آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

آشتیانی: دولت شجاعت نشان دهد و اصلاح ساختار اقتصادی را کلید بزند/ فقط ژست اقتصاد مقاومتی داشتیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,آشتیانی
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت شجاعت نشان دهد و اصلاح ساختار اقتصادی را کلید بزند تا بتوانیم اقتصادی پویا داشته باشیم. 

امیر واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره پیش‌بینی شرایط کشور در سال ۹۸ و اینکه دولت در سال گذشته چه عملکردی داشته است‌، گفت: سال گذشته از من پرسیدند که سال ۹۷ را چگونه ارزیابی می‌کنید، وضعیت اقتصادی کشور چگونه خواهد و آیا دولت به حل مسائل اقتصادی می‌تواند کمک کند یا خیر، پاسخی را که دادم خوب به خاطرم هست.

 

دولت رفتار خوبی با منتقدان ندارد

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان این که این دولت انتقادپذیر نیست و با منتقدان و نقادان برخورد خوبی ندارد،‌ عنوان کرد: هنگامی که دولت‌ها چنین خصیصه‌ای را داشته باشند مطمئنا روز به روز بر چالش‌هایش اضافه می‌شود و همین دست‌اندازها به جامعه تسری پیدا می‌کند.

 

وی یادآور شد: سال ۹۶ با استناد به این موضوع و رفتار دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سال آینده را چگونه پیش‌بینی می‌کنید، گفتم که سال ۹۷ سال خوبی را به لحاظ اقتصادی نخواهیم داشت.

 

آشتیانی تاکید کرد: هرچند همان موقع آروز کردم که این تحلیل من درست از آب درنیاید؛ اما متاسفانه شاهد اتفاقات  تلخی در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم بودیم. امروز هم دولت اگر بنا باشد با همین روریه ادامه دهد، سال ۹۸ بهتر از سال ۹۷ نخواهد بود .

 

دولت فکر می‌کند هر آنچه که درباره مسائل اقتصادی فکر می‌کند، درست است

وی با اشاره به اینکه دولت‌ها تصمیمات تیم اقتصادی‌شان را اجرایی می‌کنند،‌ گفت:‌ هر نقشه راهی را که تیم اقتصادی در اختیار دولت قرار دهد این تیم هم همان را دنبال می‌کند، آن هم بدون اینکه توجه کند چه  مسائل و مشکلاتی حادث شده است.

 

آشتیانی ادامه داد: به طور مثال همین چند روز اخیر مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای را در ارتباط با حقوق کارمندان تصویب کرد اما یکی از دولتی‌ها اعلام کرد که ما آن را اجرا نمی‌کنیم؛ رئیس مجلس هم تذکر داد قانون باید اجرا شود و ما وقعی به صحبت‌های دولتی‌ها نخواهیم داشت.

 

وی گفت: چرا باید اینگونه باشد، چرا دولت باید فکر کند هر آنچه که آنان با درباره مسائل اقتصادی فکر می‌کند، درست است.

 

هیچ مقام مسئولی حق ندارد وقتی نقدی صورت می‌گیرد با متلک و صحبت‌های ناشایست برخورد کند

 

این عضو جبهه یاران انقلاب اسلامی یادآور شد: امروز شاهد هستیم منتقدان از هر دو گروه سیاسی کشور و در عین حال جامعه دانشگاهی نسبت به عمکلردها و تصمیمات دولت نقد جدی دارند اما دولت وقعی به این مسائل نمی‌گذارد و از سوی دیگر منتقدان هم با الفاظ ناشایست رئیس‌جمهور، مشاوران و معاونان مواجه می‌شوند.

 

این عضو جبهه یاران انقلاب اسلامی یادآور شد: در کشوری که مجریانش اینگونه پاسخ منتقدان را می‌دهند شما اطمینان داشته باشید انتظار اصلاح یکسری از امور را نخواهیم داشت.

 

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس و رئیس‌ جمهور با رای مردم انتخاب می‌شوند آنان در حقیقت خدمت‌گذار و نوکران مردم هستند؛ حال  این مردم می‌توانند مردم کوچه بازار و یا نخبگان و اساتید دانشگاهی باشند، هیچ مقام مسئولی حق ندارد هنگامی که نقدی صورت می‌گیرد زبان توهین بگشاید و با متلک و صحبت‌های ناشایست برخورد کنند.

 

کارگزاران نظام خدمتگزار مردم هستند

واعظ آشتیانی گفت: کسانی که با رأی مردم انتخاب می‌شوند، نمی‌توانند ادعایی داشته باشند زیرا  کارگزارن نظام خدمتگزار و اجیر شده مردم هستند. اعتقادم بر این است که مردم انتخابشان را کردند این مسئولان حقوق‌شان را از بیت‌المال می‌گیرند  پس نمی‌توانند خودشان را ولی النعمت مردم بدانند.

 

وی تاکید کرد: مردم ولی‌نعمت هستند اما بعضا رفتارها را مشاهده می‌کنیم که عقبه خوبی برای ما نداشته است و بر آینده هم تاثیرگذار خواهد بود. اعتقادم بر این است که گروه‌های سیاسی فرقی ندارد اصولگرا باشد یا اصلاح‌طلب تلاششان این باشد که به دولت کمک کنند اما دولت علاقمند است از افرادی استفاده کند که برخی توانایی اجرایی در مسئولیت خودشان نداشته باشند.

