آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

«قطع صادرات نفت» اعلام جنگ به ايران است



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , صادرات نفت
آمریکا از هر آنچه دارد برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده می‌کند و تصور این را دارد که می‌تواند با این اقدامات ایران را تسلیم خواسته‌های خود کند. یکی از این فشارها عدم تمدید معافیت نفتی ایران است.

 در همین ارتباط «آرمان» با پیروز مجتهدزاده تحلیلگر مسائل بین‌الملل و کارشناس مسائل ژئوپلتیک گفت‌وگو کرده که در ادامه می‌خوانید.

 

با توجه به سخنان روزهای اخیر مایک پمپئو وزیر امورخارجه و برایان هوک مبنی بر به صفر رساندن صادرات نفت ایران، مشخصا ایالات متحده آمریکا چه سناریوهای احتمالی را در خصوص نفت ایران دنبال می‌کند؟

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور و مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا بارها مدعی شده‌اند که صادرات نفت ایران را به صفر خواهند رساند و همچنین راه‌هایی را که برای به صفر رساندن نفت ایران دیده‌اند تشریح کرده‌اند. تمامی اقدامات تحریمی ایالات متحده علیه مردم ایران بوده و همچنین تمامی این اقدامات برخلاف مقررات بین‌المللی، منشور ملل متحد و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است. بهانه‌ها و اقدامات تحریمی آمریکایی‌ها به منظور مبارزه برنامه هسته‌ای ایران اعلام شده است.

 

این در حالی است که برنامه هسته‌ای ایران در برجامی که مقامات وقت آمریکا هم در انعقاد آن نقش داشتند، طی مذاکرات تهران با 1+5 و همچنین تحت نظارت سازمان بین‌المللی انرژی هسته‌ای که به‌صورت مرتب بازرسی و نظارت از مراکز صلح آمیز هسته‌ای ایران داشته‌اند، به نتیجه رسید.

 

سازمان بین‌المللی انرژی هسته‌ای بارها طی بازدیدهای مکرر از مراکز هسته‌ای ایران مهر تایید بر تاسیسات و برنامه هسته‌ای ایران زده است. بدین ترتیب بهانه‌های دونالد ترامپ علیه کشورمان بهانه‌های غیرقانونی و برخلاف اخلاق و عرف نظام بین‌الملل است. از سوی دیگر هیچ‌یک از تحریم‌های اعمالی ایالات متحده بر ضد تهران در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح نشده و مورد تایید قرار نگرفته، بنابراین غیرقانونی است. همچنین تحریم‌های اعمالی آمریکایی‌ها برخلاف ادعای ترامپ و وزیرخارجه‌اش تحریم‌های اعمالی آمریکایی‌ها سبب لطمات شدیدی به زندگی مردم ایران شده است. آمریکایی‌ها تا به امروز هر آنچه که بر خلاف عرف، قوانین و قواعد بین‌المللی و حتی انسانیت بوده انجام داده‌اند. مساله‌ای که امروز ترامپ مطرح می‌کند این است که اعلام داشته که می‌خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

 

ایالات متحده اعلام داشته عربستان سعودی و امارات متحده عربی دو کشور فرمانبردار بی‌چون و چرای آمریکا در منطقه حاضر هستند که کمبود نفت حاصل از تحریم ایران را در بازار جهانی تامین کنند. این اقدام، اقدامی سیاسی و اقتصادی خودسرانه، غیرقانونی و تبهکارانه است. به‌نظر می‌رسد به‌رغم سخنان و مواضعی که در داخل کشور در خصوص تنگه هرمز مطرح می‌شود، باید به خاطر داشت که این موضوع می‌تواند به افزایش تنش‌ها منجر شود. همچنین چنین مواضعی منافع حیاتی کشورمان را تامین نمی‌کند.

