آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

نماینده مجلس: در اجرای برخی از اصول قانون اساسی کوتاهی شده است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,نماینده مجلس
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اصول قانون اساسی که در سال ۱۳۵۸ تدوین شد نسخه کاملی می باشد اما اجرای برخی از اصول آن با کوتاهی‌هایی مواجه شده است. 

محمود صادقی شامگاه سه شنبه در مراسم یادمان چهل و دومین سالگرد درگذشت دکتر علی شریعتی در جمع مردم شهرستان سبزوار افزود: هنوز پس از گذشت چند دهه از انقلاب اسلامی اجرای برخی از اصول قانون اساسی با مشکلاتی رو بروست و حتی برخی از برداشت‌ها خلاف تفاسیر قرآن است. به عنوان مثال اصول ۱۲، ۱۳ و ۱۴ قانون اساسی که بر اساس روایات قرآنی وضع شده و در آن به فعالیت‌های قانونی و دینی دیگر مذاهب اسلامی و حتی اقلیت‌های دینی اشاره شده به درستی عمل نمی‌شود و نیاز داریم که بر اساس نگاه قرآنی به آنها عمل کنیم.

 

وی ادامه داد: البته اکنون پیگیر آن هستیم که با تفاسیر اینگونه قوانین اساسی آنها را با ارائه طرح‌های قانونی همانند دیگر اصول وارد قوانین عادی کشور کنیم.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: احقاق این گونه قوانین ادامه مسیر مکتب دکتر شریعتی است زیرا وی بر این معتقد بود که در مسیر تکامل جامعه نباید حالتی ثابت به قوانین نگاهی متفاوت داشت. همچنین منع تبعیض نژادی و برابری زن و مرد از مواردی بود که شریعتی برای تحقق جهت گیری عدالت اجتماعی برآنها تاکید فراوانی داشت.

 

وی به نقش مرحوم شریعتی در شکل گیری انقلاب اسلامی نیز اشاره و بیان کرد: این شخصیت بزرگ ایرانی هرچند عمر کوتاهی داشت اما با این وجود نقش بی بدیلی در پیگیری نهضت ایرانی داشت که در نهایت نهضت به شکل گیری انقلاب اسلامی ختم شد. شریعتی اسلام شناس بزرگی بود که منظومه فکری متفاوتی داشت و شاید اگر تا پس از شکل گیری انقلاب اسلامی می‌زیست با حضور وی برخی از کسری‌ها و کاستی‌ها موجود کم و یا مرتفع می‌شد. از این رو نیاز داریم مسیری را که شریعتی برگزیده رو به تکامل ببریم زیرا اعتقاد داریم وی تنها متعلق به زمان گذشته نبوده است.

 

علی شریعتی آذر ۱۳۱۲ در روستایی در اطراف سبزوار به دنیا آمد و ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ در ۴۴ سالگی در انگلستان درگذشت. آرامگاه وی در مکانی نزدیک مقبره حضرت زینب (س) در دمشق سوریه است.

 

ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------