تیز وی در مقابل حسن روحانی در دو مناظره انتخاباتی و همچنین انتقادات شدید او از برخی سوپر انقلابی‌ها در روزهای اخیر همگی حاکی از آن است که جنس سیاست‌ورزی قالیباف تفاوت بسیار زیادی با اصولگرایان سنتی دارد و به نظر می‌رسد که شکاف نگاه او با رقبای درون جریانی خود در آینده نزدیک حتی بیشتر نیز شود.

 

علی تاجرنیا به عنوان یک سیاستمدار اصلاح‌طلب و فردی که سابقه کار در پارلمان را نیز دارد با انتقاد از نوع ادبیات محمدباقر قالیباف می‌گوید؛ استفاده از برخی الفاظ تند در قبال مخالفان و منتقدان، آن از سوی فردی که در مقام ریاست مجلس شورای اسلامی قرار دارد، شایسته نیست.

 

او تأکید می‌کند؛ برخی از سیاستمداران هنگامیکه در تنگنا قرار می‌گیرند و ابهاماتی درباره عملکرد ایشان مطرح می‌شود، با حمله به دیگران سعی می‌کنند به نوعی فرار رو به جلو کنند.

 

بخشی از اصولگرایان در حال تخریب یکدیگر هستند 

علی تاجرنیا فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با سایت دیده‌بان ایران درباره انتقادات اخیر محمدباقر قالیباف از برخی فعال سیاسی به اصطلاح انقلابی، اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که برخی از اصولگرایان علاوه انتقاد از هم، اقدام به تخریب یکدیگر می‌کنند.

 

آیا شکاف ایدئولوژیک در جناح راست ایجاد شده است؟ 

وی گفت: به نظر می‌رسد علاوه بر ایجاد یک شکاف نسلی میان اصولگرایان، آنها دچار شکاف ایدئولوژیکی نیز شده‌اند.

 

این نماینده مجلس ششم با یادآوری تلاش‌های صورت به جهت یکدست کردن سیستم حکمرانی در سال‌های اخیر، ابراز داشت: بررسی دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که تلاش‌ها برای ایجاد یک حاکمیت یکدست سیاسی جواب داده است. اما از سوی دیگر شاهد هستیم که ناکارآمدی این جریان نیز مشخص شده و در چنین شرایطی بخش‌هایی از اصولگرایان یکدیگر بشدت نقد می‌کنند.

 

رفتار تند اصولگرایان در قبال هم بی سابقه است 

تاجرنیا تأکید کرد: نوع مواجهه اصولگرایان باهم و نقدهای تندی که به یکدیگر وارد می‌کنند آنقدر شدید است که حتی نمونه آن را نمی‌توان در رفتار اصلاح‌طلبان در قبال یکدیگر پیدا کرد.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: اصولگرایان در زمان دولت حسن روحانی مدعی بودند که وضعیت بد کشور هیچ ارتباطی با تحریم و فشارهای بین‌المللی ندارد و ریشه همه مشکلات در سوء مدیریت است، اما امروز شاهد هستیم که خود آنها (اصولگرایان) با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند و حتی در چنین وضعیتی یکدیگر را نیز تخریب می‌کنند.

 

قالیباف محصول یک انتخابات حداقلی است و نمی‌توان او را عصاره فضائل ملت دانست 

تاجرنیا در بخش دیگری از این گفت‌وگو با دیده بان ایران با نقد عملکرد محمدباقر قالیباف در ادوار مختلف، عنوان داشت: نباید فراموش کنیم که آقای قالیباف محصول غیر رقابتی‌ترین و در عین حال غیر مشارکتی‌ترین انتخابات در ادوار مختلف پارلمان است. علاوه بر او، وقتی که یک مجلس با درصد مشارکت پایین مردم در انتخابات شکل می‌گیرد، نمی‌توان اعضای آن را عصاره فضائل ملت دانست.

 

تاجرنیا اضافه کرد: سوابق به جا مانده از آقای قالیباف در «شهرداری تهران» و «ناجا» هنوز نقاط تاریک دارد. هنوز به پرونده‌های فساد زمان او در شهرداری تهران و همچنین برخی مشکلات پیش آمده در دوران فرماندهی ناجا رسیدگی نشده است.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با رفتارشناسی برخی سیاسیون، عنوان داشت: کسانی که بیش از در مظان اتهام و سوال هستند، سعی می‌کنند با ادبیات تهاجمی نسبت به دیگران؛ اقدام به فرار رو به جلو کنند.

 

تاجرنیا با نقد اظهارات اخیر قالیباف در قبال برخی از سیاسیون، اظهار داشت: الفاظی که آقای قالیباف در سخنرانی اخیر به کار بردند، در شأن مدیران رده بالا در جمهوری اسلامی نبود.

 

اصولگرایان گاهی از فساد یک چهره تأثیرگذار چشم‌پوشی می‌کنند 

این نماینده پیشین پارلمان در مواجهه با این پرسش که چرا مجلس اصولگرای کنونی در بحث «تخلفات شهرداری تهران»، از سیدمصطفی میرسلیم در مقابل محمدباقر قالیباف حمایت نکرد به دیده بان ایران گفت: یک تفکر در میان اصولگرایان وجود دارد که می‌گوید؛ افرادی که برای بقای حاکمیت یکدست موثرتر است باید حفظ شوند و حتی در این مسیر، موضوع فساد اهمیتی چندانی ندارد.

 

تاجرنیا در پایان گفت: امروز در میان اصولگرایان فردی همانند آقای قالیباف شخصیت موثرتری در مقابل آقای «میرسلیم» است و به همین جهت از او حمایت می‌کنند تا در آینده نیز بتوانند استفاده مورد نیاز از چنین فردی را ببرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------