 

تهران در برابر اقدامات یک‌جانبه و فراقانونی ایالات متحده آمریکا مبنی بر به صفر رساندن صادرات نفت مردم ایران چه اقدامات احتمالی را می‌تواند انجام دهد؟

وزارت امورخارجه کشورمان می‌بایستی طی یادداشتی خطاب به شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدام یک‌جانبه ایالات متحده آمریکا در پایان دادن به صادرات نفت ایران را نه تنها اقدامی جنگ‌طلبانه علیه مردم ایران بلکه اقدامی علیه صلح و امنیت جهانی اعلام دارد. همانگونه که همه دنیا به خوبی می‌دانند حیات اقتصاد ایران به شکل مستقیم به صادرات نفت وابسته است. اقدام یک‌جانبه آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفت ایران به معنای متوقف کردن حیات اقتصاد ایران بوده و این اقدام اعلام جنگ سردمداران کاخ سفید به مردم ایران است.

 

تهران باید در یادداشتش متذکر شود که ایران ناچار خواهد بود در دفاع از حیات اقتصادی‌اش دست به اقدامات لازم قانونی و برحقش بزند و هر پایانه‌ای که در خلیج فارس بخواهد نفتی را جایگزین نفت ایران، به بازار جهانی نفت عرضه کند، تهران حق عکس‌العمل و دفاع مشروع از منافعش را خواهد داشت. این اقدام تهران، اقدامی قانونی است. بنابراین ایران حق دارد برای حفظ منافعش دست بر هر اقدام ممکن و لازم بزند. اگر کشوری بخواهد حیات اقتصادی کشورمان را متوقف کند طبیعتا به کشورمان اعلام جنگ داشته است. زمانی که کشوری به کشور دیگری اعلام جنگ کند طبیعتا به آن کشور حق می‌دهد که از خودش دفاع کند.

 

در سال 1996 کاسپر واینبرگر وزیر دفاع دولت ریگان کتابی تحت عنوان جنگ آینده منتشر کرد. یکی از سناریوهای آن کتاب در مورد درگیری احتمالی میان ایران و عربستان بر سرمساله نفت است، آیا واشنگتن در پی عملیاتی کردن چنین سناریویی نسبت به ایران است؟

درشرایط کنونی وضعیت دشمنی‌های علنی دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به هیچ‌عنوان با شرایط هیچ‌یک از روسای جمهور پیشین آمریکا را نمی‌توان مقایسه کرد. چون هیچ‌یک از روسای جمهور پیشین ایالات متحده با مردم ایران اعلام جنگ نکرده بودند. دونالد ترامپ صراحتا و به‌صورت مکرر و علنی با تفاخر اعلام داشته قصد دارد صادرات نفتی را که با زندگی مردم ایران وابستگی مستقیم دارد به صفر برساند. به‌نظر نمی‌رسد آمریکایی‌ها مشخصا همان سناریو را دنبال کنند. ترامپ مدعی شده است که عربستان و امارات کمبود نفت حاصل تحریم ایران در بازار جهانی نفت را تامین خواهند کرد، این دو کشور سخنان ترامپ را تایید کرده‌اند. در اعلام جنگ ترامپ و وزیرخارجه صهیونیستی‌اش به مردم ایران عربستان و امارات شریک هستند.

 

بنابراین دولت ایران (ونه هیچ‌یک از نهادهای نظامی و غیرنظامی) موظف است به سازمان ملل متحد چنین هشداری را دهد و با دادن چنین هشداری از سوی تهران مجوز قانونی برای دفاع از مناع حیاتی‌اش را خواهد داشت. اگر ایران به این نتیجه رسید که نفتی جایگزین نفت ایران در حال صدور است اخطار قانونی داده و ظرف 24 ساعت در صورت عدم توجه به اخطار، ایران به منظور دفاع از منافع و امنیت ملی مردم حق دفاع قانونی و مشروع را بر اساس تمامی تعهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی دارد. ایران باید مطالعات دقیقی انجام داده و بر اساس مقررات بین‌المللی عمل کند. اقدام دولت ترامپ برای قطع حیات اقتصادی ایران اقدامی خصمانه و اعلام جنگ به مردم ایران است. در شرایط کنونی وضعیت دشمنی‌های علنی دولت ترامپ در ایالات متحده با مردم ایران به هیچ‌عنوان نباید با دولت‌های قبلی مقایسه شود.