 

دولت شجاعت نشان دهد و اصلاح ساختار اقتصادی را کلید بزند

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: تحلیلم این است که در سال ۹۷ دولت نتوانست از ثروت ملی کشور استفاده کند و اتفاقات اقتصادی باعث تضعیف ثروت و پول ملی شد.

 

وی درباره اینکه مسائل اقتصادی چه تاثیری می‌تواند بر مسائل سیاسی داشته باشد، بیان کرد: باید گفت متاسفانه این مسائل سیاسی به مسائل اقتصادی گره خورده است، اعتقادم بر این است که دولت با توجه به اینکه تا سال ۱۴۰۰ بر سر کار است و  فرصت دارد تغییر رویه‌ای را در نگاه سیاسی و در مسائل اقتصادی  داشته باشد و این شجاعت را از خود نشان دهد و اصلاح ساختار اقتصادی را کلید بزند.

 

فقط ژست اقتصاد مقاومتی داشتیم

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به فرمایشات مقام معظم درخصوص اقتصاد مقاومتی بیان کرد: مقام معظم رهبری قریب به ۴ الی ۵ سال است که بحث اقتصاد مقاومتی را  مطرح می‌کنند و بارها و بارها نکاتی را متذکر شدند اما فقط و فقط ژست اقتصاد مقاومتی را داشتیم و از عمل به این مهم خبری نبود و تا امروز هم گزارشی درباره اجرایی شدن آن منتشر نشده است.

 

محقق کردن اقتصاد مقاومتی جسارت و مدیریت جهادی می‌خواهد

وی تاکید کرد: اینکه یک تیتر و عنوانی درست کنیم و  فرماندهی برایش بگذاریم کفایت نمی‌کند؛ محقق کردن اقتصاد مقاومتی یک جسارت و مدیریت جهادی می‌خواهد. همان طور که مقام معظم رهبری در پیام‌شان گفتند و وقتی دولت این‌ها را محقق کند می‌توانیم بگوییم که می‌خواهد یک کار اساسی کند.

 

این عضو جبهه یاران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نمی‌دانم چه ابزاری، سازو کاری و عوامل بازدارنده‌ای از اینکه کشور به سمت اصلاح ساختار پیش برود جلوگیری می‌کند اما باید تلاش خود را برای این اصلاح ساختار به کار ببریم.

 

وی خاطرنشان کرد: هر چند مشخص است پشت این ممانعت‌ ها یک منافع کلان برای برخی از گروه‌ها و افراد وجود دارد اما با این وجود دولت باید این جسارت را به خرج دهد که ساختار اقتصادی را در وهله اول اصلاح و به طبع آن زمینه‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی را مهیا کند تا ما در دهه‌های بعد ظهور اقتصاد مقاومتی را شاهد باشیم.

 

بیانیه گام دوم مانیفست جمهوری اسلامی را مشخص کرد

آشتیانی درباره بیانیه گام دوم رهبری که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ابلاغ کردند و اینکه آیا می‌توانیم بگوییم یک نقشه راه برای تصحیح اصلاح ساختاری است و به نوعی ریل‌گذاری برای ادامه راه انقلاب است، بیان کرد: بله، همین‌طور  است و به جرأت می‌توانیم بگویم که مانیفست جمهوری اسلامی ایران در سال‌های پیش رو است.

 

وی تاکید کرد: باید سازو کار محقق کردنش را ما فراهم کنیم،‌ هنگامی که مقام معظم رهبری جهاد بزرگ برای ساخت ایران را مطرح می‌کنند این معنی و مفاهیم بزرگی دارد.

 

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به مفاد دیگر این بیانیه گفت: رهبری در بیانیه‌ای که به نوعی منشور ما در سال‌های آینده محسوب می‌شود بحث جوانان را مطرح کردند که این مهم باید سرلوحه بسیاری از ارگان‌ها و نهادها قرار گیرد، به هرحال جوانان آینده‌سازان کشور هستند و ما باید به این نکته توجه کنیم.

 

وی ادامه داد: در بخشی دیگر ایشان پایبندی به اصول انقلاب را به میان می‌آورند، اینکه انقلاب اسلامی ملت ایران باید قدرتمند  و در عین حال مهربان و با گذشت باشد تمامی این سخنان یک مانیفست است.

 

آشتیانی با بیان اینکه رهبری به مدیریت جهادی اشاره کرده‌اند، گفت: گام دوم انقلاب یک تحول بزرگ است، یعنی ما بعداز ۴۰ سال می‌خواهیم وارد یک گام دیگری شویم که قصدمان ساختن ایران با توجه به برخی ویژگی‌ها است.

 

 وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به مدیریت جهادی، ثبات و امنیت، پیشرفت علوم و فنون، سنگین کردن صفحه عدالت، افزایش چشمگیر معنویت در فضای جامعه اشاره کرده‌ اند که هر کدام می‌تواند ما را به سر منزل مقصود برساند.

 

این عضو جبهه یاران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نکته مهمی که می‌خواهم اشاره کنم بحث اقتصاد قوی است؛ مقام معظم رهبری فرمودند عامل مهم سلطه‌ناپذیری و نفوذ ناپذیری اقتصاد است که باید قوی شود. معتقدم پیام ایشان گام دوم مانیفست جمهوری اسلامی را مشخص کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------