 

ترامپ صراحتا اعلام داشته که صادرات نفت ملتی را که زندگی‌اش تماما به صادرات نفت وابسته است می‌خواهد به صادرات نفت خاتمه دهد که این مساله به معنای اعلام جنگ است. با این مساله می‌بایستی به‌صورت کارشناسی در سطوح مختلف برخورد کرد. دولت ترامپ با افتخار اعلام داشته که می‌خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند. پمپئو که فقط خواسته‌های نتانیاهو را دنبال می‌کند بارها رسما اعلام کرده که ما می‌خواهیم ملت ایران را به گرسنگی بکشانیم تا در نتیجه مردم ایران به خیابان‌ها ریخته و اصطلاحا شورش‌های خیابانی صورت گیرد.

 

ایالات متحده آمریکا با خارج کردن نام گروهک منافقین از لیست گروه‌های تروریستی و در مقابل وارد کردن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی چه اهداف احتمالی را دنبال می‌کند؟

در حال حاضر کشور با یک شرایط غیرعادی مواجه است. ما با یک توطئه ننگین برای ضربه زدن به ملت ایران مواجه هستیم و ایالات متحده آمریکا برای عملیاتی کردن این توطئه ننگین، سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی نه سازمان ملل متحد بلکه ایالات متحده قرار داده‌اند. سپاه پاسداران یک سازمان رسمی نظامی و دفاعی و جزوی از حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است اما در مقابل سازمان تروریستی بین‌المللی منافقین (مجاهدین خلق) را از لیست گروه‌های تروریستی تحت تعقیب ایالات متحده خارج کرده‌اند. باید پرسید آقای ترامپ؛ آیا جمهوری اسلامی تروریست پرور بوده یا ایالات متحده آمریکا؟ متاسفانه کنگره و سنای ایالات متحده مصوبه‌ای را تصویب می‌کنند که بر مبنای آن دولت آمریکا موظف بوده سلاح و تجهیزات جنگی به دولت سعودی که به‌صورت هر روزه هزاران زن و کودک بی‌گناه و غیرنظامی را در یمن قتل عام می‌کنند متوقف کند.

 

اینجانب به‌عنوان یک ایرانی امضا‌کننده اعلامیه جهانی حقوق بشر دوستانه در دفاع از غیرنظامیان در جنگ به‌طور اخص زنان و کودکان وظیفه خود دانسته که وضعیت اسفبار جنایات عربستان را در یمن محکوم کنم. بر اساس گزارشات مراکز مطالعاتی، نهادها و سازمان‌های حقوق بشری ایالات متحده آمریکا و بریتانیا، لندن و واشنگتن در جنگ جنایتکارانه سعودی-اماراتی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن شریک هستند. کنگره آمریکا طی مصوبه‌ای به دولت آمریکا اعلام می‌دارد که واشنگتن باید از فروش تجهیزات نظامی و تسلیحات نظامی به عربستان سعودی خودداری کرده و ترامپ رسما مصوبه کنگره را به سخره گرفته و آن را به کناری می‌اندازد و اعلام می‌دارد که ما به فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به ریاض ادامه خواهیم داد. به صراحت اعلام می‌کنم که ترامپ نه تنها یک تروریست اقتصادی بلکه یک تروریست سیاسی است.

 

به‌گونه‌ای که حتی مصوبه کنگره و در واقع رأی مردم آمریکا را به دور می‌اندازد. آیا با این اقدام رسما خود آمریکا تروریست پرور نیست؟ رئیس‌جمهور ایالات متحده نه تنها با به سخره گرفتن مصوبه کنگره در عدم ادامه کمک به قتل و عام مردم یمن، به مردم آمریکا دهن‌کجی کرده بلکه ایشان افکار عمومی دنیا و آبروی آمریکا را در سطح جهانی به بازی گرفته است. این پرسش را باید به صراحت مطرح کرد که آقای ترامپ شما چه چیزی را به ملت ایران می‌خواهید ثابت کنید؟ این سوال را به صراحت مطرح می‌کنم که قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی و در مقابل خارج کردن نام سازمان مجاهدین خلق (منافقین) گروهک تروریستی بین‌المللی معنی این رفتار از سوی ایالات متحده آمریکا چیست؟ معنی این رفتار همان است که جان بولتون مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا صراحتا اعلام کرد که ما سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را به‌عنوان آلترناتیو جمهوری اسلامی در نظر داریم. بنابراین تمامی اقدامات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا و وزیر خارجه صهیونیستی‌اش مایک پمپئو در راستای تامین منافع و خواسته‌های نتانیاهو و صهیونیسم بین‌المللی برای متوقف کردن منافع حیاتی اقتصادی مردم ایران است. متاسفانه پمپئو وزیر خارجه صهیونیست ایالات متحده منافع بنیامین نتانیاهو را دنبال می‌کند.

 

آیا آمریکایی‌ها در پی درگیر کردن و ایجاد یک جنگ احتمالی میان تهران-ریاض هستند؟

ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی از مدت‌ها پیش چنین سناریویی را دنبال می‌کرده‌اند. ایران طی ماه‌های اخیر خویشتن‌داری زیادی از خود نشان داده اما طرف آمریکایی به‌دنبال درگیر کردن تهران با ریاض است. همگان باید بدانند که ایران کشور جنگ‌طلبی نیست. ما براساس تمامی مقررات و کنوانسیون‌های بین‌المللی حق دفاع و عکس‌العمل متقابل را برای دفاع از منافع و تمامیت ارضی کشورمان را مشروع می‌دانیم.

 

اگر عربستان سعودی بخواهد نفتی را جایگزین نفت ایران به بازار انرژی دنیا صادر کند و بدین وسیله حیات اقتصادی کشورمان متوقف شود ما وظیفه داریم از منافع حیاتی کشورمان دفاع کرده و آن سکوها و یا نفتکش‌ها را مورد هدف قرار دهیم. همه ما می‌دانیم که ایالات متحده آمریکا به‌دنبال درگیر کردن تهران با ریاض است اما سوال اینجاست که ما چه باید بکنیم؟ همچنین باید بدانیم که شانتاژها و تروریست‌پروری‌های ایالات متحده آمریکا چگونه باید متوقف شود.

 

طی یک سال اخیر آمریکایی‌ها سناریوی مذاکره و شروط 12گانه را مطرح کرده‌اند. آیا واشنگتن به‌صورت واقعی به‌دنبال مذاکره با تهران است؟

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ١٢شرط برای مذاکره گذاشته است بدون آنکه مشخص کند که آیا کسی در تهران حاضر به پذیرش چنین پیش شرط‌هایی برای انجام مذاکره است یا خیر؟ با صراحت می‌گویم که پیش شرط‌هایی که پمپئو برای انجام مذاکره با تهران مطرح کرده است اگر چنین پیش شرط‌هایی برای مذاکره با کره شمالی می‌گذاشت آیا پیونگ‌یانگ حاضر به پذیرش انجام چنین مدل مذاکره‌ای با طرف آمریکایی می‌شد؟ پیش شرط‌های ١٢گانه پمپئو برای انجام مذاکره با تهران به معنای تسلیم مطلق و بدون جنگ است. به‌عنوان نمونه در یکی از بندهای ١٢گانه اشاره شده ایران می‌بایست برنامه دفاعی موشکی‌اش را متوقف کند ولی چون می‌دانند این خواسته برخلاف تمامی اصول و قواعد بین‌المللی است، بهانه و اتهامی را به آن متصل کرده و اعلام می‌دارند ایران می‌بایستی تمامی فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای‌اش را متوقف کند.

 

ایران بر مبنای توافق برجام برنامه هسته‌ای‌اش را متوقف کرده است. سوال اینجاست چرا ایالات متحده آمریکا برنامه دفاعی را به فعالیت هسته‌ای متصل می‌کند؟ پاسخ روشن است؛ به این دلیل که واشنگتن در پی فریب افکار عمومی جهان است. حقیقت این است که فعالیت‌های دفاع موشکی به هیچ‌عنوان ارتباطی با برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران ندارند.

 

این دو برنامه کاملا مجزا از یکدیگر هستند. این پرسش را باید به صراحت مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا پاسخ دهد که آیا ایشان نمی‌داند که صلح و امنیت در هر منطقه‌ای وابستگی مستقیم با توازن نظامی در آن منطقه دارد؟ برنامه دفاع موشکی ایران با برنامه موشکی عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در یک توازن و ارتباط معناداری قرار دارد. این توازن باعث تضمین صلح و امنیت در سطح منطقه می‌شود. ایالات متحده چگونه می‌خواهد در منطقه‌ای صلح و امنیت تضمین شود اما وضعیت توازن امنیت مثلث ایران، عربستان و رژیم صهیونیستی با حذف برنامه دفاع موشکی ایران از آن تضمین شود؟ پمپئو با توجه به ملزومات ژئواستراتژیک منطقه نمی‌تواند از تهران بخواهد با حذف برنامه دفاعی‌اش و وجود رقبای سرسخت و خطرناکی همچون رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی توازن و نظم امنیتی منطقه برهم خواهد خورد و امنیت و صلح در منطقه با خطر جدی مواجه خواهد گشت. این سخن همانند آن است که ایالات متحده آمریکا از عربستان سعودی بخواهد توازن استراتژیک با ایران و رژیم صهیونیستی را از بین ببرد. سوال اینجاست که آیا هیچ‌منطقی در جهان می‌تواند چنین مساله‌ای را بپذیرد؟ شروط ١٢گانه مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا شرط محال است.

 

عربستان سعودی بر اساس اصول دموکراسی‌های غربی یکی از غیردموکراتیک‌ترین کشورهای منطقه است چرا تا این میزان مورد حمایت ایالات متحده قرار دارد و همچنین آیا این امکان وجود دارد که پس از دوشیدن این گاو شیرده منطقه در سناریوی رژیم چنچ آمریکایی‌ها قرار گیرد؟

متاسفانه عربستان سعودی یک مزدور موظف ایالات متحده آمریکا در منطقه خاورمیانه است. همچنین از سوی دیگر نه تنها عربستان سعودی بلکه رژیم صهیونیستی نیز یکی دیگر از رژیم‌های غیردموکراتیک در منطقه خاورمیانه است، به‌ این دلیل که نیمی از شهروندانش حق رأی ندارند! شایان ذکر است که امارات متحده عربی نیز مزدور عربستان سعودی در منطقه است. عربستان سعودی و امارات متحده عربی متشکل از چند قبیله خودمختار بوده و فرمانبرداران بی‌چون و چرای ایالات متحده آمریکا در منطقه خاورمیانه هستند.

 

به‌نظر نمی‌رسد ایالات متحده آمریکا به‌دنبال تامین منافع عربستان و امارات باشد. در دهه ١٩٧٠ زمانی که مبارزات اوپک علیه کمپانی‌های بزرگ نفتی دنیا آغاز شد نفت همه کشورهای عضو اوپک از جمله عربستان سعودی ملی شد، اما عربستان خواهان ملی شدن نفت کشورش نشده و خارج شدن از قید استعماری و استثماری ایالات متحده آمریکا را نپذیرفت. عربستان نمی‌توانست که بخواهد نفتش ملی شود چون آرامکو متعلق به سعودی‌ها نیست. همچنین عربستان سعودی نه تنها که یک ملت نبوده بلکه استقلال سیاسی لازم را نسبت به ایالات متحده آمریکا ندارد. بنابراین هر چه ایالات متحده بخواهد عربستان و امارات انجام می‌دهند.

 

متاسفانه این کشورها استقلال ملی ندارند. اگر هر یک از این کشور‌ها بخواهند منافع حیاتی کشورمان را به خطر بیندازند مطابق تمامی مقررات و کنوانسیون‌های بین‌المللی و همچنین تعلیمات تمامی ادیان الهی حق دفاع متقابل از منافع حیاتی مردم کشورمان را برای خود محفوظ می‌دانیم. نتانیاهو ترامپ را وادار کرد که از توافق هسته‌ای برجام با ایران خارج شود. دولت دونالد ترامپ دست به اقدامی غیرقانونی در خروج از برجام زد و از توافقی که دولت قبلی ایالات متحده لحظه‌به‌لحظه و گام‌به‌گام چانه‌زنی کرد و آن را به سرانجام رساند در یک اقدام خصمانه و شرم‌آور بر خلاف تمامی اصول و قواعد بین‌المللی خارج شد. ما وظیفه داریم که در درجه اول از حیاتمان دفاع کرده و پس از آن در جنگ تبلیغاتی عظیمی که علیه کشورمان به راه‌ انداخته‌اند از مواضع برحقمان دفاع کنیم.

 

دولت ایالات متحده از میان سناریوهای مطرح شده کدام سناریو را به‌طور مشخص در قبال ایران دنبال می‌کند؟

برای پاسخ به این سوال متوسل به حدس و گمان نمی‌شوم، مایک پمپئو صراحتا اعلام کرد که ما می‌خواهیم با تحریم‌های فلج‌کننده ملت ایران را به گرسنگی بکشانیم. آمریکایی‌ها درپی آن هستند که با فشار اقتصادی به مردم ایران، مردم را به خیابان‌ها بکشانند اما مردم کشورمان به این دسیسه‌ها آگاه هستند. برخی از کارشناسان بر این نظر هستند که با این فشارهای اقتصادی در پی آن هستند که جمهوری اسلامی ایران را به پای میز مذاکره بکشانند اما کدام مذاکره؟ پیش کشیدن بحث مذاکره از سوی طرف آمریکایی بسیار مسخره است. مذاکرات هر دو کشور براساس مقررات بین‌المللی می‌بایستی در شرایط متوازن صورت گیرد. سردمداران کاخ سفید صراحتا اعلام کرده‌اند که ما در صورت پذیرش شروط ١٢گانه با ایران مذاکره خواهیم کرد.

 

حتی ترامپ یکبار در نهایت ناآگاهی و بی‌خردی اعلام داشت که من نمی‌خواهم با دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور بلکه می‌خواهم با رهبری ایران مذاکره کنم. این بدان معناست که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا کشوری را که دشمن قلمداد می‌کند حتی اطلاعات اولیه در مورد آن ندارد. همچنین پمپئو صراحتا اعلام داشته که منظور ما از تحریم‌های فلج‌کننده و به گرسنگی کشاندن ملت ایران، پذیرش شروط ١٢گانه از سوی تهران و مذاکره است. پذیرش شروط ١٢گانه پمپئو به معنای تسلیم بدون قید و شرط است، بنابراین دیگر مذاکره برای چیست؟

 

آمریکایی‌ها مشخصا چه منافعی را در پی فشار به تهران دنبال کرده و آنها به‌دنبال چه نوع ایرانی هستند؟

آمریکایی‌ها در تخیلاتشان به‌دنبال یک مستعمره در ایران هستند. آمریکایی‌ها در ایران به‌دنبال حکومتی بی‌اختیار در منطقه همانند عربستان سعودی و امارات هستند. آمریکایی‌ها از ایران مستعمره‌ای می‌خواهند که ظاهرا مستقل است. آنها درپی حمایت از گروه‌هایی هستند که قصد تجزیه ایران را دارند. اما همانگونه که کشورهای منطقه و مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی دنیا اعلام کرده‌اند اگر دست به ترکیب جغرافیای ایران زده شود تمام منطقه دچار آشوب خواهد شد. به‌نظر می‌رسدتا حدودی از عقلانیت برخوردار هستند که به‌دنبال تجزیه ایران نباشند. سردمداران کاخ سفید افراد با شعوری نیستند. ایده‌آل‌ترین حکومت مورد نظر آنها حکومت قبل از انقلاب در ایران بود. متاسفانه در میان سردمداران کاخ سفید عقل و شعور علمی مشاهده نمی‌شود. آنچه که ما از سردمداران کاخ سفید می‌بینیم اطاعت بی‌چون و چرا از نتانیاهو است. آنها به هیچ‌عنوان ایرانی را که تبدیل به یک قدرت مستقل و بزرگ منطقه‌ای شود را نمی‌خواهند.

 

آنها ایرانی ضعیف شده و گوش به فرمان می خواهند. آمریکایی‌ها با دستگاه‌های تبلیغاتی زهرآگین‌شان بسیاری از جوانان نخبه و کارآمد ایران عزیزمان را در داخل و خارج از کشور فریب داده و می‌گویند به‌دنبال دموکراسی در ایران هستیم. باید از آمریکایی‌ها پرسید این دموکراسی که در ایران دنبال می‌کنید چه نوع دموکراسی است؟ اگر شما دنبال دموکراسی در ایران هستید پس چرا به‌دنبال به گرسنگی کشاندن دمو (مردم) در ایران هستید؟ مایک پمپئو وزیر خارجه صهیونیستی ایالات متحده آمریکا که خواسته‌های نتانیاهو را دنبال می‌کند بارها اعلام داشته که ما می‌خواهیم ملت ایران را به گرسنگی بکشانیم.

 

آرمان /مرتضی رفیعی 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------